شماره خبر : 15168
منتشر شده در مورخ : ۱ آذر ۱۴۰۱
ساعت : 9:7
راوی گفت: به این که نمی گویند کاهش قیمت گوشت هم که پائین نیامد

راوی گفت: به این که نمی گویند کاهش قیمت گوشت هم که پائین نیامد

 پزشکان عمومی برای ناخوشی های جزئی، آنتی بیوتیک تجویز نکنند
در خصوص مصرف بی رویه آنتی بیوتیک، مدتی پیش راوی نوشت هر بیماری که به پزشک عمومی مراجعه می کند، در بازگشت به خانه یک کیسه پلاستیک پر دارو از جمله چندین برگ آنتی بیوتیک در دست دارد که پزشک عمومی تجویز کرده است و غالباً هم مصرف نمی شود، در نتیجه کشوهای منازل پر از آنتی بیوتیک و دیگر داروهائی است که فقط آمار مصرف را بالا می برد و این داروها آنقدر می مانند تا تاریخ مصرفشان تمام می شود.  ‌حالا مدیر کل دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو در باره میزان تجویز آنتی بیوتیک ها در  کشور گفته:<بیشترین میزان آنتی بیوتیک از سوی پزشکان عمومی تجویز می شود.>
وی راهکار مصرف منطقی آنتی بیوتیک را آموزش به پزشکان، مردم و داروسازان می داند، ضمن این که < ناخوشی های جزئی> باید از سوی داروسازان مدیریت شود. بر این اساس 20 ناخوشی جزئی معمولی تعریف شده و در اختیار داروسازان قرار می گیرد. وقتی علائم کنترل شونده و بیمار درست هدایت شود، هم به سرعت بهبود می یابد، هم نیازی به استفاده از آنتی بیوتیک ندارد، در نتیجه خطر مقاومت میکروبی کم می شود. به این ترتیب برای همه چیز طرح تهیه می شود اما چگونه و با چه کیفیتی و چه زمانی اجرائی خواهد شد، مهم است که امیدواریم در جائی که سلامت مردم و کاهش هزینه های درمانی و جلوگیری از مصرف بی رویه و غیر ضروری دارو، مطرح است، جدی و سریع عمل شود.
ریل گذاری های فرهنگی قبلاً شده، مطالعات گذشته را اجرائی کنید
شورای فرهنگی شهرداری اهواز با دستور جلسه تدوین آئین نامه این شورا و ابلاغ آن به مناطق و سازمان های شهرداری برگزار شد که بهتر بود متن آئین نامه و کارهایی که مناطق و سازمان ها باید انجام دهند، اعلام می شد تا مردم آنها را مطالبه کنند.  ‌
در این جلسه امیر آهن جان مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اهواز گفته : یکی از کارهایی که در زمان شورای چهارم با حضور اساتید دانشگاهی انجام شد، مطالعات از 124 محله اهواز بود که می توان با به روز سازی آن، معضلات فرهنگی مناطق را بررسی کرد. از جمله این اقدامات طرح خانه‌های بازی بود که در سطح کشور برای اولین بار در اهواز آغاز شد.  
‌در این جلسه بقیه اعضا همان حرف های کلیشه ای همیشگی را عنوان کردند و از ریل گذاری مناسب حرف زدند، در حالی که این ریل گذاری ها قبلاً انجام شده و نتایج مطالعات مثل همین 124 محله اهواز در بایگانی های شهرداری موجود است و کافی است آقایان آنها را مطالعه و به بهره برداری رسانند و عملکرد ارائه دهند نه این که فقط جلسه ای تشکیل  شود، همه سخنرانی کنند و از اجرا خبری نباشد. استفاده از همه سلایق در کارهای فرهنگی هم که از طرف شهردار مطرح شد، ایده خوبی است به شرطی که واقعاً چنین شود.
بعضی استان ها، دو مدیر کل راه و شهرسازی دارند
مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان معتقد است استان ما با توجه به پهناور بودن آن می تواند دو مدیر کل راه و شهرسازی داشته باشد، کما اینکه در برخی استانها مثل کرمان و فارس چنین است.البته اگر این کار بشود از لحاظی به نفع استان است، مثلاً دو اعتبار به استان تعلق می گیرد. در چنین وضعیتی شهرها تقسیم می شوند و هر چند شاخه یک مدیر کل خواهد داشت و زمانی که نمایندگان ما خواب هستند، چنین تحولاتی در دیگر استان ها رخ می دهد که ما از آنها غافلیم. 
در برخی استان ها هم اصلاً مسکن و راه ادغام نشدند مثل استان سمنان که چون بیشتر رئیس جمهورها از اهالی آنجا بودند، دست به ترکیب استان نزدند و به همان صورتی که بود، ماند! 
زمانی هم که نیکزاد ( نایب رئیس فعلی مجلس) وزیر راه بود، به بعضی مدیران استانی مثل راه و شهرسازی و راه آهن اختیار قائم مقامی وزیر داد، اما وقتی رفت، نمایندگان مخالفت کردند و گفتند این نمی شود که یک مدیر کل قدرتش در حد وزیر باشد و قائم مقامی را پس گرفتند. به هر حال پیشنهاد مدیر کل راه و شهرسازی استان قابل تᅢمل و بررسی است و بهتر است دلسوزان استان آن را سبک و سنگین کنند و در باره سود و زیان آن نظر بدهند.
اگر از سختی ها بترسی، مدیر جهادی و انقلابی نیستی
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار گفته <تغییر و تحول مدیران، سختی های خود را دارد. > او این را هم گفته که سیاست دولت مردمی آیت ا... رئیسی، استفاده از مدیران انقلابی و جهادی است.
اگر قرار بر اجرای سیاست دولت مردمی باشد، هر مدیری که انقلابی و جهادی نباشد و نتواند کار کند باید برود و نباید با او رودربایستی داشته باشید در حالی که این حرف معاون سیاسی، همان حرف قبلی استاندار در باره سختی عزل و نصب مدیران است.  ‌
یکباره شما هم بگوئید بعضی مدیران انقلابی و جهادی نیستند اما زورمان نمی رسد که آنها را عوض کنیم یا راحت تر بگوئید نمایندگان مانع تغییر آنها هستند. خود شما هم اگر <سختی ها> را مانع از انجام کارتان بدانید، نمی توانید ادعای انقلابی و جهادی داشته باشید و در نتیجه سیاست دولت مردمی را اجرا نمی کنید و باید جوابگوی ادامه کار مدیران ناتوان باشید.
پس بگو قضیه اینست!
به قرار اطلاع در نشستی گفته شد فلان مدیر کل چنین است و چنان است. بلافاصله نماینده شهرستان که در جلسه حضور داشته گفته:<اگر این طور است برکنارش می کنم> احتمالاً این مورد از مصادیق همان سختی کار است که آقای معاون سیاسی عنوان کرده است، یعنی اختیار تغییر مدیران دست کسانی است که حرفشان برش دارد و فصل الخطاب هستند.
به این که نمی گویند کاهش قیمت گوشت هم که پائین نیامد
گزارشگر شبکه استانی، از کاهش قیمت برخی اقلام غذایی مثل روغن و مواد دیگری ذوق زده شده بود، در حالی که هنوز تا نرخ چند وقت پیش خیلی فاصله دارند. یعنی هر جنسی چند برابر بالا رفت، بعد کمی پائین آمد، می گویندارزان شده!  ‌
ضمناً ابتدای گزارش اسمی از گوشت قرمز برد، اما در متن گزارش، فقط یکبار عکس لاشه ها نشان داده شدند و از هیچ قصابی یا مشتری قیمت گوشت سوال نشد!
 

برچسب ها : قیمت گوشت پزشكان عمومی آنتی بیوتیك