شماره خبر : 8718
منتشر شده در مورخ : ۲۰ دی ۱۴۰۰
ساعت : 18:48
راوی گفت:هر  جا انتصابات روند صحیحی نداشته، ترمیم و اصلاح ضرورت دارد

راوی گفت:هر  جا انتصابات روند صحیحی نداشته، ترمیم و اصلاح ضرورت دارد


هر چه از زمان شکل گرفتن دولت سیزدهم می گذرد نواقص و نارسائی هایی که در عمل ظاهر شده اند، بیشتر نمایان می شود که البته قابل اصلاح است و هر چه زودتر اشکالات رفع شود، کارها بهتر پیش خواهد رفت. 
اکنون مشخص شده که برخی وزیران منسجم نیستند چون با شتاب انتخاب شدند. اینکه فلان وزیر برای مدیریت دو تشکیلات بزرگ که در یک وزارتخانه ادغام شده اند توانمندی ندارد بخاطر همین عجله بوده که کسی معرفی شد، برنامه ای هم نوشتند و او خواند  و از مجلس رای اعتماد گرفت، حالا در عمل ناتوانی او به اثبات رسیده است.  ‌
همین طور در مورد برخی وزیران دیگر که باید عملکرد آنها بررسی و اگر مجلس یا رئیس جمهور به این نتیجه رسیدند که تغییرات در سطح وزیران ضرورت دارد، انجام چنین کاری هر چه زودتر بهتر است و بر همین اساس بحث ترمیم کابینه مطرح است.
در خصوص انتصاب استانداران و فرمانداران هم عجله شد و اکنون مشاهده می شود که برخی استانداران در حدو اندازه استان های مهمی که سکاندار آن ها شده اند نیستند.
در خصوص فرمانداران هم این وضعیت محسوس است، خصوصاً آنجا که صحبت از فرمانداران ویژه است که اصلاً در چنین قامتی نیستند. شاید مشکل این انتصاب های نابجا از آن جا شکل گرفت که باید اول معیار انتصابات مشخص و تعیین می شد، بعد براساس آن انتصاب ها را رقم می زدند.  ‌
بارها گفته شده که جایگاه های حساس مملکتی و استانی محل آزمون و خطا و آموزش افراد نیست و هر حکمی که قرار است صادر شود باید با توجه به سابقه، تخصص و تجربه افراد باشد و ملاک هر چه غیر از این چارچوب باشد، انتصاب غیر موفق خواهد بود. در قضیه انتصاب ها، نمایندگان از دخالت منع شده اند اما این موضوع به این معنی نیست که با آنها همفکری و هم آهنگی هم نشود، چرا که نمایندگان با مردم مرتبط هستند و می دانند چه کسانی مورد وثوق آنان هستند و در این حد نظر خواهی از آنها اشکال ندارد. هر جا هم مدیری یا فرمانداری عملکرد قابل قبولی داشت، ادامه کارش بهتر از تغییر اوست و اینکه مدیری بازمانده دولت سابق است، دلیل تعویض او نمی شود و گاهی ابقای درست، بهتر از تغییر نادرست، جواب می‌دهد.
عملکرد قابل قبول شورای شهر سماله در انتخاب شهردار
شورای شهر سماله، مسعود جمشیدی عادگانی را به عنوان شهردار جدید این شهر انتخاب کرد.
وی دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت برنامه ریزی شهری است و از سوابق وی می توان به شهرداری دهدز مجری و مدیر مطالعات و احداث پروژه های عمرانی صنعتی و گردشگری اشاره کرد. سماله شهری در بخش عقیلی و مرکز این بخش و از توابع شهرستان گتوند است و یکی از بهترین مکان های تفریحی این شهر به نام باغ پیچک معروفیت دارد.
شهردار جوان قبل از فوت، حلالیت طلبید
با کمال تاسف یک شهردار جوان استان بر اثر شلیک گلوله ای اشتباهی ( این طور که اعلام شده ) جان خود را از دست داد. زنده یاد فرشاد نقدی شهردار دهدز، در جریان یک درگیری مسلحانه در خیابان محمدرسول ا... دهدز از ناحیه ران پا، گلوله خورد و بر اثر خونریزی فوت کرد و شاید اگر این شهر از امکانات لازم پزشکی و درمانی برخوردار بود این حادثه منجر به مرگ یک مسئول جوان نمی شد. البته نیروی انتظامی گفته موضوع را پیگیری خواهد کرد.
نکته قابل توجه اینکه شادروان نقدی، قبل از فوت، در یک سخنرانی، از شهروندان به خاطر کم  وکسری در ارائه خدمات شهری، حلالیت طلبیده بود. روحش شاد
<اولویت دادن به مناطق آسیب پذیر> تا حالا از شعار فراتر نرفته
استاندار خوزستان گفته مناطق آسیب پذیر در اولویت محرومیت زدائی قرار دارند. قبل از هر چیز باید مناطق آسیب پذیر تعریف شود. اگر بخواهیم واقعیت را بگوئیم، اهواز کلاً یک شهر ( نه یک منطقه) آسیب پذیر است چون وقتی در نقاط مرکزی آن یک پارک تفریحی به درد بخور ندارد، زمانی که بهترین نقاط شهر شبها تاریک است (حتی پل های معروف شهر) وقتی این شهر حتی سرویس های بهداشتی برای شهروندان ندارد، در جائی که سد معبر بیداد می کند و حتی خیابان های اصلی و اتوبان های آن در تصرف ماشین های میوه فروش است و خیلی معایب دیگر، آیا این شهر آسیب پذیر نیست، و اما مناطق واقعاً آسیب پذیر طوری است که باید به حال مردمی گریه کرد که از ناچاری در آنجا زندگی می کنند.  ‌آقای استاندار سری به پردیس بزند ببیند چه وضعیتی دارد و اصلاً به منطقه ای از شهر شبیه است. بازدیدی از مهدیس و مناطق اطراف آن داشته باشید تا مشاهده کنید چقدر  این کلانشهر عقب مانده و مردم آن از همه چیز محروم اند. حالا بفرمائید می‌خواهید به کجای این مناطق آسیب پذیر اولویت بدهید، هر چند این وعده بارها در گذشته داده شده و از حد یک شعار پیشتر نرفته است، مگر اینکه این بار معجزه ای بشود و کاری انجام شود که آن هم تا اجرایی نشود و مردم به چشم نبینند باور نمی کنند.
نمایندگان، قدر دقیقه ای 100 میلیون تومان هزینه مجلس را بدانند
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفته:< هر یک دقیقه وقت مجلس بیش از 100 میلیون تومان هزینه معمولی دارد و اگر ابنیه و امکانات و سود و سرمایه را حساب کنیم، بیش از این است.
به این نماینده عرض می شود: حالا این مطلب را به مردم می گوئید که چه بشود، جز اینکه دلشان را بیشتر می سوزانید که پول مملکت چطور هزینه می شود، بروید این حرف را به همکاران نماینده خود بزنید که وقت مجلس را بی خود نگیرند چون شاهد هستیم وقتی می خواهند رای گیری کنند، کلی از وقت مجلس گرفته می شود تا نمایندگان سر جای خودشان بنشینند و دنبال مذاکره و گفتگوهای خصوصی نباشند و از این اتلاف وقت ها خیلی دارید.
 

برچسب ها : انتصابات شورای شهر مجلس