شماره خبر : 12077
منتشر شده در مورخ : ۱۵ تیر ۱۴۰۱
ساعت : 10:41
نظارت وزارت بهداشت بر محیط و مراکز توزیع غذا برای مقابله با شیوع وبا در کشورهای همجوار

نظارت وزارت بهداشت بر محیط و مراکز توزیع غذا برای مقابله با شیوع وبا در کشورهای همجوار

 

معاون فنی مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت گفت: مصرف آب آشامیدنی سالم به دلیل اهمیت بالا در پیشگیری از ابتلا به بیماری وبا ضروری است.

محسن فرهادی گفت: بیماری وبای التور از آب و غذای ناسالم منتقل می شود. بهداشت پسماند اهمیت خاصی دارد؛ زیرا پخش کردن زباله در اطراف کمپ های تفریحی و اقامتی منجر به افزایش مگس و حشرات شده و سلامت افراد را به خطر انداخته و عامل میکروبی به وسیله مگس به راحتی منتقل می شود.

به گفته وی پخش فاضلاب علاوه بر منظره زشت و بوی تعفن، تهدید کننده سلامت افراد است. رعایت بهداشت فردی و عمومی از راه های مهم جهت جلوگیری از بیماری های گوارشی مانند اسهال های مختلف و در نهایت وبای التور است.

او گفت: دقت در استفاده از سرویس های بهداشتی اهمیت ویژه ای دارد. افراد در هنگام استفاده از توالت ها باید حتما بهداشت فردی را رعایت کنند. سطوح و دستگیره های عمومی آلوده هستند و بعد از هر تماس دست با این سطوح باید دست های خود را با آب و صابون شست و شو داد. اگر آب کافی در اختیار نداشتیم باید از مواد ضد عفونی کننده دست استفاده کنیم.

او گفت: خود مراقبتی در زمینه پیشگیری از بروز بیماری های مختلف موثر است. با توجه به شیوع وبا در کشورهای همجوار، وزارت بهداشت تاکید جدی بر رعایت مسائل بهداشتی کرده و در همین خصوص اقدام به نظارت و تشدید کنترل ها به خصوص در اماکن تفریحی، زیارتی و مکان های پر تجمع می کند.

فرهادی گفت: خودمان باید در تمام مراحل مراقب سلامتی خود باشیم تا از ابتلا به بیماری واگیرداری مانند وبا یا کرونا پیشگیری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان  علمی پزشکی  بهداشت و درمان

برچسب ها : بهداشت محیط بهداشت موادغذایی وبا