شماره خبر : 12996
منتشر شده در مورخ : ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
ساعت : 13:55
استاندار خبر داد: افزایش ۲ برابری بودجه نوسازی مدارس خوزستان / تامین سرویس مدارس استثنایی از سوی شهرداری

استاندار خبر داد: افزایش ۲ برابری بودجه نوسازی مدارس خوزستان / تامین سرویس مدارس استثنایی از سوی شهرداری

 

 استاندار خوزستان با اشاره به افزایش دو برابری بودجه نوسازی مدارس، از قطعی شدن تخصیص ۵۰ درصد این بودجه خبر داد.

صادق خلیلیان در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان که امروز (۲۳ مردادماه) برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به این‌که بعد از مدت‌ها و بیش از دو سال آموزش  غیر حضوری بود، برای مهرماه در حال آماده‌سازی مدارس هستیم تا با حضور تمامی دانش‌آموزان بازگشایی شوند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: لازم بود که هماهنگی بین دستگاه‌ها برای بازگشایی مدارس انجام شود؛ در این جلسه انتظارات خود را بیان کردیم و مصوبات لازم در حوزه شهرداری و سرویس مدارس‏ و غربالگری دانش‌آموزان توسط دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاه‌ها مشخص شد.

استاندار خوزستان گفت: یکی دیگر از اقدامات، نوسازی و بازسازی مدارس است که بسیار مهم است. خوشبختانه اعتبارات امسال برای این بخش دو برابر شده است و تخصیص ۵۰ درصد آن را قطعی کرده‌ایم و تا دو هفته آینده ابلاغ خواهد شد.

خلیلیان افزود: شهرداری آسفالت مدارس، بهسازی و رنگ‌آمیزی محیط بیرونی مدارس و... را حتما باید دنبال کند و سرویس مدارس استثنایی نیز قرار شده است بر عهده شهرداری باشد و آن را تامین کند. دیگر دستگاه‌ها نیز وظایفی دارند، از جمله نیروی انتظامی حفظ نظم و امنیت را به عهده خواهد داشت. بحث سازماندهی سرویس مدارس نیز باید پیگیری شود.

مهرداد نیکو رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان نیز در این جلسه گفت: در استان خوزستان ۵ هزار و ۷۰۰ مدرسه وجود دارد که از نظر کیفیت فضای آموزشی، معضلات ترافیکی، آسیب‌های اجتماعی و وضعیت پیرامون آن‌ها در شرایط یکسانی نیستند و طبیعتا به اولویت‌بندی نیاز دارند.

وی افزود: از سال گذشته با همکاری آموزش و پرورش اقدامی را آغاز کردیم و مختصات همه این مدارس را گرفتیم که این اطلاعات می‌توانند برای تعمیر و تجهیز مدارس مورد استفاده قرار گیرند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان گفت: علی‌رغم اینکه بودجه استان خوزستان ۱۷ درصد رشد کرده است، اعتبار تعمیر و تجهیز مدارس را دو برابر یعنی صددرصد رشد داده‌ایم و این نشان‌دهنده اهمیت این بخش است.

برچسب ها : استاندار خوزستان نوسازی مدارس خوزستان مدارس استثنایی