شماره خبر : 15465
منتشر شده در مورخ : ۱۵ آذر ۱۴۰۱
ساعت : 19:46
راوی گفت: افزایش تعداد نمایندگان مجلس اگر فعال و دلسوز مردم نباشند چه سودی دارد؟

راوی گفت: افزایش تعداد نمایندگان مجلس اگر فعال و دلسوز مردم نباشند چه سودی دارد؟


قرار است 40 نفر به نمایندگان مجلس در 22 استان، از جمله خوزستان اضافه شود. معلوم نیست چرا تصور شده اشکال در کمیت است حال آن که گرفتاری مردم این است که از اکثر نمایندگان آبی برای رᅢی دهندگان و در مجموع مردم شهرها و استانها گرم نمی شود. در همین استان ما خوزستان مگر تعداد نمایندگان ما کم است¿ 18 نماینده اگر فعال و با یکدیگر وحدت و همدلی داشته باشند می توانند همه کاری به نفع استان خود بکنند اما دریغ حتی از یک دفاع و سخنرانی مᅣثر به نفع مردم.  ‌
حالا اگر براساس جمعیت باید این افزایش انجام شود البته که خواهد شد اما حرف بر سر کیفیت کار است که کاش می شد حسب عملکرد نمایندگان آنها را کم و زیاد می کردند، چرا که اگر وظایف نمایندگی در نشستن و برخاستن و دخالت در عزل و نصب ها خلاصه شود، حتی اگر این 40 نفر را به نمایندگان یک استان هم اضافه کنند، آب از آب تکان نخواهد خورد.
منظور این که باید حساب و کتابی در کار باشد تا مردم از نمایندگانشان خیری ببینند، اما اگر خیال نماینده راحت باشد که هر چه هم بدون تحرک دوران نمایندگی را طی کند، کاری به کارش ندارند، فکر می کند که چه نیازی به صرف انرژی برای موکلینش است در حالی که در کشتی هم وقتی یکی از دو کشتی گیر تحرک نداشته باشد، به او اخطار می دهند و این اخطار باعث دادن امتیاز به طرف مقابل او می شود، پس طرف سعی خواهد کرد اقتدار و عرض اندام در صحنه و میدان را داشته باشد تا پیروز شود. راستی چرا مردم نسبت به نمایندگان خود مطالبه گر نیستند که اگر باشند، نمایندگان موظف به حضور فعال در مجلس و پی گیر خواست ها و نیازهای مردم در حوزه انتخابیه خواهند بود.
وام های ازدواج به خاطر نبودن ضامن کارمند، با ضرر فروخته می شوند
با وجود تبلیغات و تشویق ها برای ازدواج جوانان و فرزند آوری و علیرغم داشتن قوانین مصوب مجلس در این باره، همچنان بانکها گوششان بدهکار نیست و به دستور العملها برای پرداخت وام ازدواج عمل نکرده و به عناوین مختلف در انجام این کار تعلل و کارشکنی می کنند. 
از جمله طبق مصوبه مجلس در بودجه 1401 در حوزه ضمانتها، باید محل اجرای طرحهای اشتغال به عنوان ضمانت بانکی باشد، اما بانکها قبول نمی کنند.
همچنین طبق متن قانون، باید کارت یارانه به عنوان ضمانت پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری باشد اما بانکها زیر بار نمی روند.
یک نماینده مجلس در این مورد گفته : بانکها برای پرداخت وام ازدواج، پدر مردم را در آورده اند و آنها در صورتی وام ازدواج می‌دهند که ضامن کارمند یا فیش کسر از حقوق بیاورند، اما مگر چند میلیون کارمند حقوق بگیر در کشور وجود دارد که بانک ها از مردم ضامن کارمند دولت می خواهند؟  ‌ 
نتیجه چنین وضعیتی آن شده که وام فرزند آوری و ازدواج را می فروشند، آن هم با کلی کسر از آن و با چنین کاری، هدفقانون گذار، محقق نمی شود، اثبات قضیه هم به راحتی امکان پذیر است و کافی است سازمان های نظارت کننده به بانکها مراجعه و سوابق متقاضیان وام ازدواج را مشاهده کنند تا معلوم شود، چه تعداد افراد در لیست انتظار وام هستند و به دلیل بهانه تراشی بانکها، به فروش وام های خود راضی می شوند. 
ضمناً چرا آنها که منابع در اختیار بانک می گذارند تا از محل آن وام ها را بپردازند، به خاطر جذب نشدن اعتبار مربوطه بانک را زیر فشار قرار نمی دهند و به هر حال تا چنین رویه ای در پرداخت  وام‌های ازدواج و فرزندآوری اعمال می شود، امیدی به استقبال جوانان از ازدواج و ایجاد انگیزه برای فرزند آوری نیست، مگر اینکه دولت ثابت کند صاحب اختیار اوست و بانکها نمی توانند خود مختار و به جای اجرای قانون فقط گوش به فرمان مدیران مرکزی خود باشند.
عذرخواهی پس از شکست، نشانه فرهنگ بالاست
سرمربی تیم فوتبال ژاپن، پس از باخت این تیم در مقابل کرواسی، از مردم کشور ژاپن عذرخواهی کرد و شکست را گردن گرفت. چقدر خوب است که در هر مورد وقتی یک مدیر یا سرپرست نتوانست خواست مردم را برآورده سازد، صادقانه بیاید و عذرخواهی کند نه این که طلبکار هم باشد.  ‌
ضمناً دیدیم که تیم ژاپنی واقعاً با جنگیدن در برابر تیم های قوی، خود را بالا کشید و امروز این تیم قوی ترین تیم آسیاست، اما مغرور نشدند و پس از واگذاری نتیجه به رقیب، متواضعانه عذرخواهی کردند و فرهنگ بالای خود را به رخ کشاندند.
اگر به علت کمبود کمباین، محصول
برنج شالیکاران زیر باران از بین رفت پاسخگو کیست؟
رئیس انجمن برنج خوزستان از بی تفاوتی برخی مسئولان برای کاهش مشکلات شالیکاران استان انتقاد کرده و گفته: شایسته نیست شالیکاران در میان انبوه مشکلات رها شوند و هیچ دستگاهی پاسخگو نباشد.  ‌
به گفته وی، کمبود کمباین، معضل این روزهای شالیکاران خوزستانی است و هم اکنون برای برداشت محصول خود با کمبود کمباین و بالا بودن هزینه اجاره آن رو به رو هستند، این در حالی است که باید از قبل برای تᅢمین کمباین مورد نیاز، از سوی سازمان جهاد کشاورزی و شرکتهای خدمات کشاورزی خوزستان فکری می شد چرا که در صورت بارندگی، بخشی از محصول برنج کشاورزان از بین خواهد رفت.  ‌
برداشت برنج از نیمه دوم آبان در خوزستان شروع شده و معمولاً تا اواخر آذر ادامه می یابد و کشاورزان پس از برداشت محصول، اقدام به کشت گندم می کنند. 
اگر در استان دستگاهی به موقع برای رفع مشکلات اقشار زحمت کشی مثل کشاورزان اقدام نکند، قاعدتاً باید استاندار یا معاون اقتصادی او به موضوع ورود کنند. حالا چرا با وجود این که کار آقایان در برگزاری جلسات خلاصه می شود، پیش از وقوع هر مشکلی در باره آن هم اندیشی و چاره جویی نمی کنند، خودشان باید پاسخگو باشند.

برچسب ها : نمایندگان مجلس برنج شالیكاران