شماره خبر : 14017
منتشر شده در مورخ : ۱ مهر ۱۴۰۱
ساعت : 18:18
راوی گفت: مردم باید آثار تغییر و خلاقیت مدیریتی در صدا و سیمای خوزستان را  ببینند(2)

راوی گفت: مردم باید آثار تغییر و خلاقیت مدیریتی در صدا و سیمای خوزستان را  ببینند(2)

  مردم باید آثار تغییر و خلاقیت مدیریتی در صدا و سیمای خوزستان را  ببینند(2)
در مطلب قبلی، به مناسبت تغییر مدیریت شبکه استانی خوزستان، موارد و پیشنهادهایی که می تواند موجب ارتقاء این شبکه شود، عنوان شد و در این نوشتار به ادامه این عوامل می پردازیم.
صدا و سیما، به خصوص سیمای استان باید چهره سازی کند و از ظرفیت نیروهای توانمند بهره برداری نماید و در این مورد آموزش ها محدود به استان نباشد. به این ترتیب که برخی نیروهای مستعد از خبرنگار و گزارشگر تا مجری به تهران اعزام و در آنجا برنامه هایی اجرا کنند و دوره هایی ببینند و تبدیل به نیروهای سرمایه ای صدا و سیمای استان شوند.
خوزستان این همه مراکز زیارتی، سیاحتی و گردشگری دارد و شبکه استانی می تواند نهایت بهره برداری را با تهیه برنامه های متنوع از آنها ببرد .
صدا وسیما نقش محوری دارد و باید بیشتر به شهرستان‌ها، بخش ها و روستاها سرک بکشدوبرنامه های گردشگری تهیه و پخش کند و جاذبه های استان را به کشور معرفی و مردم را به آمدن به خوزستان مشتاق سازد.
در خوزستان طی یک سال حداقل سه اتفاق مهم رخ می‌دهد که برخی از آنها در دیگر استان ها وجود ندارند. 
مثل راهیان نور که استان ما مهمترین گذرگاه آنهاست، اما اکثر یادمانها بسته و مغفول مانده اند که باید از آنها گزارش تهیه شود. 
یکی دیگر راهپیمایی اربعین است که با توجه به وجود مرزهای استان با عراق، یک واقعه و رخداد بزرگ است و صدا و سیما باید بهترین برداشت را از آن بکند. 
موضوع دیگر، مسافران  نوروزی است که بخاطر فصل مناسب که در اصل بهار خوزستان پیش از نوروز است، صدا و سیما باید آن را به بهترین شکل به تصویر کشد.
مورد دیگری که باید مورد توجه مدیر جدید قرار گیرد،  فقدان مجری کارشناس  برای اجرای برنامهها و گفت‌وگوهای ویژه است و نمی شود و درست نیست یک نفر هم خبرنگار و گزارشگر باشد، هم مجری گفت وگوهای تخصصی. به همین دلیل است که گفت و گوی ویژه شبکه استانی جاذبه و خریدار ندارد و مسئولان از نشستن مقابل مجری اکراه دارند چرا که گفت و گوها حالت  ماخذه دارند وسطح اطلاعات مجری اقناع کننده نیست.
هرمدیر باید خلاقیت هایی داشته باشد که این ویژگی درمدیریت صدا وسیما بیشتر جلب توجه میکند و پس از گذشت مدتی از آمدن مدیر جدید ، باید آثار این خلاقیت دربرنامه ها مشاهده شود.
<صدا> یعنی رادیو می تواند با برنامه های کیفی بیش از پیش در خانه ها و خودروها حضور داشته باشد چرا که معمولا خانم های خانه دار در خانه و آشپزخانه و شهروندان در خودرو ها هنگام رفت و برگشت از اداره یا وقتی مردم بعنوان مسافر سوار خودرو می شوند یا رانندگان، به رادیو گوش می دهند  بشرطی که برنامه ها جاذبه داشته باشند تا به رادیو علاقمند شوند.
نکته دیگر اینکه مشاهده می کنیم سایر شبکههای استانی فیلم و مجموعه هایی با  شرکت هنرمندان استانی و دعوت از بازیگرانی میهمان معروف ، دارند اما جای فیلم ومجموعه فاخر در صداوسیمای خوزستان خالی است که امیداست این موضوع هم مورد توجه مدیر جدید شبکه استانی قرار گیرد.
امیدواریم مدیریت صدا و سیما از نظرات و دیدگاه های مردم استان استفاده کند و روابط خوبی با شهروندان و رسانه‌های استان که افراد فکور و با ذوق درمیان آنها کم نداریم بهره ببرد و شبکه ای درشان این دیار سرافراز و مردم غیور و اقوام متعصب و وطن پرست ایجاد کند .
احداث <بازار هفت شهر> در گرگان و انتظار اهوازی ها
در خبرها بود که شهردار گرگان امیدوار است پروژه سرمایه گذاری بازار هفت شهر، تا پایان سال 1402  به بهره برداری برسد. 
به گفته وی این پروژه در عرصه ای به مساحت 4 هکتار با زیربنای 68 هزار مترمربع درحال ساخت است که با کاربری های اداری ، تجاری، خدماتی و فرهنگی احداث می‌شود و در آن 5 بازار اصلی و 2 بازار فرعی شامل بزرگترین آبشار موزیکال، مکان های تفریحی، سینما و استخر است . این بازار درسطح کشور، مطرح است.
گرگان، پیشتر بخشی از مازندران بود اما در تغییرات تقسیمات کشوری دهه 70 که استانی جدید به استان های کشور به نام گلستان اضافه شد، گرگان بعنوان مرکز آن معرفی شد و از آن زمان تا کنون این شهر توسعه فراوانی پیدا کرد و از امکانات شهری خوبی برخوردار است بطوری که هم اکنون یکی ازمهاجر پذیرترین شهرهای ایران  است.
راوی مطلب را از آن جهت عنوان کرد که شاید قابل توجه شهردار اهواز واقع شود و ایشان هم بگوید از زمان آمدن به این شهر در بخش سرمایه گذاری چه کرده است¿ البته ما اهوازی ها آدم های قانعی هستیم و انتظار نداریم برایمان < بازارهفت شهر> بسازد و اگر بزرگواری کند و بازارچه های موجود را مثل کیان و خشایار و صدف و ... را از وضع اسفبار و غیربهداشتی که دارند سروسامان بدهد، راضی هستیم .
معاون فرماندار نتیجه حرف شنویی مسئولان را اطلاع رسانی کند
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری اهواز در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی درخصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بازگشایی مدارس، لایروبی جوی ها و جداول در شهر و روستا ، فعال شدن زنده گیری سگ های بلاصاحب درمعابر، به ویژه اطراف مدارس و دانشگاه ها، جلوگیری از شیوع بیماری مالاریا، جمع آوری لاستیک‌های فرسوده و .... به مسئولان دستورهایی داد و ازآنها خواست گزارش کارهای انجام شده دراین موارد را به ایشان بدهند. 
ما هم از معاون محترم  می خواهیم < اگر> این گزارش ها را دریافت کردند، نسخه ای از آنها را به رسانه ها بدهند تا با نشر آنها معلوم شود مسئولان شهرما چقدر حرف شنوبوده و هستند  و عملکرشان مطلوب است.


 

برچسب ها : بازار هفت شهر اهوازی ها صدا و سیمای خوزستان خوزستان