شماره خبر : 45334
منتشر شده در مورخ : ۲۱ فروردین ۱۴۰۴
ساعت : 12:14
اجرای طرح هفته‌های ایرانی با محوریت شبکه استانی خوزستان

اجرای طرح هفته‌های ایرانی با محوریت شبکه استانی خوزستان

 

جلسه شورای معاونان سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با هدف بررسی و اجرای طرح ملی هفته‌های ایرانی با حضور معاونان ارشد این سازمان در خوزستان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، در این طرح که با هدف معرفی ظرفیت‌های استان‌های کشور در سطح ملی طراحی شده و رویکرد برنامه سازی با محوریت شعار سال (سرمایه گذاری برای تولید ) ، شبکه استانی خوزستان به عنوان نخستین مجری، معرفی توانمندی‌های اقتصادی، صنعتی، تجاری، عمرانی و فرهنگی این استان را در قالب تولیدات بخش‌های صدا، سیما، خبر و فضای مجازی بر عهده خواهد داشت.

 داریوش دبیقی، مدیرکل صداوسیمای خوزستان، در ابتدای این نشست، اجرای طرح "هفته‌های ایرانی" را برای نخستین‌بار در کشور و به میزبانی استان خوزستان، گامی مهم در مسیر تحقق طرح تحول رسانه ملی عنوان کرد.

وی با اشاره به اهداف این طرح گفت: «در قالب هفته‌ی ایرانی، برنامه‌ها و تولیدات ویژه صداوسیمای خوزستان با رویکرد امیدآفرینی، تأکید بر شعار سال، و معرفی ظرفیت‌های متنوع استان در حوزه‌های مختلف، از شبکه‌های سراسری پخش خواهد شد.»

دبیقی همچنین یکی از محور‌های اصلی این برنامه را پرداختن به مسائل و مشکلات استان خوزستان با نگاهی مسئله‌محور و راه‌گشا دانست و افزود: «چند موضوع مهم استان با رویکرد مطالبه‌گری و پیگیری، در سطح ملی و از طریق وزارتخانه‌های مرتبط دنبال خواهد شد.»

در این جلسه اعضای شورای معاونان سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران حضور دارند .

بررسی راهکار‌های ارتقاء محتوای رسانه‌ای در استان خوزستان در نشست شورای معاونین رسانه ملی

در نشست شورای معاونین رسانه ملی، موضوع توجه به ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی و رسانه‌ای استان خوزستان در قالب "هفته‌های ایرانی" مورد بررسی قرار گرفت.

محسن شاکری‌نژاد، رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما، با تأکید بر ضرورت سنجش افکار عمومی درباره نگاه مردم به استان خوزستان، اظهار کرد: «باید شاخص‌سنجی دقیقی انجام شود تا بدانیم تولیدات رسانه‌ای ما با چه موضوعات و اهدافی دنبال شود. همچنین لازم است بررسی شود که نگاه مردم ایران و خود خوزستانی‌ها به فرصت‌ها و مشکلات استان پیش و پس از اجرای هفته‌های ایرانی چگونه تغییر کرده است.»

وی افزود: «هفته خوزستان باید به فرصت مشکل‌یابی تبدیل شود تا دغدغه‌های مردم شناسایی و به آنها پاسخ داده شود و مسئولین مرتبط نیز مورد پرسش قرار گیرند.»

در ادامه این نشست، معاون سیمای رسانه ملی بر ضرورت خلق هویت بصری برای هفته‌های ایرانی تأکید کرد و گفت: «باید برای هر استان نام و لوگوی اختصاصی طراحی شود تا انسجام و هویت بصری مناسبی در این رویداد ملی شکل بگیرد. در تولیدات مربوط به خوزستان نیز نگاه ویژه‌ای به دفاع مقدس باید وجود داشته باشد، چراکه این استان با نام دفاع مقدس شناخته می‌شود.»

معاون صدای رسانه ملی نیز با اشاره به لزوم مشارکت عمومی در هفته‌های ایرانی خاطرنشان کرد: «برگزاری جشن‌ها با حضور آحاد مردم در شهر‌های مختلف استان خوزستان، علاوه بر جنبه‌های تولیدی، می‌تواند ضریب تاثیرگذاری برنامه‌ها را در سطح ملی افزایش دهد.»

در بخش دیگری از جلسه، معاون برون‌مرزی رسانه ملی ضمن اشاره به ظرفیت‌های تصویری موجود از استان خوزستان، گفت: «تصاویر و محتوا‌های ارزشمندی از خوزستان به دست ما رسیده که می‌توان از آنها در شبکه‌های برون‌مرزی بهره گرفت. اکنون ظرفیت تولید و توزیع گسترده‌ای برای روایت ایران در قالب هفته‌های ایرانی در اختیار داریم.»

معاون اجرایی رئیس رسانه ملی نیز با تأکید بر اصل عدالت رسانه‌ای گفت: «در این دوره، توجه بیشتری به استان‌ها صورت گرفته و خوزستان می‌تواند الگوی مناسبی برای سایر استان‌ها باشد. مهم این است که با حفظ جذابیت آنتن، سازوکاری دقیق و اثربخش در این استان طراحی شود.»

برچسب ها : طرح هفته‌های ایرانی شبکه استانی خوزستان خوزستان