راوی گفت: استان راههای با رعایت مهندسی ترافیک و ایمن سازی، ندارد
یک مشاور و بازرس ترافیک گفته: < به جز راه هایی که اطراف اهوازند، مثل بخشی از بلوار مدرس و بلوار شهید هاشمی تقاطی یا بزرگراهی مناسب نداریم که البته استاندارد ایمن سازی معابر مطرح است، یعنی جان انسان ها از هر چیزی مهمتر است. به گفته وی در علم مهندسی ترافیک اول می گوئیم ایجاد راه ایمن، بعد سریع.>
این کارشناس به عنوان مثال گفته اگر تقاطع غیر همسطح دانشگاه افتتاح شد، کشته های عابر پیاده جلوی دانشگاه شهید چمران زیاد خواهد شد، اگر میدان جمهوری اسلامی افتتاح شود، تلفات عابر پیاده بین زیر گذر شریعتی و تقاطع جمهوری اسلامی بیشتر خواهد شد. من دوست ندارم این پیش بینی درست دربیاید، کما اینکه قبلاً پیش بینی کردیم اگر تقاطع چهارشیر افتتاح شود با توجه به اینکه تردد مسافرین بین شهری و برون شهری زیاد خواهد شد، تلفات بیشتر می شود.
وی این را هم گفت که طی دهه های گذشته در میدان چهارشیر یک کشته عابر داشتیم، اما طی 6 ماه اول بعد از افتتاح این میدان 6 کشته عابر پیاده داشتیم. او گفت من روز اول بازدید از این محل به عنوان بازرس و ممیزی ایمنی راه وقتی به این محل رفتم گفتم قطعاً اینجا کشته عابر می دهد که مایل بودم پیش بینی من غلط باشد اما متاسفانه درست از َآب درآمد. متاسفانه این سوء مدیریت وجود دارد و ما بزرگ راه یا راهی نداریم که بخواهیم در باره استاندارد آن بحث کنیم.
به این ترتیب متاسفانه در احداث تقاطع های غیر همسطح و راههایی که ساخته می شود، مهندسی ترافیک و ایمن سازی راهها و در مجموع رعایت استاندارد لازم کمرنگ است و این موضوع باعث تلفات انسانی می شود که لازم است به این شاخص مهم توجه شود و از کارشناسان علم ترافیک بهره بگیرند تا این همه خسارات جانی و مالی پیش نیاید.
ضد و نقیض گویی ها از قحطی اقتصاددان است
همچنان حرف های ضد و نقیض در باره مسایل اقتصادی، به خصوص نوسان های تورم، توسط مسئولان و مقامات کشوری مطرح است و امروز یک مقام اقدامی اقتصادی را که قرار است اجرایی شود عنوان می کند و روز بعد یا تکذیب یا به شیوه های دیگر عنوان می شود که باعث سردرگمی مردم و باز هم بیاعتمادی بیشتر خواهد شد و این مسایل نشان می دهد که آهنگ اقتصادی کشورمان هماهنگ نیست و نمودش در سفره مردم و بازار آشکار می شود.
این وضعیت ناهمگون در اقتصاد ما از آنجا ناشی می شود که در کشور ما به علم اقتصاد توجه نشده و جزء رشته های کم اهمیت تلقی شده و سعی نشده نخبه های اقتصادی تربیت یا حتی در این مورد استعداد یابی شود، در حالی که این افراد باید شناسایی و رشد داده شوند.
ما، در بعضی رشته ها سیستم استعداد یابی تا حدی داریم، مثل فوتبال و کشتی، که مسئولان یا مربیان تیم ها دنبال بازیکن یا کشتی گیر خوب می روند و این اطمینان هست که در یک استان چنین استعدادهایی وجود دارد اما برای اقتصاد، این شاخص بکار گرفته نمی شود و نتیجه آن همین شده که اقتصاددان یا نداریم یا اگر هم به ندرت داریم از آنها استفاده نمیشود و ظاهراً برخی عناصر بدشان نمی آید که وضع به همین شکل باقی بماند و از این حالت بی ثبات به نفع خود بهره ببرند.
در حال حاضر شاخص اقتصادی دنیا تغییر کرده و قبلاً پول در جیبمان بود اما حالا به جای پول یک کارت در جیب داریم و در سایر موارد هم سیستم های اقتصادی دگرگون شده اند و هر چه بهتر از علم روز در اقتصاد استفاده شود و کار بلدهای این رشته کارهای اقتصادی کشور را در دست بگیرند هم کمتر آسیب پذیر خواهیم بود، هم فرهنگ مدیریت اقتصادی به نفع جامعه و اصلاح نواقص اقتصادی رشد خواهد کرد.
تعیین تکلیف مدیران به هر قیمتی به ضرر استان است
رئیس جمهور به استانداران تکلیف کرده بیش از این وضعیت مدیران زیر مجموعه خود را معطل نگذارند و ماندن یا رفتن آنها را روشن کنند. بر این اساس استان پی گیر استعلامهایی است که به منظور تغییر مدیران به وزارت کشور و سایر وزارتخانه ها ارسال شده است. به قرار اطلاع تامل وزارتخانهها برای دادن جواب به استعلامها و پیشنهادهایی که برای انتصاب های جدید به مرکز رفته بدان دلیل است که برخی از گزینه های پیشنهادی در قد و قواره سمت هایی که قرار است به آنها داده شود، نیستند اما برخی لابی ها و فشارها برای صدور حکم آنها وجود دارد.
در همین استان خودمان خیلی از کسانی که برای پست های مدیریتی پیشنهاد شده اند، شرایط لازم را ندارند اما بهر حال وقتی خواست استاندار و برخی نمایندگان گرفتن حکم افراد ضعیف باشد، چه می توان کرد و خواهیم دید اگر کارها به افراد کوچک سپرده شود، استان از آنچه هست بدتر و ضعیف تر خواهد شد که امیدواریم چنین نشود.
اهواز مثل یک شهر بعد از جنگ است!
شهروندی به راوی گفت : به اتفاق یکی از اتباع کشوری که به مراتب از ما کوچکتر است، در کلانشهر اهواز گشتی زدم این فرد با دیدن وضعیت شهر، به خصوص آسفالت و دیوارهای مترو و نواقص دیگر شهر سوال کرد : مگر هنوز اینجا جنگ است؟ برای این شخص توضیح داده شد که خیر، سالهاست جنگ تمام شده و او با تعجب پرسید چرا این شهر با داشتن بعضی ظرفیتها مثل رودخانه که از وسط شهر میگذرد و سایر منابعی که میتواند باعث پیشرفت و زیبائی شهر شود، به این روز افتاده است که واقعاً جوابی برای چنین افرادی وجود ندارد، ضمن اینکه اصلاً ما نباید به چنین سوالاتی پاسخ بدهیم و وظیفه آنهاست که متولی شهر هستند، اما برای توسعه و رشد آن قدمی برنمی دارند.
همین مانده که با مهاجرین، پیری جامعه را نجات دهیم!
رئیس جامعه مدرسین قم گفته: در صورتی که روند کنونی رشد جمعیت اصلاح نشود، سالهای آینده با جامعه پیری مواجه می شویم و مجبوریم از خارج کشور، مهاجر بپذیریم.
سید هاشم حسینی بوشهری این را هم گفته که مساله اساسی جوان سازی امروز جامعه ماست و اگر امروز برای حل آن فکری نکنیم، فردا دیگر کاری نمی توان کرد.
همین مانده بود که بعد از واردات بی رویه کالا که به تعطیلی کارخانه ها و واحدهای اقتصادی منجر شده، آدم هم وارد کنیم و پای مهاجران را بیش از وضعیت فعلی به کشور باز کنیم.
بهتر نیست به جای این حرفهای یاس آور راهکارهای منطقی برای جلوگیری از پیر شدن جامعه پیدا کنیم؟
برچسب ها : ترافیك و ایمن سازی مهاجرین مهندسی ترافیك