راوی گفت: خون کارگران بی گناه جاده مرگ به گردن کیست؟
بار دیگر حادثه مرگباری در یکی از جاده های استان روی داد که به مرگ 10 نفر بی گناه منجر شد و طبق معمول بعد از اتفاق، مسئولان تنها کاری را که همیشه در چنین مواقعی انجام میدهند یعنی دادن پیام تسلیت و عیادت از مصدومین، تکرار کردند. از بین 18 نماینده هم دو تن از آنها در مجلس سخنرانی 3 دقیقهای داشتند. حالا می ماند باز هم همان جمله تکراری <علت حادثه در دست بررسی است> که معمولاً خطای انسانی است که بعد عنوان می شود و امیدواریم دستور رئیس کل دادگستری خوزستان برای پی گیری موضوع به نتیجه برسد و اطلاع رسانی شود.
موضوع اینست که پیشگیری از این حادثه امکان پذیر بوده و اگر شرکت هایی که از این جاده قدیمی استفاده می کنند، احساس مسئولیت می کردند، امروز این جاده، به جاده مرگ معروف نبود. و اما داستان رها ماندن این جاده از این قرار بوده که : شرکت ملی نفت، شرکت فولاد، شرکت توسعه نیشکر و سازمان آب و برق در این جاده ذینفع هستند و کامیونها و خودروهای آنها از آنجا تردد می کنند. زمان استانداری دکتر مقتدائی ( که دلسوز مردم بود) قرار شد هر شرکتی که از این جاده بهره می برد، در اصلاح یا تعریض آن سهیم شود و با مشارکت یکدیگر کاری انجام دهند، بعد تفاهم نامه ای تهیه شد که به موجب آن منطقه آزاد و سازمان راه و شهرسازی و استانداری هم آن را امضا کردند، اما در عمل این تفاهم نامه اجرا نشد و هر کدام به نحوی خود را کنار کشیدند یا از تفاهم نامه خارج شدند و کاری از پیش برده نشد.
نتیجه این بی تفاوتی حادثه ای شد که خانواده های بسیاری را عزادار کرد. الان هم جاده اصلی اهواز خرمشهر در دست احداث است که فقط بیست کیلومتر آن اجرا شده است.
ظاهراً چنین حادثه ای از نظر آقایان خیلی قابل بحث نبوده چون حتی رئیس مجلس هم روز یکشنه، به خود زحمت نداد که در آغاز جلسه علنی، در این مورد حرفی بزند و تسلیتی بگوید.
حالا اتفاقی که نباید رخ میداد، افتاده و جان عزیزانمان را گرفته، ببینیم تکلیف جاده مرگ با تفاهم نامه دیگری که با خون کارگران بی گناه امضا می شود منعقد و اجرا خواهد شد¿ البته از این دست جاده ها یا راه هایی که باید احداث شوند و نمی شوند باز هم داریم و معلوم نیست چگونه عملیاتی خواهند شد.
مثل جادهای در شادگان که به دلیل مسائل زیست محیطی (تالاب) یا جاده مسجدسلیمان به علت جلوگیری از انقراض نسل بز گوهی و از بین رفتن زیستگاه آن و .... بلاتکلیف مانده اند. سپردن کامیون و مینی بوس به افرادی که معلوم نیست چقدر مهارت رانندگی دارند و خطاهای آنها باعث مرگ سرنشینان خودروهایی که آنها هدایت می کنند هم بحث دیگری است که مغفول مانده و باید به آن رسیدگی شود چرا که تا حالا تاوان زیادی بابت این بی مبالاتی پرداخته ایم.
ماجرای میوه های برگشتی و نحوه سم زدائی
برگشت دادن میوه های صادراتی به دلیل نحوه سم زدایی و آنچه که نفوذ سم در میوه عنوان شده که به دلیل استاندارد نبودن سم است، نگرانی هایی برای مردم بوجود آورده است.
همین طور برگشت دادن سیب زمینی های صادراتی. برای رفع این نگرانی باید معلوم شود که میوهها و بقیه اقلام صادراتی غیر استاندارد معدوم خواهند شد یا به بازار تزریق و در نهایت توسط مردم مصرف می شوند.
به گفته یک کارشناس سم شناس، سم هایی که به میوه ها می زنند، محلول در آب هستند و طوری ساخته شده اند که با آب می روند اما چون چند برابر د ََزی که مجاز است به میوه ها زده می شود مدت زمانی که سم روی میوه می ماند طولانی است.
سم ها، در این وضعیت <آب دوست> هستند، و در آزمایشگاه معلوم شده در کوتاه مدت با آب دفع نمیشوند و باید روش های جدیدی برای سم زدایی پیدا کرد و بهترین و آسانترین آن اینست که میوه به نسبت ضخامت پوستش در آب گذاشته شود و بماند و برای آنکه چنین میوه هایی سم زدایی شود، حدود هشت ساعت زمان می برند ( مثل پرتقال) اما میوه ای مثل انگور که پوست آن نازک است، گذاشتن بیست دقیقه در آب کافی است.
اگر هم روی پوست میوه پارافین زده شده، باید حتماً پوست میوه گرفته شود (مثل سیب.)
ماسک پارچه ای استفاده نکنید
محققان امریکایی گفته اند: <ماسک های پارچه ای فانتزی هستند و با توجه به گسترش سویه امیکرون، استفاده از آنها برای پیشگیری از ابتلا به این سویه از کرونا ویروس توصیه نمیشود.>
بنابراین برای پیشگیری از مبتلا شدن به کرونا، یا همزادش (اومیکرون) چه بهتر که این توصیه بکار برده شود، ضمن این که برخی از افراد اصلاً ماسک خود را عوض نمی کنند و از تغییر رنگ آن می شود فهمید چه مدت است از آن استفاده می کنند.
کالاهای دپو شده در بندر، با حرف ترخیص نمی شوند
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفته: بیش از 4 میلیون تن کالا در بندر امام خمینی دپو شده که این کالاها سرمایه های کشور به شمار می روند و منابع برای آنها هزینه شده است.
به گفته وی دستگاههای مرتبط باید با بسیج امکانات نسبت به ترخیص، حمل و بارگیری کالا از بندرامام اقدام کنند.
خدمت سرپرست محترم عرض می شود که <بایدها> کاری از پیش نمی برند.
مثل تهران و بقیه کشور جنابعالی هم آستین ها را بالا بزن، با دستگاهها هم آهنگی کن و بفرمائید بروید بندر امام در آنجا مستقر شوید و تا ترخیص انجام نشده برنگردید تا بگویند یک کار انقلابی کرده اید.
برچسب ها : كارگر معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان منطقه آزاد