شماره خبر : 10689
منتشر شده در مورخ : ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
ساعت : 20:45
راوی گفت: چرا با حفاری و بستن همزمان چند مسیر، مردم را گرفتار می کنید؟

راوی گفت: چرا با حفاری و بستن همزمان چند مسیر، مردم را گرفتار می کنید؟

محتکرین را معرفی کنید، جریمه کافی نیست
هر روز در اخبار رسانه ملی، خبرهای مربوط به کشف انبارهای احتکار اقلام اساسی و مورد نیاز مردم اعلام می‌شود اما متاسفانه ذکری از نام محتکر یا شرکت مربوطه به میان نمی آید در حالی که این تخلف آشکار شرعاً و قانوناً قابل بخشش و اغماض نیست و اگر می‌خواهند برخورد با این محتکرین اثر گذار باشد باید متخلف به جامعه معرفی شود تا برای مردم شناخته و ناچار به ترک محل شود چون اعتبار و آبرویی از او نمی ماند. کشف و ضبط مواد احتکار شده هر چند ضرر مادی به عامل این تخلف وارد می کند، اما این افراد راه جبران را می دانند، ضمن این که تا حالا آنقدر از این راه ثروت اندوزی کرده اند که می توانند دوباره پا بگیرند.  ‌
بنابراین همان طور که یک متجاوز به عنف یا مجرم‌هایی از این قبیل، در حکمشان محکوم به انتشار تصویر می شوند، ای کاش دستگاه قضا و تعزیرات حکومتی نسبت به معرفی محتکرین بدون در نظر گرفتن موقعیت آنها اقدام می کردند در غیر این صورت برخوردها، اثر لازم را نخواهند داشت.
موضوع دیگر این که یک مقام قضائی استان با اعلام خبرهای مربوط به کشف انبارهای احتکار شده مواد غذایی گفته تمام اقلام کشف شده به بازار عرضه خواهند شد، با توجه به این که در ازاء این کالاها وجهی پرداخت نشده، آیا آنها هم با قیمت های جدید به مصرف کنندگان فروخته می شوند و بهتر نیست بخشی از آنها پس از اطمینان از سلامت کالاها در اختیار خانواد های نیازمند به صورت رایگان یا با تخفیف کلی قرارداده شوند¿ خصوصاً این که بنا به اظهار برخی از خیرین و موسسه های خیریه، با گران شدن مواد غذایی امکان تهیه و توزیع بسته های معیشتی به خانواده های نیازمند مشکل شده و بودجه کافی برای انجام این کار خیر وجود ندارد.
چرا با حفاری و بستن همزمان چند مسیر، مردم را گرفتار می کنید؟ 
فرماندار اهواز، از بسیج امکانات و نیروهای ادارات و دستگاه‌های اجرایی برای رفع مشکل ترافیکی میدان دانشگاه شهید چمران خبر داده بود. این خبر در حالی منتشر شد که از یک هفته قبل از آن و شاید بیشتر، شهروندان مسیر جاده یا به اصطلاح اتوبان گلستان، بیشتر از هر زمان دیگر، گرفتار و معطل ترافیک شدید این میدان بودند چرا که همان جاده باریک کنار تقاطع غیر همسطح در حال ساخت این میدان هم بسته شده بود و خودروها باید به داخل منطقه لشکرآباد می رفتند و پس از عبور از چندین کوچه باریک، سر از جاده اصلی درآورند که بسیار وقت گیر و اعصاب خرد کن بود. همزمان با این راه بندان خیابان فروردین گلستان را هم شخم زدند و عبور از آنجا هم مشکل و با ترافیک سنگین همراه شده بود و معلوم نیست چرا در این دو مسیر که هر دو به یک جاده و منطقه ختم می شود یک زمان عملیات تخریبی انجام شده بود و این چه روشی است که مردم را هر روز به شکلی گرفتار می کنند.  ‌
مگر قرار نیست هر طرح شهری که متضمن عملیات حفاری باشد و مدتی اجرای آن به درازا بکشد، با مجوز و هم آهنگی دستگاههای مربوطه انجام شود¿ ضمناً اگر قرار است به جای مسئولان عمرانی، فرماندار به این امور رسیدگی کند، ایشان بهتر است هر روز به نقاط مختلف شهر سرکشی و برای رفع مشکلات مردم، زودتر دستگاههای مربوطه را بسیج کند.
ارسال پیام های ضد و نقیض به دریافت نشدن یارانه ها  ‌
در حالی که عده زیادی به خاطر قطع یارانه خود ناراضی و از قراردادن آنها در دهک های بی نیاز جامعه عصبانی هستند، برخی پیام هایی که در توجیه این قطعی‌ها فرستاده می شود حال مردم را بدتر میکندضمن اینکه نظرات مسئولین برای واریز نشدن مبالغ 300 و 400 و ... به خانوارهایی که قبلاً یارانه دریافت می‌کردند ضد و نقیض است و معلوم نیست کدام حرفشان را باید باور کرد. مثلاً یکی از مسئولان اقتصادی صراحتاً گفته این طور نیست که خانواده ای به خاطر یک سفر خارجی، از یارانه محروم شده باشد، این حرف در حالی است که در خیلی از پیام ها، علت مشمول نداشتن از واریز نشدن مبالغ جایگزین یارانه ها رفتن سفر به خارج صریحاً اعلام شده است.  ‌
همین طور اگر کسی مثلاً یک پراید داشته و آن را فروخته و یک خودروی دیگری خریده اما معامله وکالتی بوده، دو خودرو به نامش ثبت شده و نظایر این موضوع زیاد است که باید به اعتراض‌ها رسیدگی و هر جا اشتباهی شده جبران شود.
احکام انتصاب سه فرماندار صادر شد
طی احکامی جداگانه از سوی احمد وحیدی وزیر کشور فرمانداران شهرستان‌های باغملک، دزپارت و هندیجان منصوب شدند.
براساس این احکام بهروز فرج اللهی به عنوان فرماندار باغملک، مجید رحمانی اصل به عنوان فرماندار دزپارت و عبدالحسن دریائی به عنوان فرماندار هندیجان منصوب شدند.
استاندار از نجاتی در جایگاه شایسته بهره ببرد
در خبرها آمده بود که استاندار خوزستان طی حکمی عبدالرضا سیفی دزفولی را به عنوان سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری منصوب کرد.
وی جایگزین رضا نجاتی شد که از مدتها پیش بحث تغییر وی بود و گزینه هایی هم برای معاون جدید مطر ح شد اما مناسب این جایگاه تشخیص داده نشدند.
نجاتی دارای عملکرد و سابقه قابل قبولی در تمام مسئولیت‌هایش بوده و در انتصاب هایی که داشته هرگز از رانت و لابی بهره نبرده و امیدواریم از این نیروی مخلص در جایگاه مناسب و در شᅢن وی بهره گرفته شود.

برچسب ها : حفاری انتصاب وزیر كشور