شماره خبر : 36514
منتشر شده در مورخ : ۵ آبان ۱۴۰۳
ساعت : 13:39
نهایی شدن قرارداد اجرای طرح فیبرنوری در ۵۰ شهر خوزستان

نهایی شدن قرارداد اجرای طرح فیبرنوری در ۵۰ شهر خوزستان

 

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان گفت: طرح ملی فیبر نوری در ۸۸ شهر خوزستان باید عملیاتی شود و قرارداد اجرای طرح در ۵۰ شهر نهایی شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مهدی شه‌نظری با بیان اینکه طرح ملی فیبر نوری در ۸۸ شهر خوزستان باید عملیاتی شود که تا کنون ۶۹ شهر از این تعداد دارای ابلاغ اجرای طرح هستند، گفت: قرارداد اجرای طرح در ۵۰ شهر نهایی شده و در ۱۵ شهر خوزستان در حال اجراست و شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های مربوطه باید همکاری لازم برای اجرای طرح ملی فیبر نوری در استان را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه طبق برنامه هفتم توسعه، اتصال منازل و محل کسب و کار‌ها به شبکه فیبرنوری باید انجام شود که با این اقدام بدون شک شاهد تحویل عظیمی در شبکه ارتباطی استان و کشور خواهیم بود، افزود: براساس بند پ تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری‌ها پس از درخواست متصدیان در مدت ۱۵ روز باید مجوز حفاری را برای اجرای طرح صادر کنند.

شه نظری با بیان اینکه در نشست با دستگاه‌های مربوطه برای اجرای این طرح مقرر شد ترمیم خطوط حفاری به صورت استاندارد با شهرداری‌ها انجام گیرد و هزینه آن پرداخت شود، ادامه داد: از شهرداری‌ها انتظار می‌رود مجوز حفاری مناطق جدید را برای اجرای طرح صادر کنند تا طرح ملی فیبرنوری بر اساس زمان بندی تعیین شده اجرا شود.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان اضافه کرد: در حال حاضر متصدی فناب تلکام عهده دار اجرای این طرح در اهواز است و متصدی مبین نت نیز در صورت انعقاد قرار داد در این طرح کار اقدام خواهد کرد.

طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار از ابتدای امسال به طور جدی در استان آغاز شده است و تا پایان برنامه هفتم توسعه باید به طور کامل در استان عملیاتی شود.

برچسب ها : فیبرنوری مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان خوزستان