شماره خبر : 15361
منتشر شده در مورخ : ۱۲ آذر ۱۴۰۱
ساعت : 18:25
راوی گفت: هیچ ارزانی بی علت نیست!/کشف یک مورد از هزاران ترفند پول شوئی!

راوی گفت: هیچ ارزانی بی علت نیست!/کشف یک مورد از هزاران ترفند پول شوئی!

تعداد پرستاران خوزستان، یک سوم استاندارد کشوری است
رئیس نظام پرستاری اهواز گفته : در شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز به علت کمبود نیرو، هر پرستار به جای سه نفر کار می کند و سال به سال فشار کاری بر پرستار خوزستانی بیشتر می شود.  ‌
وی این را هم گفته که در بخشهای icu‌ پرستاران کار را به صورت تجربی یاد میگیرند و به ندرت پرستار تخصصی فارغ التحصیلی داریم و تفاوتی در حقوق بین پرستار دارای مدرک لیسانس با پرستار کارشناسی ارشد وجود ندارد، ضمن این که سال‌هاست پرستاران در حال اضافه کاری اجباری هستند و در مجموع تعداد پرستاران خوزستانی، یک سوم استاندارد کشوری است. کمبود نیرو هم موجب می شود که خدمات شایسته ای به مردم ارائه نشود و مردم از این که یک بیمار دو سه ساعت در اورژانس باشد و کسی بالای سرش نرود ناراضی هستند، شرایط بد آب و هوایی هم عامل اصلی مهاجرت پرستاران به استان های دیگر و خارج از کشور است.
به اعتقاد آگاهان به مسائل پرستاری، پیامدهای کمبود نیروی پرستاری، شامل افزایش حجم کار پرستاران، نارضایتی شغلی، افزایش خطای حرفه ای، ترک محل کار و مرگ و میر بیماران است و اقداماتی مانند افزایش جذب دانشجو، تغییر سیاستهای استخدام، تمرکز زدائی از مراکز درمانی و افزایش حقوق و مزایای پرستاران به عنوان راهکارهای مقابله با کمبود پرستار است.
به این ترتیب متوجه شدیم که با وجود انبوه موارد غیر استاندارد در استان، تعداد پرستاران خوزستان هم یک سوم استاندارد کشوری است و چه کسی یا کسانی باید پی گیر این کمبودهای استان باشند؟  البته در مورد نیروهای مراکز بهداشت استان هم این کمبود محسوس است و در آنجا هم هر نفر به اندازه چند نفر کار می کند و در دوران کرونا این فشار بیش از پیش محسوس بود.
بالا رفتن قیمت مرغ بدلیل سوء مدیریت در توزیع مرغ منجمد است
این روزها قیمت مرغ کشتار روز که خیلی بیشتر از نرخ مصوب آن بالا رفته بود به هر کیلو 55 و حتی کمتر از آن کاهش یافت که به گفته مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی خوزستان این پائین آمدن قیمت به آن جهت بوده که با مجوز ستاد تنظیم بازار و کارگروه استانی این ستاد در استان مجوز توزیع مرغ منجمد در استان صادر شد و مرغ منجمد بین فروشگاه های زنجیره ای، تعاونی های مصرف و واحدهای صنفی توزیع شد که قیمت هر کیلوی مرغ منجمد 48 هزار تومان است.
خب اگر شما می دانید که با توزیع بیشتر مرغ منجمد، می شود جلوی بالا رفتن قیمت مرغ کشتار روز را بگیرید، چرا با وجود موجود بودن مرغ منجمد آن را آنقدر نگه می دارید تا به انقضای تاریخ مصرف نزدیک شود، بعد بر سر مردم منت می گذارید و آن را توزیع می کنید. اگر معلوم شود گران شدن مرغ کشتار روز تا کیلوئی 70 هزار تومان و بالاتر بر اثر سوء مدیریت مسئولان به خاطر توزیع نکردن به موقع مرغ منجمد بوده، تاوان ضرر و زیان مردم و زیان پائین آمدن خرید مرغ به دلیل گرانی را کدام مسئول پاسخگوست؟  ‌ 
اگر قرار است دام وارد بازار شود، چرا این همه صادر می کنید؟
رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت و مرغ اهواز گفته قیمت گوشت قرمز، 10 درصد افزایش داشته که دلیل این افزایش قیمت، صادرات بوده است.
به گفته وی گوشت گوسفندی در اهواز مقداری با کمبود مواجه است که این کمبود مختص به استان خوزستان نیست و امیدواریم با ورود دام های جدید به بازار، این کمبود رفع شود.
ما هم که بارها گفته ایم صادرات بی رویه گوسفند از اهواز با مجوز جهاد کشاورزی، موجب کمبود گوشت و گرانی آن شده است. ضمناً اگر قرار است دام زنده وارد شود، چرا آنچه را که داریم صادر می کنید که بعد احتیاج به وارد کردن آن باشد، اسم این کار را چه می گذارید؟چون اگر صادرات بی رویه نباشد، کمبود نداریم.
جالب است که رئیس اتحادیه مربوطه گران شدن قیمت گوشت قرمز را تکذیب می کند و اگر این طور است بهتر است ایشان آدرس قصابی هایی را که زیر قیمت هر کیلو 200 هزار تومان می فروشند اطلاع رسانی کند تا اگر مردم گرانفروشی را شاهد بودند، به آن اعتراض و به اطلاع مسئولان برسانند.
کشف یک مورد از هزاران ترفند پول شوئی!
معاون مرکز اطلاعات مالی وزارت اقتصاد گفته: <اطلاعات فردی با 121 حساب بانکی و 255 شغل متفاوت در سامانه بانکی ثبت شده که نشان از بی توجهی بانک های خصوصی به اطلاعات مشتریان خود دارد و تنها 20 درصد از بانکهای خصوصی، اطلاعات مشتریان خود را به طور کامل دارند و تعداد زیادی از آن‌ها، هیچ اطلاع درستی از مشتریان ندارند.> وی انجام چنین کاری را پول شویی و جرم دانست و تاکید کرد که هدف اصلی نظام اقتصادی کشور، مبارزه با پولشویی است.
می دانیم که پولشوئی به معنای آنست که فرد یا گروهی پولی را از راه نامشروع و غیر قانونی به دست می آورند و آن پول را به طرق مختلف وارد بازار و نظام مالی می کنند در حالی که پول شوئی جرم است، بنابراین شامل مجازات هایی طبق قوانین حاکم بر کشور می شود. پول شوئی به دو دلیل صورت می گیرد. یکی این که منبع اصلی پول ناشناس بماند و علت دوم ممکن است برای فرار از مالیات باشد. افرادی که از پول شوئی برای مبهم کردن جرم اولیه خود استفاده می کنند، معمولاً خودشان به صورت مستقیم به پول شوئی دست نمی زنند و در این میان از افرادی هم به عنوان واسطه استفاده می کنند که در جرم اصلی دخالتی ندارند. این افراد واسطه حتی ممکن است از نوع جرم اصلی خبر نداشته باشند.پول شوئی ممکن است شامل انتقال فیزیکی پول نقد قاچاق به یک واحد دارای قدرت دیگر و واریز به یک موسسه مالی باشد. 
خدا می داند چقدر افراد از این راه به استفاده های نامشروع دست می یابند که حالا وزارت اقتصاد فقط یکی از آنها را شناخته است. 
بد نیست بدانید که پول شویی برای اولین بار در یونان باستان انجام شد.
هیچ ارزانی بی علت نیست!
خیلی وقت ها دیده می شود که یک کامیون یا وانت، گونیهای 10 کیلوئی برنج را با قیمت مقداری پائین تر از نرخ معمولی می فروشند. حالا رئیس انجمن برنج خوزستان هشدار داده که سودجویان اقدام به مخلوط کردن برنج خارجی با انواع برنج معطر تولیدی خوزستان کردهاند و با بهای کمتر از قیمت متعارف عرضه می کنند و مردم از مراکز معتبر برنج تهیه کنند که سرشان کلاه نرود. سازمان های ناظر هم اگر وقت دارند به این سودجوئی نظارتی داشته باشند.

برچسب ها : پول شوئی معاون مركز اطلاعات مالی وزارت اقتصاد وزارت اقتصاد مرغ منجمد