شماره خبر : 1198
منتشر شده در مورخ : ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
ساعت : 22:3
کرونا باعث رونق اقتصاد جهانی و انحراف اذهان از حوادث بین المللی شد

کرونا باعث رونق اقتصاد جهانی و انحراف اذهان از حوادث بین المللی شد

کرونا باعث رونق اقتصاد جهانی و انحراف اذهان از حوادث بین المللی شد

ساخت واکسن کرونا نشان داد که خیلی از امراض قابل درمان هستند اما دنیا خیلی علاقمند به کشفیات جدید نیست،چون اگر تمام امراض ریشه کن شوند کارخانه های داروسازی را باید تعطیل کنند و برای آنکه تجارت دارو از بین نرود تمایل به شناسایی بیماریها و کشف راه درمان مقرون به صرفه نیست. مثلاً اینکه با وجود این همه پیشرفت علم چطور سرماخوردگی قابل پیش گیری نیست،تعجب ندارد¿! قبل از کرونا هم در سالهای گذشته ویروس هایی وجود داشته،خصوصاً در چین و روسیه اما فضای مجازی به گستردگی امروز نبود تا آوازه آنها مثل کرونا جهانگیر شود،یا بیماریها در مقاطع خاصی بوده و به صورت اپیدمی شایع نشد،یا در نسل های قبلی بوده است.
نکته دیگر اینکه ساخت واکسن کرونا توسط چند کشور،اقتصاد آنها را رونق داد و باعث درآمدزایی بی سابقه برای آنها شد و یک بازار جهانی برای خرید واکس کرونا پدید آمد،به خصوص اقتصاد چین و امریکا که باعث درگیری تجاری بین آن ها و بحران شده بود که با این اتفاق آرامش پیدا کرد، روسیه هم که جای خود دارد.کرونا همچنین باعث انحراف اذهان شد و حوادث و رخدادهایی مثل تظاهرات دامنه دار فرانسه،مسائل اتحادیه اروپا و تحولات اقتصاد جهانی به خصوص در زمینه خرید نفت و مسایل دیگر را تحت الشعاع خود قرار داد.مجموعه این موارد و شبهات دیگر موجب می شود که فرضیه ساختگی بودن ویروس کرونا در آزمایشگاهها یا از طرق دیگر در اذهان شکل بگیرد. حتی بعضی ها احتمال تعدیل و کنترل جمعیت را هم با ساخت این ویروس بی ارتباط نمی دانند. بنابراین،اینکه زهری بوده که سازنده آن پادزهرش را از پیش در برنامه داشته بعید به نظر نمی رسد و اگر این فرضیه ها درست باشد،باید فاتحه انسانیت را در جهان خواند و این خطر برای جوامع وجود داشته باشد که آنچه برای سران دولت های بزرگ مهم است،نفع و معاملات برد،برد آنهاست و جان انسانها برایشان ارزشی ندارد.
شکاف طبقاتی عامل ناهنجاریهابه خصوص ناامنی هاست

یکی از عوامل مهمی که باعث افزایش ناهنجاری ها،بزهکاری و ناامنی در جامعه می شود،وجود شکاف طبقاتی است که جامعه را از هم دور کرده است.
در شهری که یک طرفش حصیرآباد ، شلنگ آباد، پردیس ، مهدیس و کیان و ... باشد و طرف دیگرش مردم مرفه نشین و عده ای در دخمه هایی بنام خانه و در فضای غیر بهداشتی و محروم از امکانات اولیه و در کنار ماشین های لاکچری، سه چرخه های حامل کیسه های زباله گردها هر بیننده را آزار می دهد،نباید انتظار داشت  شهر در امن و امان باشد در استانی مثل خوزستا ن با این همه قابلیت ها و ظرفیت ها،نباید نرخ بیکاری تا این حد بالا باشد و شکاف طبقاتی بیداد کند.در کلانشهری که فوق لیسانس آن مسافر کشی می کند و شغل اکثریت جویای کار آن دستفروشی است،چه انتظاری برای رشد فرهنگی و کاهش مشکلات معیشتی می توان داشت. چنین وضعیتی باید آسیب شناسی شود اما کو نهادی که مسئولیت انجام این مهم را داشته باشد و کجاست مسئولانی که دغدغه های مردم را  درک و عزمی برای تغییر داشته باشند. البته تعجبی هم ندارد که از متولیان امور کاری ساخته نباشد چون اصلاً با مسئولیت هایی که به آنها سپرده شده سنخیتی ندارند و برای این کار ها ساخته نشده و از طریق سلسله مراتب به جایگاهی که دارند،نرسیده اند. برای تغییر چنین وضعی تا پیش زمینه ها برای اصلاح امور و تقسیم عادلانه ثروت فراهم و متعاقب آن اجرایی نشود،وضع از این قرار است و بلکه روز به روز بدتر هم خواهد شد.
وزیر آموزش و پرورش تا آخر دولت ماندگار شد

روز گذشته وزیر آموزش و پرورش پاسخگوی سوالات دو تن از نمایندگان مردم،در مجلس بود. یکی از نمایندگان سوال کننده در تشریح سوال خود گفت در این وزارتخانه،وزیر نقشی در مدیریت آن ندارد و رهاست و برای اجرای طرح تحول، مرد تحول نداریم و هیچ برنامه ای برای تحول بخشی در وزارت آموزش و پرورش وجود ندارد و شاهد نارضایتی معلمان هم تجمع هایی است که جلوی مجلس برگزار می شود.
وی همچنین در پاسخ به این گفته وزیر که مدعی شده بود این وزارتخانه کوچکترین مامور سیاسی ندارد،از وی سوال کرد آیا خودتان به این گفته ایمان دارید¿
این نماینده بعد به عنوان مثال گفت شخصی در وزارتخانه محکوم شده با این حال مدیریت عالی استان را به او داده اید و یکسال است می گوئیم لااقل افراد پرونده دار را بکار نگیرید که توجه نمی شود. وی این را هم گفت که شاید در آموزش و پرورش پدر خوانده ها و افراد معلوم الحال اجازه ندهند تا آخر دولت فعلی اقدام موثری انجام شود.
نماینده مذکور با این شعر خطاب به وزیر آموزش و پرورش حرفهایش را تمام کرد :  ‌
خود گویی و خود خندی  ‌
عجب مرد هنرمندی
بعد از پاسخ وزیر آموزش و پرورش چون نماینده سوال کننده قانع نشد،جواب های وزیر به رای گذاشته شد که نمایندگان قانع شدند.سوال دوم نماینده دیگری در خصوص عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان بود که از بکارگیری نیروهای سالمند بازنشسته در این صندوق انتقاد شده بود و به گفته این نماینده صندوق به مدرسه پیرمردها بدل شده در حالی که هزاران میلیارد پول فرهنگیان بطور امانت در اختیار آنهاست و چندین هلدینگ را مدیریت می کند که باید افراد واجد شرایط و فاقد مسائل حاشیه ای و در عین حال توانمند آن را اداره کنند.بعد از پاسخ وزیر،نماینده قانع نشد و ابتدا قرار شد به رای گذاشته شود اما در فاصله تدارک رای گیری از اینکار منصرف شد و در نتیجه وزیر آموزش و پرورش توانست اعتماد نمایندگان را جلب کند و با سلام و صلوات مجلس را ترک کرد.

برچسب ها : شكاف طبقاتی آموزش و پرورش واكسن كرونا