شماره خبر : 5766
منتشر شده در مورخ : ۱۸ مهر ۱۴۰۰
ساعت : 19:11
راوی گفت:جمشید جز حکایت «جام» از جهان نبرد، شما که سهل هستید!

راوی گفت:جمشید جز حکایت «جام» از جهان نبرد، شما که سهل هستید!


این طور که پیداست،  دادن عنوان ویژه به استان خوزستان، برای برخی گران آمده و در صدد خنثی کردن این اعتبار برآمده اند و می خواهند کاری بکنند که بگوئیم ما را به خیر تو امید نیست، شر مرسان. قضیه دشمنی کردن جام جمی ها با خوزستانی‌هاست و باید ببینیم چه هیزم تری به آنها فروخته ایم که این طور علیه رسانه های استانی که با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته اند شمشیر را از رو بسته اند.
اصلاً اینها میدانند که رسانه های ما با چه بدبختی روی پای خود ایستاده اند و اگر نبود عشق به کارشان و اجرای رسالتشان با این همه مشکلات اقتصادی و نامهربانی های متولیان امور، تا حالا نه از تاک، نشان مانده بود، نه از «تاک نشان».
واقعاً تخطئه رسانه های خوزستان آنقدر برای آقایان مهم بوده که به صورت یک تیتر جهانی به آن درشتی زده اند که اوج غیر حرفه ای بودن تیم تیتر آنها را می‌رساند، چرا که اگر اندکی خبر داشتند چطور رسانه های یک استان که همچنان از پیامدها و بدبختی های ناشی از جنگ رنج می برند، توانسته اند در برابر آن همه ضرر و زیان ها و محرومیتها مقاومت کنند، دست به چنین کاری نمی زدند.
معروف است سلمانی ها وقتی بیکار شدند، سر همدیگر را اصلاح میکند و می تراشند، اما اصلاً در تصورمان نمی گنجید که جام جم با آن همه ادعا، با آن همه امکانات و اعتبارات دولتی بیاید همکاران رسانه‌ای خود را آن هم کجا، در خوزستان سر افراز بیرون آمده از هشت سال جنگ، ویرانی، خانه به دوشی و محرومیت چنین به توپ ببندد.
دست آخر به رئیس جدید رسانه ملی که رئیس جام جمی ها هم هست پیشنهاد میشود به جای وعده دست بوسی رسانه ای های خوزستان، عوامل روزنامه وابسته به این رسانه را ملزم به عذرخواهی کند.
ضمناً به خاطر داشته باشند، به قول حافظ :
جمشید جز حکایت «جام» از جهان نبرد
ز نهار دل مبند براسباب دنیوی. شما که سهلی اید!
اگر خانه ها مقاوم سازی شده بودند، این همه خرابی ببارنمی آمد
همانطور که در خبرها آمده، زمین لرزه صبح شنبه قلعه خواجه و اندیکا و روستاهای آن را لرزاند، که بهتر است بگوئیم ویران کرد چون در ارزیابی های اولیه اعلام شده چهارصد خانه، صددرصد ویران شده‌اند.
نگاهی به خانه های خراب شده، نشان می دهد که این خانهها با چندل (چوب)، حصیر و گل ساخته شده‌اند و مقاومتی در برابر آسیبهای معمولی ندارند کجا برسد به زلزله پنج ریشتری. اصلاً کجای این مناطق به شهر شبیه است و چرا وقتی محلی را شهر کردند، آن را بصورت شهر در نمی آورند و همانطور که هست می ماند. آیا حق مردم این مناطق نیست که خانه هایشان مقاوم سازی شود؟
مسئولان منطقه از نماینده و فرماندارگرفته تا سایرین چند بار از 129 روستایی که خسارت دیده اند بازدید کرده و خطرناک بودن و غیر مقاوم بودن خانه‌های روستایی و حتی شهرستان را در برابر زلزله به مقامات بالای استان گزارش داده اند؟ می دانیم که شهرستان اندیکا 600 روستا دارد که در ارزیابی اولیه معلوم شده به 120 روستا خسارت بالا وارد شده است، ضمن اینکه به دلیل صعب العبور بودن بسیاری از روستاها دسترسی زمینی به آنها سخت است.
اکنون با توجه به وضعیت آب و هوایی مناطق زلزله زده، اسکان اهالی در چادر ممکن نیست و نصب کانکس برای اسکان موقت آنها ضرورت دارد که امیدواریم با همکاری دستگاه ها این کار در اسرع وقت عملی شود. در اقدام بعدی، بازسازی خانه های تخریب شده نه مثل سابق بلکه به صورت مقاوم ضروری است که امیدواریم استاندار ویژه بطور جدی اقدام کند.
اولین انتصاب دولت سیزدهم در حوزه فرمانداران استان  ‌
اولین انتصاب در حوزه فرمانداران خوزستان در دولت سیزدهم انجام شد که به موجب آن استاندار خوزستان طی حکمی نادر عمیدزاده را به عنوان سرپرست فرمانداری خرمشهر منصوب کرد.
وی جایگزین حیدری فرماندار سابق خرمشهر شد. عمیدزاده دارای سوابقی از جمله مدیر کل انتظامی و مرزی، معاون اداره کل امور روستایی استانداری خوزستان و فرمانداری دشت آزادگان را در کار نامه خود دارد.
اهواز را دوباره شهر شب کنید
اهواز، زمانی به شهرشب معروف بوده.
این معروفیت به آن دلیل بود که شب این شهر نور باران می شد، از بس همه جای آن روشن و چشم نواز بود. مردم اهواز هم بیشتر شب برای تفریح بیرون می آمدند و هنوز هم چنین است چون روز هوا گرم است. البته بیشتر تفریح اهوازی ها خوردن شام یا بستنی و پاتوق خیلی ها فلافل فروشی هاست.
اما حالا دیگر اهواز شهر شب نیست چون تاریکی بر آن غلبه دارد و عجیب است هر شهرداری که میآید، از این موضوع غافل می ماند.
حتی اطراف شهرداری هم خیابانها تاریک اند، کجا برسد به سایر نقاط.
یکی که به شهر وارد است و مشکل تاریکی خیابانها را می داند،  شهردار جدید را راهنمایی کند که به وضع روشنایی شهر برسد تا اهواز بار دیگر به صورت شهر شب درآید و مقداری فرسودگی و بی‌قواره بودن مناطق را پوشش دهد.
این کار هزینه های آن چنانی نمی خواهد و به کمی سلیقه نیاز دارد.
 
 ‌
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

برچسب ها : اهواز شهر شب خوزستان زلزله