شماره خبر : 11253
منتشر شده در مورخ : ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
ساعت : 16:10
سانسوریا، تصفیه خانه طبیعت

سانسوریا، تصفیه خانه طبیعت

 

سانسوریا از جمله گیاهان آپارتمانی پرطرفدار با خاصیت تصفیه کنندگی است.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خوزستان، گیاه سانسوریا در دسته گیاهان زینتی و البته آپارتمانی قرار می‌گیرد که به دلیل داشتن توانایی جذب سموم موجود در هوا، سبب تصفیه آن می‌شود.

فرمالدئید، زایلن، تولوئن و اکسید‌های نیتروژن از جمله سموم موجود در محیط اطراف ما هستند و حذف آن‌ها باعث بهبود کیفیت هوا و در نتیجه تنفس بهتر و خواب راحت‌تر خواهد شد، بنابراین به نظر می‌رسد وجود این گیاه در محل‌های اداری پر رفت و آمد ضروری است.

توانایی تولید اکسیژن در طول شب را می‌توان از دیگر فواید سانسوریا برای محیط زندگی برشمرد، به همین دلیل بسیاری از علاقمندان به گل و گیاه و سلامتی، ترجیح می‌دهند این گیاه را در اتاق خواب نگهداری کنند.

سانسوریا، گیاهی کم توقع

برگ و ساقه این گیاه آپارتمانی می‌تواند حجم زیادی از آب را به مدت طولانی در خود حفظ کند، بنابراین برای رفتن به مسافرت چندروزه دیگر دغدغه برای آب نرسیدن به آن نخواهید داشت.

اگر سانسوریا را در موقعیت‌های جنوبی، جنوب شرقی و همچنین گوشه‌های شرقی قرار دهید، موجی از انرژی مثبت را به همراه می‌آورد، زیرا یک محافظ قوی در برابر انرژی منفی محسوب می‌شود.

اگر می‌خواهید گیاهی همیشه سبز و البته کم توقع و کم مصرف از لحاط نور طبیعی و آب داشته باشید، سانسوریا پیشنهاد می‌شود، زیرا در همه فصول سال سبز و شاداب است و هیچ خزانی ندارد.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

برچسب ها : سانسوریا تصفیه خانه طبیعت طبیعت تصفیه خانه