شماره خبر : 11883
منتشر شده در مورخ : ۷ تیر ۱۴۰۱
ساعت : 21:24
راوی گفت: ایمنی قطارهای مسافربری به مقصد خوزستان را جدی بگیرید

راوی گفت: ایمنی قطارهای مسافربری به مقصد خوزستان را جدی بگیرید

  نوسان و سیر صعودی قیمت ها بیداد می کند، کسی هم جوابگو نیست
روابط عمومی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران اعلام کرده قیمت حبوبات در میادین میوه و تره بار،به طور متوسط 16 درصد ارزانتر از میانگین قیمت سطح شهر است.
البته منظور از ارزانتر یعنی مثلاً قیمت هر کیلو لیمو عمانی 98 هزارتومان،لوبیا چیتی 66 هزار تومان،عدس 54 هزار تومان،لپه ریز 47 تومان و ... راست هم می گویند چون مثلاً در حال حاضر همین عدس در خرده فروشان اهواز هر کیلو 60 هزار تومان و بقیه هم،همین حدود است. منتهی چطور شده که این همه تفاوت قیمت وجود دارد،موضوعی است که باید سازمانی که مدعی نظارت بر بازار است،جوابگو باشد. کار به جائی رسیده که خیلی از موسسه های خیریه قادر به دادن مواد غذایی به مددجویان خود نیستند،ابتدا از قطع گوشت شروع کردند،حالا هم که باز،مرغ به کیلوئی 60 هزار تومان رسیده و همین طور حبوبات،مسلماً نمی توانند این مواد را تامین کنند چون صدقات و کمک خیرین کافی نیستند. البته حساب موسسات بزرگ خیریه جداست چون میزان کمک ها به آنها بالاست،بنابراین به هم استانی هایی که قادر به کمک هستند توصیه می شود موسسه های خیریه محله ای و منطقه ای را که دارای مجوز هستند بیشتر مد نظر داشته باشند. برخی بنکداران هم در این امر خیر مساعدت می کنند که ماجور باشند.
خوزستان در وصول چک خوش حساب نبوده  ‌
براساس آخرین آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی،تعداد چک های برگشت خورده در اردیبهشت امسال نسبت به فروردین،حدود 30 درصد  ومبلغ چک های برگشتی 65 درصد رشد داشته است. به موجب این آمار،در میان استان ها،گیلان با 8/92 درصد وصول چک <خوش حساب ترین> استان ایران است اما استان های خوزستان و البرز در رتبه های بعدی قرار دارند. آمار بانک مرکزی نشان می دهد که حدود 50 درصد کل چک ها و بیش از 60 درصد کل مبلغ مبادله شده در سه استان تهران،اصفهان و خراسان رضوی بوده است.
تو که هیچ غلطی نکردی،حق نداری به اسم انقلاب حرف بزنی !
خب، عصبانی شدن رئیس مجلس و جوش آوردن او را هم دیدیم و به قول امروزی ها حسابی آمپر چسباند و صدایش درآمد و باید دید مخاطبش کیست¿ قالیباف گفته : بنا نیست ما تنبلی کنیم، دهانمان را باز کنیم، هر حرف نپخته ای را به زبان بیاوریم و اسم خودمان را بگذاریم،انقلابی. بعضی ها را نگاه می کنیم اما هر چه نگاه می اندازیم که چه کرده¿ هیچ نکرده،ولی از همه طلبکار است. هر کسی هم که یک دیکته نوشته،ممکن است غلطی داشته باشد،ایراد می گیرد که <آقا چرا یک غلط داری؟> خب تو که هیچ غلطی نکرده ای و عمر خودت را تباه کرده ای حداقل تو حق نداری به اسم انقلاب حرف بزنی.
قالیباف از شهید بهشتی هم مطلبی نقل کرده با این مضمون:
<سخن گفتن بس است، عمل کنید. شعار و شعورمان باید با شعار راستین اسلام یعنی عمل صالح سازنده اسلامی مزین و آراسته باشد تا بتواند ما را به جلو ببرد.>
ایمنی قطارهای مسافربری به مقصد خوزستان را جدی بگیرید
در خبرها بود که شرکت راه آهن با هدف حفظ ایمنی قطار مسافری،دستور توقف مسیر واگن های بالای 48 سال را داده است. این تصمیم در راستای اجرای وظیفه قانونی حاکمیتی راه آهن و به منظور پیشگیری از بروز سوانح و حفظ سلامتی و رفاه مسافرین است که البته به نسبت محدود واگن هایی را شامل می شود که اقدام مᅣثری برای بازسازی آنها نشده است.
به شرکت های مالک این واگن ها اعلام شده که صدور مجوز فعالیت واگن هایی که 48 سال از عمر آنها می گذرد،صرفاً منوط به انجام تعمیرات اساسی مطابق با دستور العمل های استاندارد خواهد بود. در این مورد توجه مدیریت راه آهن جنوب،نمایندگان استان و مسئولان راه و شهرسازی را به این نکته جلب می کنیم که وضعیت قطارهای مسافری با مقصد اهواز را بررسی کنند و ببینند شامل واگن های بازسازی شده اند یا نه و اگر این قطارها نیاز به تعمیر دارند،از این فرصت بهره ببرند و قطارها با سالن هایی در شان مردم خوزستان فعال باشند.
قول و قرار شورائی ها هیچ وقت جدی نبوده!
نایب رئیس شورای شهر اهواز با انتقاد از جذب افراد جدید در شهرداری گفته : همه اعضای دوره ششم این شورا از روز اول فعالیت خود،قسم جلاله خوردند که در این دوره هیچ نیروی جدیدی در شهرداری جذب نشود ولی شواهد حاکی از نقض این خط قرمز شورا است.
عرض شود،اینکه اعضای شورا زیر حرفشان زده اند،عجیب نیست و همیشه همین طور بود و مختص این دوره شورا و مجلس نیست،عجیب این است که نایب رئیس عزیز که خودش هم در میان این اعضاست،قول و قرار همکارانش را جدی گرفته و تصور کرده به آن عمل می کنند.
فعلاً آخر هفته خوشی نداریم!
معمولاً از چهارشنبه به بعد گوینده خبرها در پایان بخش خبر به ببینندگان می گوید آخر هفته خوشی را داشته باشید اما در استان ما معمولاً مثل همین هفته می‌گویند: آخر هفته همراه با گرد و خاک و افزایش دما خواهد بود. یعنی این که در خانه بمانید تا دچار حساسیت های ناشی از گرد و خاک یا گرمازده نشوید.
 

برچسب ها : قطارهای مسافربری رئیس شورای شهر اهواز سیر صعودی قیمت ها