شماره خبر : 5702
منتشر شده در مورخ : ۱۳ مهر ۱۴۰۰
ساعت : 19:21
راوی گفت:   تا زمان بازگشایی مدارس، آموزش مجازی را به حال خود رها نکنید

راوی گفت:   تا زمان بازگشایی مدارس، آموزش مجازی را به حال خود رها نکنید


 
مجازی بودن کلاسهای درس در مقاطع مختلف علاوه بر اینکه کیفیت کلاسهای حضوری را ندارد مسائل و مشکلاتی را برای خانواده ها و معلمین بوجود آورده که امیدواریم طبق وعده ای که داده شده تا آبان ماه وضع به گونه ای شود که امکان بازگشایی مدارس با رعایت نکات بهداشتی فراهم و فضای درس و مدرسه حالت عادی پیدا کند. اما تا آن زمان و تا وقتی که وضعیت فعلی ادامه خواهد داشت، بهتر است نحوه آموزش، کیفیت تدریس و برنامه های آموزش مجازی مورد ارزیابی مسئولان آموزش و پرورش قرار گیرد ضمن آنکه از آموزگاران و دبیران و خانواده های دانش آموزان نظرخواهی شود تا اگر اشکالاتی در کار است مرتفع و با بهره برداری بهتر از زحماتی که در این باره کشیده می شود، نتایج مطلوب تری به دست آید.
راوی با تحقیقات و گفت و شنودهایی که از طریق برخی دانش آموزان، معلمان و والدین خانواده ها داشته دریافته که غیر از <شاد> که نسبتاً از کیفیت برخوردار بوده، بقیه سایتهای مورد استفاده آموزش مجازی نامرتب و بی کیفیت هستند و قطعی های مکرر آنها در آموزش تاثیر نامطلوب می گذارد که باید از این بابت رفع نقص کنند.
موضوع دیگر اینکه باید دید تمام مدارس از یک دستورالعمل که اداره کل آموزش و پرورش یا نواحی ابلاغ می کنند، پیروی کرده و ملزم به اجرای آن هستند یا مدیر هرمدرسه اختیار دارد، متناسب با وضعیت مدرسه و دانش آموزان و معلمان تغییراتی در برنامه آموزش بدهد؟
مثلاً خانوادهای که مادر دانش آموز شاغل است بخاطر اینکه صبح ها وقت ندارد بر کار آموزش مجازی فرزندش نظارت کند ناچار است او را به مدرسه ای بفرستند که عصرانه آموزش می دهند بنابراین کیفیت مدرسه مطرح نیست و فقط هدف حل مشکل مادر شاغل است.
همچنین سوال می شود آیا آموزش طولانی برای یک دانش آموز آن هم بصورت مجازی که همراه با نظارت پدر یا مادر اوست می تواند کیفیت داشته باشد؟
غیر از این موارد نداشتن تبلت دانش آموزان کم بضاعت و بی بضاعت که تحت پوشش موسسه‌های خیریه هستند یا خانواده هایی که مادر سرپرستی آنها را دارد، به قوت خود باقی است و هر چند برخی خیرین در این مورد کمک می کنند اما باز هم خیلی از این دانش آموزان وسیله درس خواندن و ارتباط با معلم را از طریق فضای مجازی ندارند، برخی هم بدلیل نامرغوبی تبلت اهدایی و خراب شدن آن، مشکل دارند.
حال پیشنهاد اینست که مسئولان آموزش و پرورش استان بیش از گذشته دانش آموزان، معلمان و خانواده ها را  دریابند و ضمن آگاهی از مسائل آنها برای بهبود روش های آموزش همت کنند.
باید دید رئیس جدید حفاظت محیط زیست، چقدر مرد میدان است
در خبرها بود که رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاخیر منصوب شد که در راوی شماره گذشته عنوان شد. اما آیا می دانید این سازمان چه وظایف خطیری دارد که اگر اجرایی شوند، بسیاری از مشکلات زیست محیطی کشور و استان های صنعتی مثل خوزستان حل خواهد شد؟ به برخی از این وظایف اشاره می شود:
تحقق اصل پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به منظور حفاظت از محیط زیست و تضمین بهره مندی صحیح و مستمر از محیط زیست، حفاظت از اکوسیستم های طبیعی کشور و ترمیم اثرات سوء گذشته در محیط زیست، پیشگیری و ممانعت از تخریب  و آلودگی محیط زیست، برخورد فعال با زمینه‌های بحرانی محیط زیست شامل آلودگی های بیش از ظرفیت قابل تحمل محیط، بررسی، مطالعه و تحقیق به منظور دستیابی یا حصول شناسایی در زمینههای عوامل آلوده کننده و مخرب محیط زیست در زمینه آب، هوا، خاک، مواد زائد، آفت کش ها، کودهای شیمیایی، سر و صدا و نظایر آن و بسیاری وظایف دیگر که عنوان کردن آنها در بضاعت این ستون نیست.
اما سوال اساسی در این باره اینست که اگر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست یک نیروی کارآمد باشد، گوش شنوایی برای برخورد او با تخلف های زیست محیطی از سوی دستگاهها و وزارتخانه ها پیدا می شود¿ آیا قادر است جلوی آلودگی های صنایع و تخریب محیط زیست را بگیرد؟ آیا می تواند مقامات برخی وزارتخانه ها را ملزم به دریافت مجوز برخی پروژه‌ها (مثل سدها) کند یا مثل گذشته رئیس حفاظت محیط زیست یک جایگاه تشریفاتی دارد؟
 آینده نشان خوهد داد که رئیس جدید این سازمان که سوابق معتبری به خصوص در زمینه آبخیزداری دارد چقدر مرد میدان و حریف دستگاههای آتش به اختیار خواهد بود.
انتصاب دو مشاور استاندار خوزستان  ‌
استاندار خوزستان در حکمی، حجت الاسلام علیرضا قربانی را به عنوان مشاور استاندار در امور روحانیت منصوب کرد.
همچنین در حکمی دیگر از سوی استاندار، مهدی طرفی به عنوان مشاور جوان منصوب شد.
هنوز ول کن حسین زاده نیستند!
با آنکه دکتر حسین زاده معاون سابق سیاسی و اجتماعی استانداری مدتهاست خود را از مناصب اداری کنار کشیده اما هنوز بعضی وقت ها اسمش سهوی یا ... به میان می آید.
از جمله دو شب پیش در خبر ساعت 23 شبکه استانی گوینده خبر گفت علت گرانی تخم مرغ (شانه‌ای 60 هزار  تومان) را از آقای حسین زاده معاون اقتصادی استاندار سوال می کنیم که مخاطب ایشان توضیح داد : من حسن زاده ام، نه حسین زاده!
 
 
 

برچسب ها : بازگشایی مدارس آموزش مجازی مشكلات زیست محیطی كشور