شماره خبر : 1196
منتشر شده در مورخ : ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
ساعت : 16:14
چه زمانی نوبت واکسن‌تان می‌شود؟

حسینی بای گزارش می‌دهد

چه زمانی نوبت واکسن‌تان می‌شود؟

 

آقای جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: تا آخر امسال همه مردم واکسن می‌زنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، از روز ۱۸ اردیبهشت ماه سایت ثبت‌نام واکسن کرونا به نشانی salamat.gov.ir شروع به کار کرد و افراد می‌توانند با مراجعه به این سایت در نوبت دریافت واکسن قرار بگیرند. اما ثبت‌نام فعلا برای افراد ۸۰ سال به بالا ممکن است.

طرح واکسیناسیون کرونا برای افراد بالای ۸۰ سال در ۱۹ اردیبهشت ماه در بوستان جنگلی سرخه حصار تهران به همت مرکز بهداشت شرق دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی اجرا شد. در این طرح که با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی صورت گرفت، متقاضیان پس از دریافت پیامک با خودرو‌های شخصی خود به محل تزریق واکسن، مراجعه کرده و به نوبت واکسن کرونا به افراد واجد شرایط تزریق شد.

آقای رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از پایان واکسیناسیون افراد ۸۰ ساله به بالا تا پایان هفته خبر داد و گفت: واکسن کافی در اختیار همه دانشگاه‌ها برای واکسیناسیون طبق اولویت بندی‌ها قرار گرفته است. به گفته سخنگو اولویت بعدی تزریق واکسن، گروه ۷۵ تا ۸۰ ساله‌ها با جمعیت حدود ۹۷۰ هزار نفری است که بنا به میزان واکسنی که تامین شود این گروه از افراد نیز به زودی در نوبت فراخوان واکسیناسیون قرار می‌گیرند.
همچنین وزیر بهداشت گفت: تقریبا از دام ویروس انگلیسی گریخته ایم، اما باید مراقب باشیم که دوباره خیز جدیدی رخ ندهد. به گفته دکتر نمکی در برخی استان‌ها ویروس هندی و افریقایی کرونا مشاهده شده است که نوع افریقایی آن خطرناک‌تر است.

برچسب ها : سخنگوی سازمان غذا و دارو واکسیناسیون کرونا