شماره خبر : 36501
منتشر شده در مورخ : ۵ آبان ۱۴۰۳
ساعت : 10:4
روایت رسانه‌های پاکستان از دست برتر ایران در مقابل ماجراجویی اسرائیل

روایت رسانه‌های پاکستان از دست برتر ایران در مقابل ماجراجویی اسرائیل

 

رسانه‌های پاکستانی و تحلیلگران این کشور در واکنش به فرافکنی سردمداران تل‌آویو درخصوص اقدام نظامی در ایران، گفتند: سامانه دفاعی جمهوری اسلامی ایران برای دفع تجاوزات خارجی موفق عمل کرده و این عملکرد از دست برتر ایرانیان در برابر ماجراجویی‌های رژیم صهیونیستی حکایت دارد.

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا، تمامی شبکه‌های خبری پاکستان از ساعات اولیه امروز با قطع برنامه‌های عادی خود به تحولات منطقه ناشی از ادعای صهیونیست‌ها مبنی بر تهاجم به خاک جمهوری اسلامی ایران پرداختند.

شبکه خبری اکسپرس با استناد به دو پاسخ موشکی ایران به اسرائیل درپی تجاوز به اماکن دیپلماتیک ایرانی در دمشق و ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران، اعلام کرد: به گفته مسئولان ایرانی، حملات اسرائیل نه با موشک که با چند پهپاد انفجاری صورت گرفته که با واکنش سریع سامانه‌های دفاعی در مناطق مختلف ایران همراه بوده است.

اکسپرس گزارش داد: وضعیت در تهران و شهرهای دیگر از جمله فرودگاه بین‌المللی امام خمینی عادی است. این درحالیست که تعرض اسرائیل به ایران به ضرر صلح و ثبات در منطقه تمام می‌شود.

شبکه نیوز وان در اسلام‌آباد گزارش داد: همزمان با شنیده شدن صداهای انفجار در ایران، حملات جدیدی در بیروت توسط اسرائیل به وقوع پیوسته و از سوریه و عراق نیز خبرهایی در مورد حملات هوایی مخابره شده است.

این شبکه اردو زبان نوشت: اسرائیل مدعی انتقام حمله روز اول اکتبر (وعده صادق ۲) ایران است اما به نظر می رسد جمهوری اسلامی ایران پاسخ سختی به تعرض اسرائیل خواهد داد.

شبکه سونو نیوز نیز با انعکاس گزارش‌هایی با استناد به منابع ایرانی و رسانه‌های غربی گفت: تجاوز اسرائیل قطعا با پاسخ ایران مواجه خواهد بود درحالی که آمریکایی‌ها از اقدامات متحد خود، اسرائیل، باخبر بودند.

سرتیپ مسعود خان افسر بازنشسته ارتش پاکستان طی گفت‌وگو با این شبکه خبری اظهار داشت: شاید اسرائیل شدت پاسخ موشکی ایران در اول اکتبر و ۱۳ آوریل را فراموش کرده باشد اما اینبار به نظر می‌رسد پاسخ تهران متفاوت‌تر و دردناک‌تر باشد.

سید محمد علی کارشناس برجسته پاکستانی نیز افزود: باید منتظر اظهار نظرهای رسمی از سوی طرف ایرانی باشیم زیرا گزارش‌ها و ادعاهای اسرائیل همواره با فرافکنی همراه است.

عبداله حمید گل تحلیلگر امور دفاعی نیز با یادآوری پاسخ موشکی ایران به رژیم صهیونیستی ۶ روز قبل از یکسالگی جنگ غزه، گفت: دست برتر ایران در مقابل ماجراجویی‌های فزاینده صهیونیست‌ها مشهود است و آنان هرگز در برابر تجاوزات اسرائیل که با همراهی آمریکا صورت می گیرد، کوتاه نخواهند آمد.

شبکه خبری جیو نیوز نیز با اشاره به ادعای ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر تکمیل به اصطلاح عملیات نظامی علیه ایران، گزارش داد: پدافند هوایی ایران در نقاط مختلف در منهدم کردن پرتابه‌های متخاصم با موفقیت عمل کردند.

شبکه خبری بُل‌نیوز در اسلام‌آباد گزارش داد: اسرائیل هیچ یک از تاسیسات نفتی یا هسته‌ای در ایران را هدف نگرفته با این حال مقامات ایرانی اعلام کردند که پاسخ دندان‌شکن به تجاوزات رژیم صهیونیستی خواهند داد.

این شبکه پاکستانی افزود: جمهوری اسلامی ایران با قدرت و موفقیت در دفع تعرض اسرائیل اقدام کرد.

شبکه خبری روز نیوز در اسلام‌آباد گزارش داد: حملات محدود اسرائیل، نتیجه وعده‌های آمریکا به این رژیم مبنی بر ارسال بیشتر تسلیحات به تل آویو به شرط محدود بودن سطح هرگونه عملیات علیه ایران است. در این گزارش به نقل از مقامات ایرانی آمده است: نیروهای جمهوری اسلامی برای پاسخ، آمادگی کامل دارند و هیچ تامل یا مصالحه‌ای در برابر تعرض دشمنان به ایران نخواهد شد.

روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی کشور صبح امروز در اطلاعیه ای اعلام کرد: سامانه یکپارچه پدافند هوایی هجوم رژیم صهیونیستی به نقاطی از مراکز نظامی در استان های تهران، خوزستان و ایلام را رهگیری و مقابله موفق کرد.

در این اطلاعیه آمده است: با وجود هشدارهای قبلی مسئولین جمهوری اسلامی به رژیم جنایتکار و غیرقانونی صهیونیستی مبنی بر پرهیز از هر گونه اقدام ماجراجویانه، این رژیم جعلی بامداد امروز در اقدامی تنش زا نقاطی از مراکز نظامی در استان های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داده که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب های محدودی به برخی از نقاط وارد شده که ابعاد حادثه در دست بررسی است.

محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در واکنش به هجوم رژیم صهیونیستی به نقاطی از مراکز نظامی کشورمان، با انتشار پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اقتدار ایران، دشمنان مام میهن را زبون و خوار می‌کند.

برچسب ها : جمهوری اسلامی ایران پاکستان اسلام آباد رژیم صهیونیستی تهران