شماره خبر : 36517
منتشر شده در مورخ : ۵ آبان ۱۴۰۳
ساعت : 13:50
مدیرکل هواشناسی استان عنوان کرد: خوزستان تا دو هفته دیگر بارندگی موثر ندارد/ بارش‌های پاییز، کمتر از نرمال

مدیرکل هواشناسی استان عنوان کرد: خوزستان تا دو هفته دیگر بارندگی موثر ندارد/ بارش‌های پاییز، کمتر از نرمال

 

مدیرکل هواشناسی خوزستان از پیش‌بینی وقوع بارندگی کمتر از نرمال در پاییز امسال در استان خبر داد.

محمد سبزه‌زاری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به وضعیت بارندگی در فصل پاییز امسال اظهار کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها، در پاییز امسال میزان بارندگی در خوزستان نرمال تا کمتر از نرمال پیش‌بینی شده است. هنوز زمان وقوع بارندگی موثر هم مشخص نیست و تا ۱۵ روز آینده از بارندگی موثر در خوزستان خبری نخواهد بود.

وی افزود: بارندگی موثر به بارش‌های ۲۰ میلیمتری گفته می‌شود و بارندگی‌های چند میلیمتری یا حتی ۱۰ میلیمتری، بارش موثری نیستند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: روز پنجشنبه (۳ آبان‌ماه) در سردشت زیدون ۱۰ میلیمتر بارندگی داشتیم که بارندگی گسترده‌ای نبوده است. این در حالی است که بارش حداقل ۲۰ میلیمتری که در سراسر پهنه خوزستان رخ دهد، بارندگی موثر خواهد بود.

وی با اشاره به وضعیت آلودگی هوا هم بیان کرد: در فصل‌های پاییز و زمستان که هوا خنک می‌شود، شاهد فرونشینی هوا و وقوع اینورژن هستیم و در این شرایط در صورت وزش باد، میزان اینورژن محدود می‌شود. در چنین وضعیتی، برای کاهش آلودگی هوا باید آلاینده‌ها کنترل شوند؛ اینورژن در حتی ایذه که هوای خنک‌تری نسبت به دیگر مناطق خوزستان دارد و حتی در روستاها هم رخ می‌دهد اما به دلیل اینکه آلودگی در این نقاط کم است، هوا خوب است.

سبزه‌زاری گفت: اینورژن، موجب ماندگاری آلودگی هوا می‌شود و باید آلاینده‌ها کنترل شوند تا آلودگی ناشی از اینورژن هم رفع شود.

 

برچسب ها : مدیرکل هواشناسی استان خوزستان بارش‌های پاییز هواشناسی خوزستان