شماره خبر : 12011
منتشر شده در مورخ : ۱۳ تیر ۱۴۰۱
ساعت : 10:55
برنامه ریزی برای اجرای طرح های نظام ارجاع و پزشک خانواده از امسال

برنامه ریزی برای اجرای طرح های نظام ارجاع و پزشک خانواده از امسال

 

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده برای مباحث کاهش تقاضاهای القایی و کاهش هزینه های دارو و تصویربرداری بسیار موثر است.

کمال حیدری، معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: برای اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده نیازمند اعتبار پایدار در کشور هستیم. یکی از اعتبار های پایدار همان مالیات بر دخانیات است و ما برنامه ریزی کرده بودیم تا اجرای طرح های نظام ارجاع و پزشک خانواده را از امسال شروع کنیم و معتقدم که هیچ راهی جز نظام ارجاع و پزشک خانواده برای سلامت کشور نیست.

به گفته وی اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده برای مباحث کاهش تقاضاهای القایی، کاهش هزینه های دارو و تصویربرداری بسیار موثر است و این طرح ها سبب ایجاد یک تحول بنیادین در حوزه سلامت و اقتصاد ایجاد خواهد شد.

او گفت: در حال حاضر طرح نظام ارجاع در هیچ مرحله ای اجرا نمی شود. اگر اعتبار انجام این پروژه تامین نشود، این طرح پیشرفت نخواهد کرد. نظام ارجاع  در دو استان فارس و مازندران به صورت پایلوت انجام شد اما اعتبارش در همان سطح یک باقی ماند.

حیدری گفت: پرونده الکترونیک سلامت در حال انجام و سامانه سیب کاملا متحول شده است. سامانه ها در حال ادغام هستند. پرونده الکترونیک سلامت مقدمه سطح یک است. 

باشگاه خبرنگاران جوان  علمی پزشکی  بهداشت و درمان

برچسب ها : پزشک خانواده پرونده الکترونیک سلامت نظام ارجاع