شماره خبر : 11427
منتشر شده در مورخ : ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
ساعت : 10:47
نرخ بیمه سال جاری برای زنان خانه دار

نرخ بیمه سال جاری برای زنان خانه دار

 

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران نرخ بیمه زنان خانه‌دار در سال جاری را ۱۲ درصد یعنی معادل ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ سعید حسینی در حاشیه بازدید از یکی از شعب بیمه غرب تهران، بیمه زنان خانه‌دار را براساس سه سطح و سه نرخ ۱۲، ۱۴ درصد و ۱۸ درصدی و برخوردار از خدمات متنوع بازنشستگی، فوت بعد از بازنشستگی، و خدمات بازنشستگی و فوت (قبل و یا بعد از بازنشستگی) اعلام کرد.
مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران با اشاره به شرایط کرونایی حاکم شده بر کشور در ۲ ساله گذشته از رشد ۵.۹ درصدی پوشش بیمه درمان در اسفند سال ۱۴۰۰ به نسبت به مهر همان سال خبر داد.
حسینی بیمه زنان خانه‌دار را مختص زنان خانه‌داری که در هیچ دستگاهی استخدام و مشغول به کار نبوده و در حال حاضر خانه‌دار هستند دانست و اضافه کرد: این افراد اگر از این بیمه استفاده کنند، سابقه بیمه آنان به بیمه زنان خانه‌دار اضافه می‌شود.
وی در ادامه در خصوص سن برخورداری از بیمه زنان خانه دار گفت: زنان خانه‌داری که کمتر از ۵۰ و بیشتر از ۱۸ سال سن دارند می‌توانند از این بیمه بهره‌مند شوند. حسینی اضافه کرداگر سن فرد هنگام بستن قرارداد بیش از ۵۰ سال باشد، در صورتی درخواست وی پذیرفته می‌شود که به معادل هر سال سن مازاد بر ۵۰ سال دارای سابقه پرداخت حق بیمه قبلی باشد.
حسینی اضافه کرد: در این نوع از بیمه افراد واجد شرایط می‌توانند با داشتن ۵۵ سال سن تمام و ۲۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه، از بازنشستگی و دریافت مستمری سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند شوند.

برچسب ها : بیمه زنان خانه دار نرخ بیمه سال جاری برای زنان خانه دار