شماره خبر : 36325
منتشر شده در مورخ : ۲۶ مهر ۱۴۰۳
ساعت : 19:27
اولین جشنواره رسانه ای طنین بانوان در اهواز برگزار شد/ حضور ۳۰ تیم از بانوان فعال در جشنواره طنین

اولین جشنواره رسانه ای طنین بانوان در اهواز برگزار شد/ حضور ۳۰ تیم از بانوان فعال در جشنواره طنین


 
جشنواره رسانه ای «طنین» ویژه بانوان، روز پنجشنبه ۲۶ مهرماه ۱۴۰۳ در هتل فجر اهواز آغاز به کار کرد.
به گزارش خبرنگار نور خوزستان، ایراندخت کاشانی، مسئول بانوان سازمان بسیج رسانه خوزستان و مدیر اجرایی جشنواره رسانه ای «طنین»، پیرامون این رویداد گفت: جشنواره رسانه‌ای «طنین» با هدف تولید محتوا و جریان سازی رسانه‌ای در حوزه بانوان و در راستای برگزاری سومین جشنواره رسانه‌ای بانوان حریم رسالت برگزار می شود.
کاشانی در ادامه سخنانش اظهارکرد: روایت زندگی بانوان موفق ایرانی، واقعیت زندگی زن در کشورهای غربی، روایت پیشرفت های زنان در انقلاب اسلامی، نقش زن در تحکم بنیاد خانواده، چالش جمعیت، سبک زندگی ایرانی اسلامی، و نقش،حیا و پوشش زن در سلامت جامعه، محورهای  جشنواره رسانه ای «طنین» می باشند. 
کاشانی در ادامه گفت: جشنواره رسانه‌ای «طنین» در استان خوزستان،  امروز به صورت میدانی و کارگاهی برگزار می شود و علاقمندان می توانند آثار خود را در قالب عکس، گزارش تحقیقی و تحلیلی، گزارش خبری، مصاحبه، تیتر، کلیپ و گزارش، ویدئو، موشن گرافی، اینفوگرافی، پادکست و مستند به این جشنواره ارسال نمایند.
وی ادامه داد: علاقمندان می توانند آثار  خود را در محورهای اعلام شده به آدرس www.harimeresalat.com ارسال نمایند.
مدیر اجرایی جشنواره رسانه ای رسانه‌ای «طنین» عنوان کرد: حجم و تعداد انتشار، تعداد بازدید، تعداد اشتراک گذاری محتوا، میزان بازخورد و عکس العمل مخاطب (پیامد) معیارهای ارزیابی آثار خواهند بود.
وی همچنین گفت: در این رویداد ۳۰ تیمِ سه تا پنج نفره مزین بنام شهدای گرانقدر رسانه، شامل بانوان فعال رسانه، فعالان اجتماعی و فضای مجازی استان، برای تولید محتوای رسانه‌ای در قالب‌های مشخص شده در برنامه حضور دارند. 
بنابر گزارش خبرنگار نور خوزستان، دکتر سجاد بهمئی، رئیس سازمان بسیج رسانه خوزستان، پیرامون جشنواره رسانه ای «طنین» اظهار کرد: این رویداد در راستای برگزاری جشنواره رسانه ای حریم رسالت برگزار می شود.
بهمئی با اشاره به محورها و قالب های مورد نظر جشنواره گفت: شرکت کنندگان باید محتوای مناسب براساس سخنان سخنرانان مراسم و به صورت ابتکاری و ایده های رسانه ای داشته باشند و محتوای تولیدی خود را در سطح رسانه های اجتماعی ارسال کنند.
وی در ادامه گفت: تولیدات رسانه ای شرکت کنندگان جهت داوری در سایت جشنواره حریم رسالت ارسال می شوند.
به گزارش خبرنگار نور خوزستان، حجت الاسلام والمسلمین رستگار، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ولی عصر (عج) خوزستان، در اولین رویداد رسانه ای حریم رسالت که در راستای جشنواره طنین در مجتمع فرهنگی فجر برگزار شد، با اشاره به مسئولیت بسیار مهم بانوان رسانه ای در روشنگری جامعه، اظهار داشت: خداوند در انسانیت انسان، هیچ فرقی بین زن و مرد قائل نشده و رسیدن به مقام خلیفه الله یا همان حیات طیبه فرقی بین مذکر و مؤنث نیست، زیرا هردو مکمل یکدیگر هستند، هرچند به خاطر مسئولیت های متفاوت، بین آنها تفاوت هایی وجود دارد، اما این تفاوت باعث برتری یکی بر دیگری نمی شود.
رستگار در ادامه گفت: حضرت امام خمینی (ره) فرمودند امتیازاتی که خداوند برای زن ها قرار داده بیشتر از نقش مردان است و تاریخ نشان داده است هر کجا زنان حضور داشته باشند و در هر جبهه ای مشارکت نمایند تاثیر گذار بودند.
وی ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران علاوه بر اینکه کرامت زنان مسلمان را به آنان برگرداند، باعث پیشرفت و مشارکت هر چه بیشتر آنان در تعیین سرنوشت جامعه شد.
نماینده ولی فقیه در سپاه ولی عصر (عج) حجاب اسلامی و پوشش زنان را حفظ کرامت زنان عنوان کرد و افزود: برهنگی نشانه ترقی نیست، بلکه حجاب نشانه حفظ و صیانت از انسانیت زنان است، کما اینکه بانوان مسلمان باحجاب در همه سطوح حضور پیدا کردند و هیچ محدودیتی برای فعالیت آنان نبوده است.
رستگار با اشاره به مسئولیت بانوان رسانه ای در روشنگری اظهار کرد: شما بانوان به عنوان اصحاب رسانه می توانید با تمسک به بیان حقیقت و فعالیت همه جانبه در فضاهای مختلف رسانه ای به جنگ رسانه های دنیای استکبار بروید و با محوریت جنگ شناختی و ادراکی به مقابله با این افکار بپردازید.
وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه رسانه زمان و مکان را به حداقل می رساند و امروز با قلم فرسایی و کلیپ سازی می توانید به جنگ رسانه ای دنیای استکبار بروید و حتما پیروز می شوید، لذا مقام رهبری فرمودند باطل السحر این جنگ شناختی جهاد تبیین است.
رستگار داشتن سواد رسانه ای را لازمه رسوا کردن رسانه های غربی و استکباری عنوان کرد و اظهار کرد: بدون سواد رسانه ای نمی توان در جنگ شناختی پیروز میدان بود. هرگز نباید منطقه ای فکر کرد، باید جهانی عمل کرد تا در سطح جهان بتوان رویکرد عزتمندانه و قدرتمندانه جمهوری اسلامی ایرانی را بیش از پیش به منصه ظهور رساند و تبیین گر حقایق موجود برای جهانیان بود.

برچسب ها : جشنواره رسانه ای اهواز خوزستان