راوی گفت: دلایل گریه آور مسئولین برای توجیه گرانی و گرفتن مالیات
انجمن صنفی کارخانه های قند و شکر ایران خبر از حذف شکر، از بخش معافیت های مالیاتی داده و قرار شده تولید کنندگان نسبت به وصول 9 درصد بهای شکردر هر فروش اقدام و در موعد مقرر به حساب سازمان امور مالیاتی واریز کنند.
توجیه این است که اخذ مالیات برکاهش تقاضای کالاها حتما اثرگذار است. وزارت بهداشت و درمان هم از این تصمیم دولت حمایت کرده چراکه معتقد است مصرف این کالا برای مردم زیان بار است.
خدایا ما چه گناهی کرده ایم که گرفتار برخی مسئولانی شده ایم که نه به کارشان وارد، نه به علم روز مجهز و نه حتی بیان منطقی و قابل قبولی دارند¿ مثلا همین مسئولان وزارت بهداشت چطور نمی دانند وقتی شکر را گران میکنند، بحث کاهش مصرف و تقاضای آن یک توجیه غیرکاشناسی است و این افزایش 9درصد بهای آن تاثیر منفی خود را روی صنایعی که شکر در آن ها نقش اصلی را دارد می گذارد. گرانی شکر یعنی ضربه به تمام تولید شیرینی جات و آنچه که در قنادی ها عرضه می شود و با این گرانی آنها هم باید قیمت هایشان را بالا ببرند.
همینطور انواع مربا و شربت ها و غیره. ضمنا بیشتر از ده روز است که توسعه نیشکر حاضر نمی شود خریداران، پول با در نظر گرفتن 9درصد مبلغ گران شده به حسابشان واریز کنند به این امید که بازهم بیشتر گران شود.
این رفتار غیرمنطقی یعنی چه¿ اصلا اینجور شوک ناگهانی وارد کردن چه معنی می دهد و آیا نمی شود در چنین مواردی در چند مرحله قیمت ها را بالا ببرند تازه فقط شکر نیست،روغن هم چنین وضعیتی دارد. ضمن اینکه وقتی قرار می شود چند قلم کالا گر ان شود، ابتدا خبر را پنهان می کنند تا آنها که در جریان تغییر قیمت هستند، سوء استفاده های خود را بکنند.
نکته دیگر اینکه وقتی بحث گرانی است، اگر مئسولان دلشان برای مردم می سوزد که مواد زیان بارمصرف میکنند، چرا اینکار را در مورد نوشابه و انرژی زاها وسیگار انجام نمی دهند¿
می دانیم که ما بالاترین مصرف جهانی نوشابه را داریم چون از سایر کالاها ارزانترند، این در حالی است که در دنیا از نوشابه و سیگار بیشتر از هرکالای دیگری مالیات میگیرند و آنرا صرف ورزش می کنند.
امریکا هم ورود مواد سیگار و نوشابه بهکشورمان را تحریم نکرده چون بیشترین استفاده را برایشان دارند.
حالا که مسئولان بدون داشتن دغدغه مردم دست به چنین اقداماتی می زنند، کاش نمایندگانی داشتیم که لااقل ترمز آنهارا می کشیدند و موقع تصویب پیشنهادات زیانبار خود را جای مردم می گذاشتند و اقتصاد و تورم موجود را مد نظر داشتند.
یک حرکت مسئولانه و امیدوار کننده به نفع استان
خانچی معاون عمرانی استاندار خوزستان به سازمان امور مالیاتی کشور رفته و در دیدار با محمد مسیحی معاون درآمدهای مالیاتی کشور پیرامون عوارض و مالیات قراردادهای پروژه های عظیم نفت، گاز و پتروشیمی، صنعتی،عمرانی و غیره که پرداخت آنها به خارج از استان ممنوع است و باید به محل پروژه های استان اختصاص داده شود و مستند به قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده 13 دی 1400 است، تبادل نظر کرد که امیدواریم نتیجه خوبی داشته باشد.
به این می گویند یک حرکت امیدوارکننده چون راوی همواره متذکر شده که با نشستن مسئولان در اتاق های کارشان و فقط حرف زدن از راه دور، هیچ چیز نصیب استان نمی شود و باید راه افتاد و حق استان را از مرکز گرفت.
ببینیم چرا در صنعت خودروسازی از کشور وایکینگ ها عقب تریم
نروژ از بزرگترین تولید کنندهای نفت دنیا، در حال تبدیل شدن به اولین کشوری است که تنها تا سه سال دیگر به فروش خودروهای بنزینی پایان می دهد. هم اکنون از هر سه خودروی جدید این کشور، دو خودرو برقی است. منبع خبر: یورونیوز.
بازارº گروه خودرو: شنیدنی ها در صنعت خودرو حاکی است که ایران خودرو، در تامین لوازم یدکی برای نیاز بازار نیز ضعف دارد. از آن سو شنیده ها حاکی است که قیمت لوازم یدکی ایساکو نسبت به قطعاتی که توسط تولید کنندگان به بازار عرضه می شود، گران تر است.
تماس های مشتریان هم حکایت از آن دارد که کمبود در قطعات بدنه، بلبرینگ و الکترونیکی وجود دارد. ضمنا بحث کمبود قطعه در خودروسازی ، مربوط به امروز و دیروز نیست و ازگذشته شاهد کمبود قطعات در بازار بوده ایم و برای حل این مشکل تمام ارگانها مانند گمرک، وزارت صمت و استاندارد باید برای حل کمبود مواد اولیه و قطعات کمک کنند.
بدنیست بدانیم که نروژ، کشوری پادشاهی است که اولین حکومت آن به ورود وایکینگ ها به این سرزمین برمی گردد و سیستم حکومتی آن توسط یک وایکینگ در تاریخ نروژ ایجاد شد و در سال 1349 میلادی بر اثر شیوع طاعون بیشتر از نیمی از جمعیت نروژ جان خود را از دست دادند.
آیا بهتر نیست متولیان و صاحبان و مدیران شرکت های خودروساز ما، به جای این همه توجیه کمبودها، نواقص بیکیفیتی و نبود قطعات و غیره ، مقایسه ای داشته باشند با این وضعیت ما و کشورهایی که از سرزمین وایکینگها به این درجه از پیشرفت در صنعت خودروسازی رسیده اند!
علت اصلی قربانی شدن کارگران بیگناه را پیدا کنید
در حالیکه فقط چند روز از حادثه غمبار تصادف جاده قدیم اهواز- خرمشهر می گذرد، در حادثه دیگری که بازهم مربوط به یکدستگاه خودروی ون حامل کارگران در جاده اهواز- شوش بوده دو کارگر فوت و پنج نفر مصدوم شدند.
شما را به خدا این همه اظهار نظر کلیشه ای درپی هرحادثه نکنید و ببینید دلیل اصلی این اتفاق های تلخ برای کارگرانمان چیست؟
فکر نمی کنید اشکال از ناواردی راننده یا نقص فنی خودروها باشد و باید درصدد رفع مشکل برآمد؟
برچسب ها : گرانی مالیات تصادف