شماره خبر : 14972
منتشر شده در مورخ : ۲۲ آبان ۱۴۰۱
ساعت : 9:38
راوی گفت: لاینحل ماندن قیمت گوشت قرمز و غفلت از صنعت کم هزینه اما پر سود شتر

راوی گفت: لاینحل ماندن قیمت گوشت قرمز و غفلت از صنعت کم هزینه اما پر سود شتر


وضعت گوشت قرمز در اهواز، روز به روز حادتر می شود و قیمت هر کیلو گوشت گوسفند بین 170 تا 200 هزار تومان رسیده که اگر فکری برای سامان دهی آن نشود، باز هم گرانتر خواهد شد.  ‌
رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت و مرغ اهواز در این باره معتقد است: علت افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار، صادرات گوشت به کشورهای عراق و دبی است. 
وی این را هم گفته که اشخاصی در اتحادیه تهران اعلام می‌کنند که دام مازاد داریم در صورتی که دام مازاد وجود ندارد.  
‌عجیب است با آن که به این واضحی مشکل گوشت قرمز مشخص است، چرا متولیان قادر به رفع آن نیستند و این شبهه پیش می آید که شاید اراده ای برای ساماندهی برخی امور مثل همین قضیه گوشت قرمز وجود ندارد در حالی که در جلسات کار گروه تنظیم بازار محصولات کشاورزی، تصمیماتی مبنی بر توقف صادرات و عرضه گسترده گوشت گوساله و گوسفند از طریق توزیع هوشمند گرفته شد اما ظاهراً یا اجرایی نشدند یا نظارتی برسیستم توزیع محصولات کشاورزی از جمله گوشت و سایر محصولات پروتئینی که دلیل اصلی گرانی است وجود ندارد و حتی با توقف صادرات دام هم، قیمت گوشت در بازار کاهش نیافت. 
شاید تنها راه حل این است که همانند مرغ که به دلیل پائین بودن قدرت خرید مردم، موضوع به فراموشی رفته، مسᅢله گوشت قرمز هم با توجه به کاهش قدرت خرید مردم، قیمت آن تدریجاً نزول کند. معمولاً تمام مشکلات را ناشی از وجود مافیا در کمبودها و گرانی ها می دانند در حالی که علت اصلی را باید در سوء مدیریت ها و ناتوانی مسئولان در حل مشکلات و نبود برنامه ریزی صحیح دانست.
و اما نکته ای که در بحث گوشت استان از آن غافل مانده اند، اهمیت دادن به یک دام کم هزینه بر اما پر سود یعنی شتر است که گوشت و شیر آن فواید بسیاری دارد و جاذبه صادراتی آن هم مطرح است. شیر آن نسبت به شیر گاو، ویتامین C‌ بیشتری دارد، کم چربی و ضد دیابت و تقویت کننده قوای جسمانی است. از پرورش شتر به عنوان صنعت کم هزینه اما پر درآمد نام می برند.
حاشیه ای بر آغاز دیدار استاندار خوزستان با اقشار مردم
خدا را شکر که خبردار شدیم استاندار با تعدادی از دانش آموزان دیداری داشت و امیدواریم این دیدار فتح بابی برای ادامه چنین برنامه هایی باشد و زمینه گفت و گو با اقشار مختلف با ایشان فراهم شود. 
اما انتظاری که در چنین دیدارهایی از مسئولان هست، این است که متناسب با خصوصیات حاضران، مطالبی که به درد آنها می خورد، عنوان شود، مثلاً نیاز دانش آموزان گفت و گو در باره تحول در سیستم های آموزشی و تربیتی و ایجاد امکانات برای رشد استعدادهای آنهاست نه این که مثل همین دیدار اخیر، استاندار اهمیت آب غدیر و خرید اتوبوس را مطرح کند و آن ها را به حساب پیشرفت‌های اجتماعی بگذارد، در حالی که دانش آموزان درخواست توسعه کتابخانههای عمومی را داشتند.
پارک ها را ایمن کنید تا حادثه حمله سارقان به یک دانشجو تکرار نشود
یک دانشجوی پزشکی واحد بین الملل علوم پزشکی اهواز که در محل پارکینگ شماره 2 پارک ساحلی کیانپارس بر اثر حمله افرادی که گفته شده سارقین مسلح به سلاح سرد بوده‌اند بشدت از ناحیه قلب مجروح شده بود، با وجود تلاش پزشکان بیمارستان امام، جان سپرد که انتظار اینست این حادثه از طرف نیروی انتظامی و مراجع ذیصلاح پی گیری و نتیجه اطلاع رسانی شود. مقتول، بشار باراگانی نام داشت. 
نکته قابل بحث این که باید به امنیت پارک ها توجه شود تا خانواده‌ها با خیال راحت برای چند ساعت تفریح به آنجا بروند. 
استقرار پلیس یا نیروهای حراست سازمان پارکها در این محل ها می تواند نوعی بازدارندگی برای پیشگیری از حوادث احتمالی باشد.
سایپا برای گارانتی کوئیک، منطقی عمل کند
خودرو کیوئیک به مدت 2 سال یا با 36 هزار کیلومتر (هرکدام زودتر فرا برسد) به شرط انجام به موقع سرویس اولیه، سرویس دوره ای خودرو ، شامل گارانتی می شود. 
حالا اگر یک خریدار کوئیک، خودرو را خوب نگهداری کرد و در این مدت نیاز به تعمیر یا تعویض قطعه ای نبود، شرکت سایپا بعد از آن برخی از قطعات را مشمول گارانتی نمی داند و هر گونه هزینه ای که به خودرو مربوط شود، با نرخ آزاد توسط نمایندگی دریافت می شود، در صورتی که چنین بندی باید اصلاح شود و آیا بهتر نیست شرکت‌های سازنده خودرو در برخی مقررات خود تجدید نظر کنند و به نظرات مشتری ها اهمیت بدهند¿ 
وزیر کشور، تکلیف شورای شهر مسجدسلیمان را روشن کند
نماینده مردم مسجدسلیمان از وزیر کشور خواسته با توجه به این که 16 ماه از آغاز کار شورای شهر این شهر می گذرد و مسجدسلیمان همچنان شهردار ندارد، دستور سریع در رسیدگی به این موضوع را صادر کند.
علیرضا ورناصری که در ضمن عضو کمیسیون انرژی مجلس است در تذکری به وزیر کشور عنوان کرد : علیرغم دستور جنابعالی ( وزیر کشور) در حوزه انتخابیه و صدور دستور در عدم کارائی شورای مسجدسلیمان برای تغییر و اصلاح عملکرد این شورا به منظور خدمت به مردم، تاکنون اقدامی نشده است. می دانیم که طبق قانون، مهمترین وظیفه شورای شهر، انتخاب شهردار در بازه زمانی مشخص و منطبق با ضوابط و شرایط آئین نامه مربوطه است و در صورت ناتوانی شورا در انتخاب شهردار، امکان منحل شدن شورا وجود دارد.بعضی از شوراها که اعضا نمی توانند برای انتخاب شهردار به توافق برسند معمولا با توسل به مانع تراشی، از زیر بار این تکلیف مهم شانه خالی می کنند، از جمله با غیبت های متوالی چند عضو در جلسات، شورا را از اکثریت انداخته و انتخاب شهردار را به تعویق می اندازند که لازم است در مورد شورای شهر مسجدسلیمان قانونی عمل شود.
 

برچسب ها : قیمت گوشت قرمز گوشت شتر محصولات كشاورزی تنظیم بازار