شماره خبر : 15388
منتشر شده در مورخ : ۱۳ آذر ۱۴۰۱
ساعت : 11:7
رکورد‌های فنی تیم ملی: اول و آخر جهان با هم!

رکورد‌های فنی تیم ملی: اول و آخر جهان با هم!

 

مارکا بر اساس داده‌های آماری، بهترین‌های دور گروهی جام جهانی را منتشر کرده و بر این اساس تیم ملی کشورمان رکورد‌های جالبی را به ثبت رسانده است.

 

 دور گروهی جام جهانی به پایان رسید و چهره ۱۶ تیم راه یافته به مرحله یک هشتم نهایی مشخص شد. در زیر نگاهی داریم به بهترین‌های مرحله گروهی رقابت ها.

 

بهترین بازیکنان

گلزنان

گلزنان

از لحاظ تعداد گل، پنج بازیکن با به ثمر رساندن سه گل بهترین عملکرد را نشان دادند. کیلیان امباپه، آلوارو موراتا، کودی گاکپو، مارکوس رشفورد و اِنِر والنسیا بهترین گلزنان دور گروهی بودند و از این جمع والنسیا با اکوادور نتوانست به یک هشتم نهایی برسد، ولی چهار بازیکن دیگر این فرصت را دارند تا بر تعداد گل‌های خود اضافه کنند. رشفورد از لحاظ متوسط گلزنی بهترین مهاجم جام است. او به طور متوسط در هر ۹۰ دقیقه سه گل زده است و پس از او موراتا با متوسط ۲.۱۳ گل در هر ۹۰ دقیقه قرار دارد. رشفورد و موراتا با احتساب پاس گل، روی چهار گل تاثیر مستقیم داشته اند و از این حیث بالاتر از همه قرار گرفتند. برونو فرناندز نیز با زدن دو گل و ارسال دو پاس گل برای هم تیمی هایش در تیم ملی پرتغال، روی چهار گل تاثیر مستقیم داشت.

برونو فرناندز

کیلیان امباپه با ۱۶ شوت به دروازه از این حیث بهترین بود. پس از او لیونل مسی و جمال موسیالا با ۱۳ و ۱۲ شوت قرار گرفتند. مسی، اما با هشت شوت داخل چارچوب، بهترین عملکرد را داشت. پس از او امباپه و رشفورد با هفت و ۶ شوت به دروازه قرار گرفتند. از لحاظ متوسط شوت به دروازه رشفورد با ۷.۵ شوت در ۹۰ دقیقه بالاتر از دیگر بازیکنان قرار گرفت.

رکورد‌های فنی تیم ملی: اول و آخر جهان با هم!

امباپه و تاکوما آسانو با ۶.۹ و ۶.۷ دوم و سوم شدند. از لحاظ متوسط شوت داخل چارچوب هم رشفورد با پنج شوت در ۹۰ دقیقه بالاتر از فولکروگ آلمانی و موراتا با متوسط ۴.۱ و ۳.۶ شوت قرار گرفت.

رکورد‌های فنی تیم ملی

در میان همه بازیکنان، کودی گاکپو آمار جالب ۱۰۰ درصد اثرگذاری روی شوت هایش را ثبت کرد. او سه شوت داخل چارچوب داشت که همگی گل شدند. امباپه و موسیالا نیز ۳۵ لمس توپ در داخل محوطه جریمه داشتند. موسیالا تنها در بازی برابر کاستاریکا ۲۴ لمس توپ در درون محوطه جریمه حریف داشت و این از سال ۱۹۶۶ برای یک بازیکن بی سابقه بود.

بیشترین موقعیت گل

خلاق‌ترین‌ها

از بین بازیکنانی که بیشترین موقعیت گل را خلق کردند، به آنتوان گریزمان با ۱۰ پاس منجر به شانس گل می‌رسیم. پس از او جاشوا کیمیش و کریستین اریکسن با ۹ پاس قرار گرفتنند. از لحاظ پاس گل‌های مورد انتظار نیز گریزمان با ۲.۳۴ اول بود با این حال تنها یکی از پاس‌های گریزمان منجر به گل شد. از این حیث هری کین با سه پاس گل در صدر قرار دارد.

رکورد‌های فنی جام جهانی

رکورد‌های فنی جام جهانی

از لحاظ تعداد پاس‌های مفید در یک سوم دفاعی حریف، رودریگو دی پل آرژانتینی با ۷۸ پاس اول شد. مسی با ۶۸ و کیمیش با ۶۵ پاس در رده‌های بعدی قرار گرفتند. موسیالا بیشترین دریبل را در دور گروهی داشت. او ۳۲ دریبل داشت و ۶۰ درصد آن‌ها نیز موفق بودند. اسماعیل سار از سنگال با ۷۲ درصد دریبل موفق در صدر قرار گرفت. او یازده موقعیت گل نیز خلق کرد.

صعب العبور‌ها

پدرو میگل از قطر با هشت دفع توپ بالاتر از اورلین شوامنی از فرانسه با هفت دفع توپ بهترین عملکرد را داشت. از لحاظ توپ‌گیری، الیاس سخیری از تونس همراه با خوزه خیمنز و بنتانکور از اروگوئه با ۳۵ توپ‌گیری بهترین عملکرد را داشتند. اریکسن و هویبرگ از دانمارک با ۳۰ و ۲۶ توپ‌گیری در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

صعب العبورها


وویژک شزنی از لحاظ مهار شانس‌های گل بهترین گلر جام در دور گروهی بود و توانست دو پنالتی را نیز مهار کند. او ۲۰ شانس گلزنی را از بازیکنان حریف گرفت.

صعب العبورها

بهترین تیم‌ها

اسپانیا و انگلیس بیشترین گل را در مرحله گروهی به ثمر رساندند (۹ گل). از لحاظ خلق موقعیت گلزنی این آلمان بود که در صدر قرار گرفت. آن‌ها همچنین ۶۹ شوت به دروازه داشتند و پس از این تیم نیز برزیل با ۵۷ شوت قرار گرفت. آلمان از لحاظ شوت داخل چارچوب نیز بهترین بود (۲۴ شوت). گل‌های مورد انتظار آلمان نیز ۹.۶۵ بود و بالاتر از فرانسه با ۷.۴۴ قرار گرفت. با این آمار خوب، اما آلمان نتوانست به یک هشتم نهایی صعود کند. آلمان با ۱۴۰ لمس توپ در محوطه جریمه حریفان بالاتر از برزیل با ۱۰۳ لمس توپ بهترین عملکرد را داشت.

بهترین تیم ها

از لحاظ مالکیت توپ و میدان، اسپانیا با متوسط ۷۷.۱۱ درصد بهترین بود. آرژانتین با ۶۷.۵۴ درصد مالکیت توپ در رده دوم قرار گرفت. اسپانیایی‌ها ۹۷ بار در جریان بازی بیش از ۱۰ پاس متوالی به یکدیگر دادند و پس از این تیم انگلیس با ۶۵ بار قرار دارد. تیم‌های صربستان، لهستان و ایران نیز بیش از همه تیم‌ها اقدام به بازی مستقیم کردند و کمترین پاس متوالی را داشتند.

تیم ملی

تیمی که بیشترین دفع توپ را انجام داد، ایران بود (۴۲ بار)، کامرون با ۴۰ و فرانسه با ۳۵ در رده‌های بعدی قرار گرفتند. ایران با ۱۷۸ توپ‌گیری، بهترین عملکرد را داشت و پس از این تیم دانمارک با ۱۷۰ بار توپ‌گیری قرار گرفت.

رکورد‌های فنی

از لحاظ توپ‌گیری در ۴۰ متر انتهای زمین، آلمان با ۳۹ توپ‌گیری اول شد و از این ۳۹ توپ‌گیری، ۹ بار منجر به شوت به دروازه شد. مراکش بهترین استفاده را از توپ‌گیری در ۴۰ متر انتهایی زمین کرد و موفق به زدن دو گل شد.

موثرترین پرس را نیز مکزیک و هلند داشتند و به طور متوسط ۹.۳ بار در هر بازی قبل از اینکه تعداد پاس‌های حریف به ۱۰ برسد، اقدام به گرفتن توپ کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان  ورزشی  فوتبال و فوتسال


 

برچسب ها : جام جهانی جام جهانی 2022 قطر قطر