شماره خبر : 1414
منتشر شده در مورخ : ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
ساعت : 16:15
محموله ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار دُز واکسن امشب به ایران می‌رسد

محموله ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار دُز واکسن امشب به ایران می‌رسد

 

مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت: دو محموله واکسن یکی یک میلیون دُز و دیگری ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار دُز واکسن کوواکس امشب به ایران می‌رسد.

دکتر جهانپور گفت: از امشب دو محموله واکسن کرونا از یک منبع یک میلیون دُز و از کوواکس ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار دُز واکسن وارد کشور می‌شود که روند واردات واکسیناسیون ادامه دارد و به تدریج تا پایان خرداد بیش از ۱۰ میلیون دُز واکسن وارد کشور خواهد شد.

وی ادامه داد: واکسن‌های تولید داخل هم به تکمیل زنجیره واکسیناسیون خواهد پیوست و این زنجیره را تکمیل خواهد کرد.

فعلا برنامه‌ای برای واکسیناسیون دانش آموزان نداریم

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: واکسیناسیون در دنیا برای جامعه بالای ۱۸ سال انجام می‌شود و هنوز در دنیا واکسن خاصی برای گروه سنی زیر ۱۸ سال در نظر نگرفته اند.
دکتر جهانپور افزود: برای دانش آموزان واکسن خاصی در دنیا در نظر گرفته نشده است و عمده واکسن‌های تزریق از ۱۸ سال به بالاست. در ایران هم حداقل یکی از واکسن‌های تولیدی مشترک با کوبا در حال طی کردن مطالعات در زمینه بروز علائم بالینی در این گروه سنی است و معلمان نیز در مرحله سوم واکسیناسیون کشوری واکسینه خواهند شد.

وی ادامه داد: در صورتی که تا مهر واکسن‌های مورد تایید برای گروه سنی زیر ۱۸ سال داشته باشیم قطعا برای دانش آموزان واکسیناسیون انجام خواهد شد.
دکتر جهانپور با اشاره به اینکه اگر روند واکسیناسیون را با سرعت فعلی انجام دهیم احتمال بازگشایی مدارس در مهر قوت می‌گیرد ادامه داد: نیرو‌های درمان یا سالمندان و کسانی که از برنامه واکسیناسیون جا مانده اند نگران حذف سهمیه واکسن خود نباشند و هر زمانی که در سامانه salamat.gov.ir اعلام شد می‌توانند مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند و در هر مرحله نیز سامانه روز‌هایی را برای لکه گیری در نظر می‌گیرد که بتوانند از این طریق درخواست دریافت واکسن خود را ثبت کنند.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما 

برچسب ها : کرونا واکسیناسیون مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت