شماره خبر : 54957
منتشر شده در مورخ : شنبه 5 اردیبهشت 1405
ساعت : 9:47
اعلام رسمی افزایش سهمیه ایران در آسیا

اعلام رسمی افزایش سهمیه ایران در آسیا

 

سهمیه ایران در فصل آینده لیگ نخبگان و سطح ۲ لیگ قهرمانان آسیا به صورت رسمی اعلام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان - کنفدراسیون فوتبال آسیا با توجه به افزایش تعداد تیم‌های لیگ نخبگان به ۳۲ تیم برای فصل آینده (شامل ۱۶ تیم از منطقه غرب و ۱۶ تیم از منطقه شرق)، سهمیه کشور‌ها برای فصل ۲۰۲۷–۲۰۲۶ را اعلام کرد.

بر این اساس، ایران به دلیل قرار گرفتن در رتبه چهارم منطقه غرب، در فصل آینده لیگ نخبگان آسیا ۲ سهمیه مستقیم خواهد داشت و دیگر سهمیه پلی‌آف به کشورمان تعلق نمی‌گیرد. همچنین یک سهمیه مستقیم نیز برای حضور در لیگ قهرمانان سطح ۲ آسیا به ایران اختصاص یافته است. سهمیه کشور‌های منطقه غرب در لیگ نخبگان به شرح زیر است.

عربستان: ۳ سهمیه مستقیم، ۲ سهمیه پلی‌آف

امارات: ۳ سهمیه مستقیم، یک سهمیه پلی‌آف

قطر: ۳ سهمیه مستقیم

ایران: ۲ سهمیه مستقیم، یک سهمیه پلی‌آف

ازبکستان: یک سهمیه مستقیم، یک سهمیه پلی‌آف

 عراق: یک سهمیه مستقیماردن: یک سهیمه پلی‌آف

لیگ قهرمانان سطح ۲

عربستان، امارات، قطر، ایران، ازبکستان، عراق و اردن: یک سهمیه مستقیم

بحرین، عمان و هند: یک سهمیه مستقیم، یک سهمیه پلی‌آف

چلنج کاپ آسیا

ترکمنستان، کویت و لبنان: یک سهمیه مستقیم

 تاجیکستان، قرقیزستان، بنگلادش، سوریه، مالدیو، فلسطین، بوتان، نپال، افغانستان، سریلانکا، یمن و پاکستان: یک سهمیه غیر مستقیم

منبع: سایت کنفدراسیون آسیا 

برچسب ها : کنفدراسیون فوتبال آسیا لیگ نخبگان آسیا لیگ قهرمانان آسیا