شماره خبر : 9941
منتشر شده در مورخ : ۱۳ فروردین ۱۴۰۱
ساعت : 10:17
وزیر دفاع آمریکا: به راه حل دیپلماتیک برای موضوع هسته‌ای ایران متعهدیم

وزیر دفاع آمریکا: به راه حل دیپلماتیک برای موضوع هسته‌ای ایران متعهدیم

 

لوید آستین مدعی شد واشنگتن همچنان به راه حل دیپلماتیک برای موضوع هسته‌ای ایران متعهد است.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در اظهاراتی با اشاره به مذاکرات برای دستیابی به توافق هسته‌ای ایران که در وین در جریان است، ادعا کرد که واشنگتن به راه حل دیپلماتیک برای موضوع هسته‌ای ایران متعهد است.

به گزارش الجزیره، لوید آستین در ادامه اتهام زنی‌های خود به ایران مدعی شد: «ایران در حال گسترش برنامه هسته‌ای و توانایی‌های نظامی خود، به ویژه موشک‌های بالستیک، تهدیدی برای ما و شرکای ما است. ما به همکاری نزدیک با شرکای خود برای مقابله با تهدیدات ایران ادامه خواهیم داد.»

وزیر دفاع آمریکا در ادامه به تحولات اخیر اوکراین پرداخت و حمله روسیه به اوکراین را تهدیدی نه تنها برای اوکراین بلکه چالشی برای کل جامعه بین المللی عنوان کرد.

درحال حاضر هشتمین دور مذاکرات برجام در وین در حال انجام است و مقامات کشورمان نیز تأکید کرده‌اند تنها در صورت برداشته شدن کامل تحریم‌ها تهران حاضر به اجرای کامل برجام می‌شود. به گفته مقامات کشورمان، ایران در مذاکرات چهار خط قرمز داشته که دو مورد آن حل شده و دو مورد آن همچنان باقی مانده است. در صورت ارائه تضمین برای دریافت این دو خواسته در کوتاه‌ترین زمان توافق حاصل خواهد شد. مقامات ایران از ابتدای مذاکرات همواره تاکیدشان بر لغو حداکثری تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران برای رسیدن به نتیجه بوده است.

برچسب ها : لوید آستین پنتاگون آمریکا مذاکرات وین