شماره خبر : 5598
منتشر شده در مورخ : ۳ مهر ۱۴۰۰
ساعت : 19:30
راهپیمائی اربعین؛ تجلّیگاه اتحاد عاشورا و انتظار!

راهپیمائی اربعین؛ تجلّیگاه اتحاد عاشورا و انتظار!

                           

فردا اربعین حسینی است و روح میلیونها دلداده سرور شهیدان در سراسر جهان بسوی کربلا پر می کشد و گو اینکه شرایط کرونائی امسال نیز توفیق حضور فیزیکی در عظیم ترین راهپیمائی جهانی با محوریت دیانت و شهادت را از عاشقان بسیاری سلب کرده، امّا برادران عراقی و اندک زوار ایران و کشورهای دیگر که این توفیق را یافته اند می‌کوشند تا این گردهمائی عاشورائی بزرگ به عنوان نشانه ایمان و جلوه ای از اقتدار حق جویان عالم و نسخه ای گویا از جامعه آرمانی مهدوی همچنان باشکوه و اثرگذار برگزار شود.  
آنچه از بررسی محتوای احادیث معصومین علیهم السّلام بدست می آید این است که قیام موعود جهانی با شعار خونخواهی سیدالشهداء علیه السّلام آغاز می‌شود و تا قبل از این که راهپیمائی اربعین با چنین عظمت و شکوهی شکل بگیرد شیوه آشنائی مردم جهان با این شعار و با قیام عاشورا در پرده‌ای از ابهام قرار داشت امّا اینک با گرایش شگفت انگیز حق طلبان جهان به این قیام، که تجلّی آن در حضور میلیونی شیعیان و آزادگان جهان در راهپیمائی اربعین قابل مشاهده است، فطری و جهانی بودن آرمانهای عاشورائی و فلسفه انتخاب شعارهای حسینی در قیام جهانی حضرت بقیهِ ا... روحی فداه بتدریج آشکار می‌شود. 
جامعه شیعه با نزدیک‌تر کردن هرساله خود به عمق امتحان بزرگ عاشورا و احساس همراهی بیشتر با سالار شهیدان و اصحاب باوفایش توانسته است پیام عاشورا را، که جز مبارزه با ظلم و بی‌عدالتی، امر بمعروف و نهی از منکر و در یک کلام، احیای احکام الهی اسلام نیست، به سراسر جهان منتشر ساخته، شکل‌گیری روشن‌تری از صف‌بندی حسینیان و یزیدیان را موجب گردد. عاشورای حسینیو راهپیمائی اربعین به تدریج زمینه‌ساز عصر ظهور حکومت عدل الهی گشته است و صف‌بندی صهیونیستها، استکبار جهانی و منافقین وهابی در برابر جامعه شیعه و سایر مردم آزاده جهان را باید جلوه‌هائی از نزدیکی این عصر دانست. 
در حالیکه اتحاد شوم استکبار-صهیونیسم-وهّابیّت کمر بر نابودی اسلام حقیقی بسته اند، چنین استقبالی از مکتب عاشورا، که سال به سال رو به افزایش بوده و دامنه آن بتدریج به مردمان آزاده ای از دیگر فرق اسلامی و مذاهب غیر اسلامی و غیر الهی نیز گسترش یافته است، از این حکایت دارد که خداوند اراده کرده است که چراغ ایزد فروز عاشورا همچنان شعله ور باشد تا به برکت خون شهیدان کربلا جهان برای ظهور منجی موعود و نجات از ظلمت بیداد آماده شود.
‌با اینهمه و علیرغم جلوه های بسیار زیبائی از محبت و صمیمیت، و ایثار وفداکاریهائی که راهپیمائی اربعین تجلیگاه آن شده است، باید محرومیت از حضور فیزیکی در راهپیمائی به فرصتی برای بررسی عمیقتر این رویداد عجیب جهانی و درک بیشتر عظمت آن تبدیل شود  و تلاش مضاعفی برای آسیب شناسی و تدارک مناسب تر این راهپیمائی عظیم صورت پذیرد و ضمن تقویت پشتیبانیهای مردمی آن، با برنامه ریزیهای دقیق از این ظرفیت عظیم برای آماده باش ارتش مهدوی استفاده بهینه به عمل آید و از تبدیل این سلوک الهی و تنزّل آن به گردشگری مذهبی و ترجیح جنبه‌های مادی و ظاهری بر جنبه های معنوی و راهبردی آن جلوگیری شود. انشاا... 
موسوی زاده
1400/07/04

برچسب ها : راهپیمائی اربعین عاشورا كربلا