شماره خبر : 11504
منتشر شده در مورخ : ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
ساعت : 17:49
راوی گفت: متولی بهسازی پل فولاد کیست و چرا شروع نمی کنند؟

راوی گفت: متولی بهسازی پل فولاد کیست و چرا شروع نمی کنند؟

 به جای طرح های موازی مسکن مهر را تمام کنید
موازی کاری در کشور بیداد می کند و از عوامل اصلی نیمه کاره ماندن پروژه و طرح های عمرانی به حساب می آید. این نقص بیشتر ناشی از این است که هر دولت با هر وزیر و مدیر اصرار دارد سابقه مدیر قبلی را خراب جلوه دهد و به جای تمام کردن کارهای ناتمام، طرح های جدیدی را شروع کند که به بنام او تمام شود، در حالی که قادر به انجام این کار نیست و به همین ترتیب سریال پروژه های نصف و نیمه مانده ادامه خواهد داشت، تا کی، معلوم نیست. 
بطور مثال در حالی که طرح مسکن مهر پس از گذشت سالها از شروع آن، همچنان نیمه کاره مانده و در مواردی کار متوقف شده و جوابگوی متقاضیانی که سالهاست در قبال پولی که داده اند، منتظر خانه دار شدن هستند، آمده اند این بار، طرح ملی مسکن را علم کرده اند. در این طرح، زمین مورد نیاز از سوی دولت تامین می شود. دادن زمین یعنی روز از نو و همه چیز باید از اول شروع شود، حال آن که در اجرای طرح مسکن مهر، خیلی از زیر ساخت ها آماده و چه لزومی دارد که بار دیگر برای انجام کارهای مقدماتی، هزینه شود¿   ‌انجام این کارها لااقل یک سال طول می کشد و بعد هم معلوم نیست همان عواملی که باعث توقف طرح مسکن مهر شد، این بار هم مانع اجرای طرح ملی مسکن نشود. تازه غیر از مسکن ملی، نهضت مسکن در فاز ثبت نام و اجرا قرار دارد که قرار است مسکن ارزان قیمت به افرادی که دارای ملک یا سند مسکونی نیستند، تعلق گیرد و بیش از پنج میلیون نفر در طرح مسکن ملی و نهضت مسکن ثبت نام کرده اند.
به یاد داریم که دولت وقت، وعده اتمام مسکن مهر را در پایان سال 1399 داده بود، در حالی که همچنان هزاران واحد آن نیمه کاره مانده است و متقاضیانی هستند که 10 تا 14 سال و بیشتر در انتظار تحویل واحدهایشان مانده اند و بهر حال معلوم نیست شرکت های عمرانی مسئول اجرای طرح های مسکن با وجود این وضعیت و حجم انبوه کارهای بر زمین مانده، در بحث پروژه های زیر بنائی و روبنائی و واحدهای نیمه کاره طرح های مسکن مهر، مسکن ملی و نهضت ملی مسکن، چه خواهند کرد؟ 
متولی بهسازی پل فولاد کیست و چرا شروع نمی کنند؟ 
با آن که پیش از این در خصوص بسته شدن پل ششم یا پل فولاد تذکر داده بودیم اما با تماس های شهروندان ضرورت بازگو کردن مشکلات ناشی از این اقدام و درخواست مردم برای تسریع در تعمیر و بازگشایی آن احساس شد.  ‌
عجیب است که بعد از گذشت بیش از دو هفته از بسته شدن پل فولاد، هنوز نشانه ای از رفع اشکالات آن دیده نمی‌شود و معلوم نیست بهسازی پل را قرار است چه دستگاهی یا شرکتی انجام دهد. این وضع موجب شده که گره ترافیکی در دو سمت غرب و شرق رودخانه کارون شدیدتر شود چرا که پل ششم مسیر دسترسی به خروجی جاده اهواز - خرمشهر و ارتباط مناطق جنوب غرب و جنوب شرق اهواز است، ضمن این که این پل در مسیر بیمارستان های سینا و شهید بقائی و شرکت های صنعتی قرار دارد و بسته شدن پل موجب شده که کارگران شرکت‌های مسیر و پرسنل بیمارستان ها دیر به محل کار خود برسند. از طرف دیگر همزمانی بسته شدن پل با انجام ده ها حفاری به منظور اصلاح وضعیت فاضلاب شهر اهواز، بر مشکلات ترافیکی اضافه کرده است.
انتظار مردم و به خصوص رانندگان کامیون هایی که حالا با بستن پل دچار مشکل شده اند، اینست که هم متولیان تعمیر پل ششم  وهم مسئولان آب و فاضلاب ضمن دیدن وضع موجود، برای رفع معضلات ناشی از بستن پل فولاد اقدام فوری انجام دهند.
دانشگاه جامع علمی کاربردی با تغییر مدیریت، متحول می شود؟
در مراسم تکریم و معارفه رئیس سابق دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان و سرپرست جدید این دانشگاه، دکتر بهرهی سرپرست جدید دانشگاه با مطالبی که عنوان کرد علاقمندان به پیشرفت این دانشگاه را امیدوار کرد که قرار است تحولی در دانشگاه علمی کاربردی استان پدید آید و ایشان عملکرد قابل قبولی ارائه دهد که امیدواریم چنین شود. وی با تاسف از تعطیل شدن 11 مرکز خوب استان که می‌توانستند در مهارت آموزی و اشتغال نقش مهمی ایفا کنند، اظهار امیدواری کرد که این مراکز بار دیگر احیا شوند، ضمن آنکه مراکز جدید هم ایجاد شود.  ‌
وی همچنین از متمرکز شدن کارها در اهواز انتقاد کرد و گفت : کار باید در سطح استان باشد و قرار است در استان این تحول انجام شود. البته این مزیت فقط برای 10 استان در نظر گرفته شده است. ‌دکتر بهرهی این را هم گفت که متاسفانه بخش فرهنگ و هنر در دانشگاه علمی کاربردی استان نداریم در حالی که تهران دارای 37 مرکز است.
همین طور باید به حوزه  گردشگری ورود ویژه ای داشته باشیم و خوزستان به دلیل جغرافیای خاصی که دارد میتواند پایلوت مناسبی برای گردشگری باشد.برای هوانوردی هم ظرفیت خوبی داریم. در حوزه کشاورزی هم خوزستان منابع خوبی دارد، در حالی که دو مرکز شاخص کشاورزی را در استان از دست داده ایم.
انتصاب سرپرست بخشدار مرکزی اهواز
امیر کعبی به عنوان سرپرست بخشدار مرکزی اهواز معرفی و از علی بلمچی بخشدار سابق قدردانی شد.
 ‌کعبی با صدور حکمی از طرف استاندار خوزستان به این سمت منصوب شد.کعبی دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس حقوق جزا و جرم شناسی است و سوابق و مسئولیت هایی در شهرداری اهواز و استانداری خوزستان دارد.
این همه خبرهای ناگوار عادی است یا ضعف در اقدامات پیشگیرانه است؟ 
متᅢسفانه مدتی است شاهد دریافت خبرهای مرگبار هستیم که آخرین آن (تا حالا) جان باختن تعدادی از هموطنان بر اثر انتشار گاز هلیوم بوده، در این باره باید آسیب شناسی و تحقیق شود که آیا وقوع این حوادث عادی است و اکنون بر اثر متحول شدن سایت های خبری و دسترسی سریع مردم به این خبرها، فوراً در جریان آنها قرار می گیریم یا ضعف در اقدامات پیشگیرانه است؟

برچسب ها : بهسازی پل فولاد پل فولاد اهواز خوزستان