شماره خبر : 1288
منتشر شده در مورخ : ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
ساعت : 22:57
نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری برای حل مشکلات معیشتی برنامه بدهند

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری برای حل مشکلات معیشتی برنامه بدهند

نگاه کاسبکارانه برای ورود به عرصه انتخابات فاجعه بار است
 
در مدتی که برای ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای شهر و رئیس جمهوری تعیین شده، هجوم برای نامزد شدن واقعاً تعجب آور و دور از انتظار است. عده ای خیال می کنند رفتن به شورا یک شغل و ممر درآمد است و با یک حساب و کتاب کاسبکارانه برنامه ریزی می کنند که چقدر برای ورود به شورا هزینه کنند و بعد از چه راههایی می توانند خرجی را که کرده اند،جبران و به جیبشان برگردانند و کاری به این ندارند که اصلاً به درد اینکار می خورند یا شرایط و خصوصیات اعضای شورا را دارند یا خیر.
مثلاً مدرک تحصیلی آنها مرتبط با مدیریت شهری است و سواد این کار را دارند.؟ ‌
آیا سابقه و تخصصی در عمران و تحول شهری دارند، آیا سر از نحوه هزینه کردها و بودجه شهرداری در می آورند، قدرت دفاع از منافع مردم شهر را در خود سراغ دارند¿ و خیلی موارد دیگر که یک داوطلب شرکت در انتخابات شورای شهر باید واجد آنها باشد البته نامزدهای نمایندگی مجلس هم باید شاخص های یک نماینده را دارا بوده و هم از نظر تحصیلات و هم به لحاظ سوابق، واجد شرایط باشند که چون فعلاً بحث انتخابات مجلس نیست، بیش از این به آن نمی پردازیم.
اما مهمتر از همه، موضوع انتخابات ریاست جمهوری است که خاطرات و تجارب خوبی از این بابت نداریم و اکثر قریب به اتفاق آنها عاقبت به خیر نشدند.
عجیب است افرادی برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام می کنند که الفبای این کار را نمی دانند، برخی هم با علم به اینکه صلاحیتشان تایید نخواهد شد، جلو می آیند، همین طور کسانی که یک بار، این مهم را تجربه کرده اند و نتوانسته اند عملکرد مناسبی داشته باشند و حتی با لشکرکشی و هیاهو قصد ورود به میدان را دارند.
حقیقت این است که کشور و ملت ما از کسانی که به هر طریق آرایی در انتخابات ریاست جمهوری گذشته آوردند و نتوانستند به وعده های خود عمل کنند چون آدم این کار نبودند و برای این جایگاه ساخته نشده اند، ضربات و لطمات شدیدی خورده و ای کاش در این دوره، افرادی پا جلو می گذاشتند که اولاً مساله دار نباشند، ثانیاً سوابق بدردبخوری برای قبول این مسئولیت و  ایجاد تغییر داشته باشند و در نهایت انتشار لیست نامزدها معلوم خواهد کرد که مردم می توانند امیدی به آنها داشته باشند یا آمده اند تا فقط تیتر دیگری به رزومه خود اضافه کنند.
نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری برای حل مشکلات معیشتی برنامه بدهند
 
باور کنید بدترین شکل نوشتن محتویات یک ستون، طرح مطالب تکراری است، اما متاسفانه چاره ای نیست و کار رسانه ها شده تکرار مکررات و این وضع بدلیل عاجز ماندن مسئولان از حل مشکلات و رفع نواقص مسائل مبتلا به مردم است.
 در حال حاضر موضوعی که همچنان به سامان نرسیده، نبود مرغ در فروشگاهها و قیمت بالای آنست که باعث شده هم فروشندگان و هم مردم به عنوان مصرف کننده از این وضعیت ناراضی باشند و ظاهراً واردات مرغ منجمد هم تا حالا نتوانسته تاثیر آن چنانی بر بازار مرغ داشته باشد. قفسه های مرغ فروشی ها یا خالی است یا وقتی بعد از چند روز مرغ می آورند، قیمتش طوری است که اکثر مردم قادر به خرید نیستند.
 آخرین قیمتی که راوی از مرغ فروش واقع در خیابان فروردین گلستان سوال کرد، هر کیلو 39 هزار تومان بود که با نرخ مصوبه خیلی فاصله دارد.
بهر حال با وجود دستورهای مکرر استاندار و تلاش مسئولان برای خاتمه دادن به این غائله، گویا قرار نیست وضع عادی شود و قطعاً دست هایی مانع از رفع مشکل است. تازه، مدیر عامل اتحادیه تخم مرغ فروش ها هم هشدار داده اگر موانع ایجاد شده برای مرغداریها مرتفع نشود،  این کالا هم مثل مرغ با نوسان قیمت و شاید گرانی مواجه خواهد شد.
دبیر کانون سراسری مرغداران گوشتی کشور هم گفته پای تحریم ها در مشکل نهاده های دامی و افزایش قیمت مرغ پر رنگ نبوده و بیشتر از همه، سوء مدیریت تاثیر گذار است.برخی هم علت گرانی مرغ را افزایش قیمت جوجه یک روزه می دانند و مدعی هستند که این جوجه ها قاچاق می شوند و تا حالا نتوانسته اند جلوی این تخلف آشکار را بگیرند، بطوری که بازار سیاه جوجه پدید آمده و دبیر کانون سراسری مرغداران گوشتی به وزارت صمت اعلام کرده چنانچه جوجه یک روزه با قیمت مصوب عرضه نشود، این تشکل هیچ مسئولیتی در قبال کاهش تولید مرغ نخواهد داشت.خلاصه این طوری که پیش می رود احتمال موفقیت در مذاکرات وین بیشتر از حل شدن قضیه مرغ است و شاید هم تا دولت بعدی این مشکل پا بر جا باشد و باید دید رئیس جمهور بعدی چه برنامه ای برای حل مسائل و گرفتاریهای معیشتی مردم دارد.
فرهنگ سازی یک مدیر رستوران
 
در منوی یک سالن غذاخوری نوشته شده: نیم پرس غذا موجود است.به گفته مدیر سالن مذکور این اقدام با توجه به اینکه بچه ها نمی توانند یک پرس کامل غذا بخورند و بقیه اش ضایع می شود برای آنکه نعمت خدا دور ریخته نشود انجام شده همینطور افرادی که نمی توانند یک پرس غذا بخورند می توانند از نیم پرس استفاده کنند.
به این می گویند فرهنگ سازی و جلوگیری از ریخت و پاش و کفران نعمت که البته باید در خانواده ها هم رعایت شود. چرا که مصداق این تذکر است:  ‌
شکر نعمت نعمتت افزون کند  
  کفر نعمت از کفت بیرون کند
 

برچسب ها : انتخابات ریاست جمهوری مشكلات معیشتی قاچاق