شماره خبر : 377
منتشر شده در مورخ : ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
ساعت : 12:46
کتابخانه ویژه ناشنوایان راه‌اندازی می‌شود

وعده مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان:

کتابخانه ویژه ناشنوایان راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان وعده داد کتابخانه ویژه ناشنوایان در این استان راه‌اندازی خواهد شد.

فرشته طهماسبی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در چند هفته گذشته همه شهرستان‌های لرستان از لحاظ شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز بسر می‌برند و برای حفظ سلامت مراجعه‌کنندگان و کتابداران، کتابخانه‌های عمومی تا تغییر وضعیت تعطیل هستند.

وی با بیان اینکه تعطیلی کتابخانه‌های عمومی صرفاً فیزیکی بوده، ادامه داد: ما در این شرایط فعالیت‌ها در فضای مجازی را با قدرت ادامه دادیم و به همت کتابداران برنامه‌های زیادی برای ترویج کتاب و کتابخوانی در بستر فضای مجازی اجرا شد.

طهماسبی اضافه کرد: با توجه به شرایط، کاستی‌هایی وجود داشت اما موفقیت‌ها و تجربیات ارزشمندی به دست آمد و با استقبال علاقه‌مندان کتاب نیز همراه بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان به پیگیری‌ها برای فراهم کردن زیرساخت‌های کتابخانه‌ای اشاره کرد و گفت: درصدد ایجاد عدالت اجتماعی برای اقشار مختلف جامعه هستیم و در این راستا اقدامات خوبی برای ناشنوایان، نابینایان، مناطق محروم و غیره در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی از راه‌اندازی کتابخانه ویژه ناشنوایان در استان خبر داد و تصریح کرد: چون بیشترین جمعیت ناشنوای استان در شهرستان خرم‌آباد هستند در آینده نزدیک کتابخانه ویژه این قشر در کتابخانه شهید مطهری خرم‌آباد راه‌اندازی خواهد شد.

طهماسبی تاکید کرد: برنامه‌های زیادی برای نابینایان و ناشنوایان علاقه‌مند به کتاب و کتابخوانی داریم که اگر زیرساخت‌ها مهیا باشد آنها را اجرا خواهیم کرد.

منبع: ایسنا

برچسب ها : ویژه ناشنوایان کتابخانه لرستان