شماره خبر : 11281
منتشر شده در مورخ : ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
ساعت : 20:49
راوی گفت: استاندار و مدیر کل ارشاد مدافع خبرنگاران خوزستانی باشند

راوی گفت: استاندار و مدیر کل ارشاد مدافع خبرنگاران خوزستانی باشند


به قرار اطلاع در سفر اخیر معاون اجرائی رئیس جمهور، علیرغم دعوت از سوی روابط عمومی استانداری خوزستان، مانع از حضور خبرنگاران بومی استان در نشست ایشان شدند که این نوعی بی حرمتی به رسانه های استانی است. 
البته چند روز قبل از آن هم در سفر رئیس جمهور به آبادان برای بازدید از ساختمان فرو ریخته متروپل، مانع از حضور خبرنگاران استانی شده بودند و اما در این بازدید ها، خبرنگاران اعزامی از تهران، با عزت و احترام در برنامه ها حضور داشتند. 
واقعاً انصاف کجا رفته؟ خوزستان یک استان سیاسی و ویژه است که خبرنگاران آن به خوبی می دانند چه خبرهائی را با لحاظ جوانب آنها باید چگونه مخابره کنند و چه گزارشگران صدا و سیما و چه رسانه های مکتوب استان امتحان خود را داده اند و آقایان فکر می کنند خبرنگاران غیر بومی چه برتری به اهالی رسانه استان دارند؟ مگر نه اینکه اولین گزارش از آوار شدن ساختمان متروپل همان روز اول، توسط یکی از خبرنگاران پر تلاش استان تهیه و ارسال شد که در بخش های خبری شبکه های سراسری پخش کردند. روزهای بعد هم هر روز شاهد گزارش های سالم زاده خبرنگار آبادانی از محل آوارهای متروپل بودیم که نشان می داد به کارش مسلط است.
مثلاً حسینی بای که یک نوبت از تهران به آبادان رفت، چه کار خارق العاده ای کرد که از عهده خبرنگاران استانی برنمی آید؟ بر خلاف برخوردی که با همکارانمان در استان می شود، ما هیچگونه بی احترامی نسبت به خبرنگاران غیر بومی نمی کنیم و آنها را به عنوان میهمان خود پاس می داریم اما این که مسئولان بین اهالی رسانه بومی و غیر بومی استثنا قائل بشوند، درست نیست و انتظار می رود مدیر کل تازه نفس فرهنگ و ارشاد اسلامی مدافع حقوق و نگهداشتن حرمت خبرنگاران استان در برنامه های بعدی سفر مقامات کشوری به استان باشد. 
البته قاعدتاً استاندار هم باید حتی به خاطر حفظ جایگاه روابط عمومی خودش، در این مورد بی تفاوت نبوده و مدافع نیروهای رسانه ای استان که در بدترین شرایط جوی و با کمترین امکانات برای تهیه خبر، از جان و مال خود مایه می گذارند، باشد.
آیا روزی می رسد که اهواز را بدون مشکلات خاص آن، ببینیم ؟
در راوی دو شماره پیش، مطلبی داشتیم با طرح این بحث که اهواز همان جائی است که همه فهمیده اند در این جا می توان از زیر سنگ پول درآورد چون یک شهر آزاد به حساب می آید. در این مطلب شمه ای از خلاف های ناشی از کسب و کارهای بدون مجوز و پراکنده از جمله دعا نویسی برای توجه مسئولان شهری، به ویژه فرماندار و شهردار اهواز عنوان شده بود که دکتر لفته منصوری دوست و همکار فرهیخته که خود در سالهای گذشته مسئولیت هایی داشته و نمره قبولی گرفته و هم اکنون هم جایش در بین مسئولان به ویژه در حوزه فرهنگی واقعاً خالی است، تحلیلی کوتاه بر آن داشت و برایم فرستاد که چون حاوی فرمول و راهکارهایی برای حل مشکلات شهری است، حیفم آمد عیناً آن را نقل نکنم. امید اینکه مورد استفاده واقع شود.
سلام حاجی
خدا خیر و برکت بیشتر به قلمتون عنایت کند. ای کاش واقعا فرماندار اهواز این فهرستی که از مشکلات اهواز برشمردید را تکمیل کند و بر اساس یک مطالعه علمی به مشکلات ضریب بدهد. سپس از مهمترین مشکل تا کم اهمیت ترین مشکل را در این فهرست طبقه بندی کند. 
در ستون های دیگر این جدول علل و دلایل به وجود آمدن یا بنا به قول رایج و جدید ترک فعل هر دستگاه و اداره و سازمانی را مشخص کند. 
در دیگر ستون ها هزینه های رفع مشکلات را بنویسند. همچنین منافع رهایی از این مشکلات را برای شهر و مردمش قید کنند. 
به خدا وقتی این یادداشت شما را می خواندم در عالم خیال تصور کردم آیا روزی فرا می رسد که اهواز را بدون این مشکلات عجیب و غریب و خاصِ خاص که در هیچ جای ایران و در هیچ شهر کوچک و متوسط و بزرگی یافت نمی شود، دید؟!
حفاری های بعد از آسفالت، کام مردم را تلخ می کند
بسیار دیده شده که یک منطقه پس از سالها انتظار، اسفالت شده، اما هنوز کام مردم از بهره برداری آن شیرین نشده که آسفالت نو، شکافته می شود و به شکل اول، بلکه بدتر از آن در می آید. این وضعیت به آن جهت است که دستگاه آسفالت کننده نقشه تأسیسات زیر زمینی جائی را که می خواهد آسفالت کند مثل لوله کشی و کانال های آب، برق و گاز و تلفن را ندارد و این سازمان ها با یکدیگر هماهنگ نیستند که از عواقب فقدان مدیریت شهری است. از این رو به سازمان عمران شهرداری یا مدیران مناطق شهری پیشنهاد می شود قبل از آسفالت، این نقشه ها را از مسئولان مربوطه مطالبه کنند تا اگر قرار است حفاری انجام شود، موکول به بعد از اسفالت نکنند.
زائران حج تمتع هزینه سفرشان را به کار خیر اختصاص دادند
در خبرها بود که ششصد نفر از هموطنان کرمانی که قصد تشرف به خانه خدا را داشتند، انصراف داده و هزینه سفر حج را به منظور تهیه جهیزیه صد نو عروس و مدرسه سازی در نقاط محروم، به نماینده بهزیستی تحویل دادند. پیش از این یزدی های عزیز هم  که قرار بود امسال به حج بروند، چنین کاری کرده بودند. ان شاا... مقبول درگاه حق واقع شود. البته طبق اعلام مدیر کل روابط عمومی سازمان حج و زیارت تاکنون بسیاری از زائران حج تمتع به دلیل بعضی سخت گیری های صعودی ها انصراف داده اند.

برچسب ها : استاندار خوزستان مدیر کل ارشاد خبرنگاران خوزستانی