شماره خبر : 13823
منتشر شده در مورخ : ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
ساعت : 10:23
عنوان سومی تیم ملی سومو ایران در پیکارهای آسیایی قرقیزستان

عنوان سومی تیم ملی سومو ایران در پیکارهای آسیایی قرقیزستان

 

در پایان پیکارهای سومو قهرمانی آسیا، تیم ملی ایران با کسب ۲ مدال طلا، ۴ نقره و ۴ برنز پس از کشورهای روسیه و قرقیزستان بر سکوی سوم ایستاد.

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و یکمین دوره بازی‌های جهانی عشایر موسوم به «ایسیک‌کول» از روز ۱۷ شهریور ماه به میزبانی قرقیزستان آغاز شده و طی آن ورزشکارانی از ۳۵ کشور جهان در ۲۷ رشته با یکدیگر رقابت می‌کنند.

در جریان این بازی‌ها، روز دوشنبه ۲۱ شهریورماه، رقابت‌های سومو قهرمانی آزاد آسیا، با حضور ۹ کشور از دو قاره آسیا و اروپا برگزار شد که در پایان تیم ملی ایران با ترکیب ۷ ورزشکار، با کسب ۲ مدال طلا، ۴ نقره و ۴ برنز، توانست بر سکوی سوم بایستد.

در وزن ۷۵ کیلوگرم، حسین محمودی در فینال با قبول شکست برابر نماینده روسیه، صاحب عنوان نایب قهرمانی و مدال نقره شد. محسن ابراهیمی در وزن ۸۵ کیلوگرم به عنوان کاپیتان تیم ملی سومو ایران پس از دو پیروزی و یک شکست، در مجدول شانس مجدد با غلبه بر نماینده کشور میزبان مدال برنز را از آن خود کرد. وی همچنین در وزن آزاد یک مدال برنز دیگر کسب کرد.

در وزن ۱۰۰ کیلوگرم امجد بالی دیگر نماینده کشورمان که با ۳ پیروزی به دیدار نهایی راه یافته بود، در فینال برابر حریفی از روسیه بازنده شد و نقره گرفت. در ۱۱۵ کیلوگرم محمدرضا عدالت‌لرد که با قرعه‌ای سخت مواجه شده بود؛ ابتدا به مصاف نفر سوم رنکینگ جهانی و صاحب سهمیه ورلدگیمز از کشور میزبان رفت که در یک دیدار نفس گیر موفق به کسب پیروزی شد و در ادامه ۲ پیروزی دیگر به نام خود ثبت کرد، اما در فینال با قبول شکست برابر ورزشکاری از روسیه، به مدال نقره سنگین وزن رضایت داد. عدالت لرد در وزن آزاد مدال طلای را بدست آورد.

محمد باقرزاده دیگر نماینده سنگین وزن تیم اعزامی کشورمان موفق شد مدال برنز این دوره از رقابت‌ها را به دست آورد. در جدول آزاد نیز امیرمحمد سیاوشی با وجود اختلاف وزن قابل توجه نسبت به حریفان توانست عنوان نایب قهرمانی را کسب کند.

رزیتا خدادی که به عنوان اولین بانوی تاریخ سومو ایران موفق به شرکت در این مسابقات شده بود، با درخشش برابر حریفان خود توانست دو نشان طلا و برنز را در دو دسته وزنی فوق سنگین و آزاد برای کشورمان صید کند.

ملی پوشان سومو ایران پس از کسب ۱۰ مدال و عنوان سوم رقابتهای آزاد آسیا، ساعت ۱۶ روز چهارشنبه ۲۳ شهریور ماه به میهن اسلامی باز می‌گردند.

سومو یک هنر رزمی ژاپنی است که فدراسیون بین‌المللی آن از سال ۱۹۹۸ عضو کمیته بین المللی المپیک IOC بوده و مسابقاتش همواره در فهرست رسمی بازی‌های ورلد گیمز و کامبت گیمز قرار دارد.


 

برچسب ها : تیم ملی سومو ایران پیکارهای آسیایی قرقیزستان قرقیزستان