شماره خبر : 14619
منتشر شده در مورخ : ۳ آبان ۱۴۰۱
ساعت : 19:34
راوی گفت: سرماخوردگی پائیزه، کلاس های درس را خلوت کرد

راوی گفت: سرماخوردگی پائیزه، کلاس های درس را خلوت کرد


بعد از 2 سال که مردم گرفتار مشکلات کرونا بودند و مدارس فعالیت نداشتند امسال با فروکش کردن این بیماری مهلک، به بازگشایی مدارس و رفتن دانش آموزان به کلاس درس امیدوار بودیم اما گویا امسال هم از این بابت مشکل داریم چون این بار، سرماخوردگی پائیزی خیلی از افراد را ناگزیر به خانه نشینی کرده و بیشتر از همه بچه ها را که اکثر آنها دانش آموز هستند چون با ظاهر شدن آثار و علائم سرماخوردگی نباید در کلاس درس حاضر شوند. 
شدت این بیماری آن قدر بالاست که ظرفیت پذیرش بیمار در بیمارستان ابوذر تکمیل شده است.
در این میان برخی از خانواده های دانش آموزان شکایت از وضعیت کلاسهای مدارس، حتی غیر انتفاعی ها دارند و مدعی هستند که کلاس ها تهویه ندارند و حضور یکی دو دانش آموز می تواند سایرین را مریض کند، بنابراین لازم است کارشناسان سلامت و مراکز بهداشت از کلاس های مدارس بازدید و نواقص آنها را به مسئولان مربوطه گوشزد و به خصوص خواستار نصب تهویه در کلاس ها شوند. 
ضمناً در بسیاری از مدارس غیر انتفاعی یا غیر دولتی کلاس‌ها کوچک و فاصله دانش آموزان رعایت نمی شود.
جالب است که رئیس اداره سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش استان گفته تمام مدارس باید در کلاس‌ها تهویه نصب کنند، اما اگر هم ندارند باید از تهویه طبیعی یعنی باز کردن پنجره کلاس استفاده کنند! کارشناس هواشناسی استان هم همین دوشنبه شب اعلام کرد که مردم خوزستان حالا حالاها نباید انتظار خنک شدن هوا را داشته باشند، بنابراین استفاده از وسایل خنک کننده هم در مدارس باید  مد نظر باشد. اما اگر دانش آموزی به خاطر سرماخوردگی نتوانست به مدرسه برود به گفته مسئولان می تواند مثل سالهای گذشته از فضای مجازی <شاد> استفاده کند.
مدیر کل نوسازی مدارس منصوب شد
با حکم وزیر آموزش و پرورش، محمد سعیدی پور به عنوان مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خوزستان منصوب شد.سعیدی پور قبلاً معاون اجرائی اداره کل نوسازی مدارس استان بود. پیش از این قربانی مدیر کل سازمان نوسازی مدارس استان بود.
از دانش این فرهیخته آب و برقی باز هم بهره ببرید
عباس صدریان فر مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان، مهدی عظیمی فر را به عنوان مدیر روابط عمومی این سازمان منصوب کرد. پیش از این مهران مومن غریب این مسئولیت را داشت که در حکم انتصاب مدیر جدید روابط عمومی آب و برق از زحمات وی قدردانی شده است.
مومن غریب از نیروهای فرهیخته و متخصص در تنش‌های آبی است و در مدت بیش از سه سال مدیریتش در روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان تعامل خوبی با رسانه ها داشت و ارتباط دو سویه را به نحو مطلوب حفظ کرد. وی تالیفاتی هم دارد که در افزایش سطح آگاهی ها و کاهش چالش ها به ویژه در بحث آب و مسائل کشاورزان تاثیرگذار است و امید است در جای مناسب از ظرفیت کاری مومن غریب بهره برده شود. برای آقای سعیدی پور مدیر جدید روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان هم آرزوی موفقیت داریم.
روابط عمومی شهرداری به شهروندان بیل هدیه بدهد تا شهر را زیبا کنند
روابط عمومی اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اهواز شعاری تهیه و نصب کرده با این مضمون: شهر زیبا را، شهروند زیبا می سازد.
حرفی نیست، امکاناتی برای شهروندان ( حالا اگر زیبا هم نبود   اشکال ندارد) تهیه و در اختیار آنها قرار دهید تا به سهم خود در این مهم نقش داشته باشد. با توجه به این که در حال حاضر مشکل بزرگ مردم چالهها و نوارهای حفاری در مناطق شهری است شاید بد نباشد به هر شهروند یک بیل هدیه بدهید، در کنار حفره ها هم مقداری ریگ بریزید تا با مشاهده آنها از این وسایل که در خودروی خود نگهداری می کند، به ترمیم خرابیها بپردازد. راوی از مدت ها پیش این کار را می کند و یکبار عکس خود را هم در وضعیتش قرار داد و بیلچه ای در ماشین برای انجام این کار دارد!
درست نیست با تغییر ساعات اداری، فقط مدیران ناهار داشته باشند
تغییر ساعت اداری در آبان ماه مشکلاتی را برای کارکنان ایجاد کرده است چرا که حضور کارکنان از ساعت هشت صبح تا چهار بعدازظهر آن هم بدون دادن غذا مشکل است. قاعدتاً طبق قانون هر دستگاهی که چینن ساعات طولانی را که موجب می شود کارکنان وقت ناهار در محل کار باشند تعیین می کند باید غذا یا لااقل یک میان وعده برای کارکنان در نظر بگیرد اما اینجا فقط گفته اند بمانند و دلیل این کار را هم تداخل ترافیک ادارات و مدارس عنوان کرده اند. قبل از استان ها، استانداری تهران مجوز این کار را از وزارت کشور گرفت و اجرا کرد و لابد آنجا فکری برای ناهار کارکنان هم کرده اند حالا باید دید آیا استانداری خوزستان هم چنین مجوزی گرفته یا خیر. 
اصولاً وقتی ساعت از یک بعدازظهر 133) گذشت هم کار در ادارات کند می شود، هم ارباب رجوع کم است، حالا اگر کارمند به خاطر گرسنگی بی حال هم بشود که اصلاً کارائی و کشش ندارد و تا به خانه برسد موقع نماز است و دل و دماغی برای گپ زدن با خانواده و انجام کارهای فوق  برنامه و اجرای دستورهای خانم و بچهها را ندارد. از این رو بهتر است در صدور این بخشنامه ها جوانب کار را در نظر بگیرند.  ‌
ضمناً کارکنان برخی ادارات و شهرداری ها هم عنوان کرده اند که ناهار برای مدیران و معاونان آنها آورده می شود و سهم بقیه، بوی غذاهاست که در فضا پراکنده و باعث تحریک بزاق و عصبانیت کارکنان از این تبعیض می شود.
شرکتهایی مانند فولاد و نفت که کارکنانشان ظهر می مانند سالن غذاخوری دارند و ناهار را آنجا میل می کنند که البته آن، از مقوله دارندگی و برازندگی است.

برچسب ها : سرماخوردگی پائیزه سرماخوردگی سازمان آب و برق خوزستان