شماره خبر : 14149
منتشر شده در مورخ : ۱۰ مهر ۱۴۰۱
ساعت : 10:18
آغاز به کار تشکل‌های مردم نهاد ناشنوایان

آغاز به کار تشکل‌های مردم نهاد ناشنوایان

 

رئیس سازمان بهزیستی کشور از راه‌اندازی تشکل‌های صنفی ناشنوایان و کم‌شنوایان برای مطالبه زیست بهتر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ در نشست ریاست سازمان بهزیستی کشور با اعضاء شبکه ملی تشکل‌های مردم‌نهادِ ناشنوا، علی‌محمد قادری صدور مجوز و راه‌اندازی تشکل‌های صنفی ناشنوایان و کم‌شنوایان را یکی از مصادیق آشکار اجرای بند ج ماده ۱ قانون حمایت از افراد دارای معلولیت اعلام کرد.

وی با اشاره به افزایش ۴۷ درصدی بودجه سازمان بهزیستی کشور در سال جاری، تاکید کرد: با وجود این افزایش اعتبار هنوز مشکلاتی در تامین و تهیه وسائل کمک توابخشی وجود دارد که همکاران در حال پیگیری هستند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه دوره طلایی کودک برای شنوایی را نباید از دست داد، گفت: تلاش می‌کنیم از فصل ۵ بودجه از تشکل‌های مردم‌نهاد افراد دارای معلولیت، به عنوان بازوان توانمند حمایت کنیم.

اصغر کاظمی معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور نیز در این نشست با اشاره به مشکلات و تاثیرات سوء تحریم در تامین وسایل کمک توانبخشی همچون سمعک گفت: با وجود تحریم‌های ظالمانه آمریکا، ۷۰ درصد هزینه غیر دولتی خدماتی، چون گفتاردرمانی، شنوایی‌سنجی و ... از سوی بیمه سلامت پرداخت می‌شود. وی اضافه کرد:براساس رایزنی‌های به عمل آمده مقرر شد تا ۲۵ درصد سمعک‌های موجود در گمرک برای سازمان بهزیستی کشور ذخیره شود که با این کار تا حدودی نیاز‌ها تا پایان سال برطرف می‌شود.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در خصوص همکاری با شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان به ویژه برای تهیه و تامین تجهیزات توانبخشی، یادآور شد: از این شرکت‌ها برای تهیه و تامین نیازمندی‌های توانبخشی کاملا حمایت می‌کنیم.

برچسب ها : ناشنوایان تشکل‌های مردم نهاد ناشنوایان ناشنوا