
تشکیل کارگروههای ممیزه قانون رتبهبندی معلمان ابلاغ شد: صدور احکام کارگزینی مشمولان رتبهبندی تا ۲۰ آبان ماه
معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش دستورالعمل تشکیل کارگروههای اجرایی و تخصصی هیأتهای ممیزه قانون نظام رتبه بندی معلمان را ابلاغ کرد.
به گزارش ایسنا، معاونت برنامهریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در راستای اجرای هرچه سریعتر و دقیقتر قانون نظام رتبهبندی و با استناد به تبصره ذیل ماده۲۰ آیین نامه اجرای قانون مذکور، دستورالعمل تشکیل کارگروههای اجرایی و تخصصی هیأتهای ممیزه قانون نظام رتبه بندی معلمان را به ادارات کل آموزش و پرورش استانها ابلاغ کرد.
بر این اساس؛ هیأتهای ممیزه استان، شهرستان، منطقه و ناحیه مطابق مفاد قانون، آییننامه اجرایی مربوط و موارد ذکرشده در این دستورالعمل باید در اسرع وقت نسبت به تشکیل کارگروهها و اجرای دقیق رتبهبندی و صدور احکام کارگزینی مشمولان حداکثر تا ۲۰ آبان ماه سال جاری اقدام کنند.
در بخشهایی از این دستورالعمل آمده است:
مرجع و مسئولیت اصلی بررسی، تعیین امتیاز نهایی و تعیین رتبه مشمولان و حسن اجرای مقررات مربوط با هیأتهای ممیزه موضوع ماده ۷ قانون نظام رتبه بندی معلمان است که باید با استفاده از ظرفیت حداکثری کارگروههای اجرایی و تخصصی انجام شود.
هیأت ممیزه مرکزی، استان، شهرستان، منطقه و ناحیه موظف است پس از بررسی موارد، مفاد فرمهای مربوط، امتیازات مکتسبه و رتبه هر یک از مشمولان را در قالب صورتجلسهای که از سامانه رتبه بندی گرفته میشود، تنظیم، تأیید و امضاء کند. اصل این صورتجلسه در پرونده پرسنلی فرد بایگانی و تصویر آن در سامانه رتبهبندی بارگذاری میشود.
بهمنظور تسریع در اجرای رتبهبندی، هر هیأت ممیزه در سطوح مختلف حداقل چهار کارگروه اجرایی (اصلی) شامل «آموزش متوسطه»، «آموزش ابتدایی»، «فرهنگی- پرورشی» و «تربیتبدنی و سلامت» با مسئولیت مستقیم معاونتهای مربوط تشکیل میشود.
بهمنظور ارتقای کیفیت و حکمفرما کردن نگرش تخصصی در ارزیابیها، کارگروه آموزش متوسطه با استفاده از ظرفیت گروههای آموزشی نسبت به تشکیل کارگروههای تخصصی هیأت ممیزه اقدام میکند.
کارگروههای تخصصی متناسب با عناوین شغلی و درسی هر دوره و با تصویب هیأت ممیزه تعیین میشوند. تعداد اعضای کارگروه فرعی ۵ نفر است و میانگین امتیاز ثبت شده توسط هر یک از آنها به عنوان امتیاز فرد مشمول قانون تعیین و به هیأتهای ممیزه پیشنهاد میشود.
با توجه به تعداد معلمان دوره ابتدایی، هیأتهای ممیزه شهرستان/ ناحیه/ منطقه میتوانند ذیل کارگروه اجرایی (اصلی) آموزش ابتدایی نیز به تناسب تعداد معلمان، کارگروههای تخصصی (فرعی) تشکیل دهند. تعداد و اعضای این کارگروهها نیز به تصویب هیأت ممیزه مربوط میرسد.
در تشکیل کارگروههای تخصصی و فرعی تا حد امکان از ظرفیت استادان دانشگاه فرهنگیان، معلمان و مدیران مدارس باتجربه و خوشنام و اعضای گروههای آموزشی و کارشناسان خبره استفاده شود.
انتهای پیام
برچسب ها : رتبه بندي آموزش و پرورش معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش
- راوی گفت: شهریور تعطیل کردن ها به دلیل بی چاره گی است!
- راوی گفت: رئیس جمهور حجت را بر استانداران تمام کرد، اگر بازهم مانعی در کار است بگویند
- راوی گفت: واقعا قرار است از نظرات کارشناسی نخبگان در حوزه های مختلف استفاده شود؟
- راوی گفت: نان بی کیفیت در خوزستان به دلیل انتقال گندم مرغوب ما به استانهای دیگر است/تامین روشنایی چندزمین فوتبال، کاری بهتر از هیچ!
- مدیرکل اقتصاد و دارایی استان مطرح کرد: شناسایی ۱۲۸۸ شماره حساب از شرکتها در بانکهای خارج از خوزستان / مازاد مالیات به خوزستان برنمیگردد
- رییس پلیس فتا خوزستان هشدار داد: افزایش کلاهبرداری با عنوان "کار در منزل" و "استخدام در صرافی ارز دیجیتال
- اژه ای: محکومانی که در زندان ماندنشان ضرورت ندارد از زندان آزاد شوند
- رئیس قوه قضاییه وارد اهواز شد
- راوی گفت: شهریور تعطیل کردن ها به دلیل بی چاره گی است!
- راوی گفت: رئیس جمهور حجت را بر استانداران تمام کرد، اگر بازهم مانعی در کار است بگویند
- راوی گفت: واقعا قرار است از نظرات کارشناسی نخبگان در حوزه های مختلف استفاده شود؟
- راوی گفت: نان بی کیفیت در خوزستان به دلیل انتقال گندم مرغوب ما به استانهای دیگر است/تامین روشنایی چندزمین فوتبال، کاری بهتر از هیچ!