شماره خبر : 426
منتشر شده در مورخ : ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
ساعت : 10:44
ثبت‌نام کتاب‌های درسی دبستان از اهداف هکرهاست

ثبت‌نام کتاب‌های درسی دبستان از اهداف هکرهاست

معاون اجتماعی پلیس فتا با اشاره به این که هکر‌ها روش‌های قدیمی را کنار گذاشته‌اند، عنوان کرد: ثبت‌نام کتاب‌های درسی مقطع دبستان در حال حاضر به یکی از اهداف هکر‌ها تبدیل شده است.

سرهنگ رامین پاشایی با اشاره به این که شیوه‌های کلاه‌برداری اینترنتی به طور مستمر تغییر می‌کند، گفت: مجرمان سایبری همیشه فضای اینترنت کشور را رصد می‌کنند و بر اساس اتفاقات روز کار‌های خودشان را پیش می‌برند.
وی با اشاره به اینکه هکر‌ها از خلاء‌های آماری سوءاستفاده می‌کنند، اظهار داشت: این افراد به محض اطلاع از وقایع روز بنابر اطلاعات آماری که در اختیار دارند، پیام‌ها و لینک‌های جعلی ایجاد می‌کنند و مخاطبانِ هدف را به دام می‌اندازند.
معاون اجتماعی پلیس فتا با اشاره به اعلام گروهی دریافت واکسن برای کرونا، توضیح داد: بیشتر هکر‌ها گروه‌های مشمول واکسن را شناسایی می‌کنند و برای آن‌ها درگاه‌های جعلیِ ثبت‌نام واکسن می‌سازند.
سرهنگ رامین پاشایی با اشاره به این که متاسفانه برخی از مردم به رسانه‌های داخلی توجه نمی‌کنند، عنوان کرد: پلیس فتا به طور مرتب در رسانه ملی و خبرگزاری‌های معتبر اطلاعات دقیق و بروز مقابله با کلاهبرداری و هک شدن را در اختیار مردم می‌گذارد.
وی با بیان اینکه گشت‌های سایبری پلیس فتا به صورت شبانه روزی در بستر اینترنت فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: بسیاری از وبسایت‌های جعلی به محض اعلام حضور و راه‌اندازی، مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.
معاون اجتماعی پلیس فتا با اشاره به این که اکثر مجرمان سایبری به کار خود علاقه دارند، ادامه داد: یک مجرم سایبری به راحتی خرید یک گوشی هوشمند و اینترنت می‌تواند فعالیت مجرمانه خود را پیش ببرد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر آمار جرایم رایانه‌ای در کشور کاهش پیدا کرده است، افزود: خوشبختانه امروزه بسیاری از مردم فریب تله‌های سایبری را نمی‌خورند.
وی با بیان این که ارگان‌های دولتی معمولا برای انجام امور مردم در فضای مجازی پول نمی‌گیرند، ادامه داد: تمام ارگان‌های دولتی برای ارسال پیامک از شماره تلفن‌های رایج استفاده نمی‌کنند و حتما در بخش شماره تلفن عنوان سازمان یا نهاد خود را می‌نویسند.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب ها : معاون اجتماعی پلیس فتا ثبت‌نام کتاب‌های درسی دبستان هکرها