شماره خبر : 1572
منتشر شده در مورخ : ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
ساعت : 20:54
به جای این همه وارد کردن شوک،جامعه را برای مردم ایمن کنید

به جای این همه وارد کردن شوک،جامعه را برای مردم ایمن کنید


 به جای این همه وارد کردن شوک،جامعه را برای مردم ایمن کنید

گویا قرار نیست یا قسمت نیست،هر چه کاری به کسی نداشته باشیم،آسه بریم،آسه بیائیم،به آنچه داریم،قانع باشیم و هیچ آرزویی نداشته و حتی از ترس کرونا در خانه بمانیم، باز هم از آرامش برخوردار باشیم چون مدام از هر طرف شوک وارد می شود و این فضای مجازی هم که برای خیلی ها قاتق نان است،برای ما قاتل جان شده و از هر کس و هر وسیله ای که انتظار تامین آرامش داریم،بر عکس استرس و اضطراب وارد می کند تا آسایش نداشته باشیم،خبرها هم که چنگی به دل نمی زند،هیچ،بیشتر آزار دهنده اند.
 اول صبح به رسم عادت،گوشی را روشن کرده و پیام ها را می خوانیم که اولین شوک وارد می شود.
 پیام آمده که : به هر شماره ای که آخر آن 8062  است جواب نده چون اگر جواب بدهی تمام اطلاعات و داده هایت به سرقت می رود. 
پیام هم از جایی می آید که انتظار داری مواظب همه چیز باشند و به پشت گرمی آنها ایمن باشی. به خودت می گویی حالا چه خاکی بر سرم بریزم،کو هوش و حواس که یادم باشد شماره ای را که آخرش 8062 باشد جواب ندهم،اگر هم اهمیت ندهم ممکن است درست باشد و بیچاره بشوم. 
مدتی می گذرد،ناگهان یک پیام دیگر دومین شوک را وارد می کند. نوشته است: < از فلان اپلیکیشن استفاده نکن و رمز دوم حساب های خود را غیر فعال کنید چون تا حالا حساب 200 نفر از مشتریان بانکها توسط هکرهای حرفه ای هک شده اند،توضیح هم می دهد که این گروهها اهل مشهد هستند و توی گروهها انتشار بدهید تا دوستان و بستگانتان طعمه آنها نشوند. باز هم بیشتر توضیح می دهد که <پیش شماره از مشهد زنگ می زند،بش جواب ندهید چون باعث می شود وارد سیستم گوشی بشود و اطلاعاتتون را هک کنند.>
این هشدار از طرف رئیس بانک مرکزی است که نمی دانیم تا چه حد باید به صحت آن اطمینان داشت. حالا مثلاً کسی که از گوشی فقط تا این حد وارد است که جواب تماس ها را بدهد و به جایی زنگ بزند و اذان برایش پخش شود و اصلاً نمی داند اپیلیکشن چیست چه باید بکند که اطلاعاتش هک نشود! و تا دلت بخواهد از این هشدارها و ترساندن از بلاهایی که ممکن است بر سرمان بیاورند می رسد و وای به حال آن که سواد فضای مجازی را ندارد،اگر هم دارد چقدر باید برای خنثی کردن این آسیب ها وقت بگذارد.هنوز فکر و ذکرت از خرابکاریها و دوز و کلک های فضای مجازی راحت نشده که خبرهای وحشتناک و دردآور از ناهنجاری های اجتماعی روی اعصاب آدم راه می رود.
مثل خودکشی تعدادی از پزشکان و پزشک یاران یا بازیگران و هنرمندان و افراد دیگر که باعث تاسف است یا خبر قتل یک کارگردان آن هم به دست پدرش با آن شکل فجیع که اصلاً در فکر نمی گنجد که هیچ پدری چنین سرنوشتی را برای فرزندش رقم بزند. 
حتی خبرهای اقتصادی هم سرسام آور است. مثلاً اینکه اعلام شود 90 درصد کالای قاچاق از مبادی رسمی کشور،انجام می شود و خبرهای مشابه.این حجم مسایل و حوادث و خبرهای ناجور ایجاب می کند که متولیان امور از نیروی انتظامی و دستگاههای امنیتی تا مسئولان مهار بحران ها بجای آن که اینهمه به جامعه شوک وارد کنند و از مردم بخواهند که مواظب شیطنت ها و سوداگری بزهکاران باشند، خود هم بنا به وظیفه ای که دارند،درصدد ریشه یابی و کشف موارد آسیب رسان باشند و اقدامات بازدارنده را به منظور تامین آرامش مردم،در اولویت قرار دهند.
بفکر رفع دغدغه خانواده ها
برای حضور در مدارس باشید

برگزاری حضوری امتحانات نهایی در مقطع تحصیلی نهم و دوازدهم،خانواده هایی را که فرزندانشان در این دو مقطع تحصیل می کنند،نگران کرده که مبادا کرونا آنها را تهدید کند و انتظار دارند همانطور که معلمان واکسینه می شوند،فکری برای دانش آموزان هم بشود،آنها می گویند هر قدر اقدامات مربوط به شیوه نامه های بهداشتی در سالن های امتحان رعایت شود اما سرانجام خطرات ناشی از تردد دانش آموزان از خانه تا محل برگزاری امتحانات،ممکن است به بچه ها آسیب برساند ولازم است در این مورد شفاف سازی بشود که راه حل مصون نگهداشتن دانش آموزان از کرونا چیست و اگر قرار است مهر ماه مدارس باز شوند و تدریس حضوری شود،چه برنامه ای دارند که خیال خانواده ها از بابت سلامت فرزندانشان راحت باشد.  ‌
ضمناً بالاخره نگفتند که نوجوانان و کودکان هم در معرض بیماری ویروس کرونا هستند یا نه و تحلیل علمی موضوع چیست¿ عقل سلیم حکم می کند وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم از حالا راهکارهای مناسبی با بهره گیری از اتاق فکر کارشناسان مربوطه بیابند نه اینکه باز هم منتظر بمانند مهرماه برسد،بعد اول دستور بدهند که محصلین و دانشجویان در کلاسها حاضر شوند،بعد که خیلی ها نرفتند بگویند اختیاری است.
همه جا تا انتخابات خوشرنگ می شود

استاندار تهران خبر داده که میزان رعایت شیوه نامه های کرونائی  از طرف مردم به 75 درصد رسیده است. 
با این روند همکاری مردم همیشه درصحنه تهران تا فرا رسیدن زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، این رقم به صد در صد خواهد رسید و برای حضور در رای دادن مشکلی نخواهند داشت و بعید نیست این وضعیت در استان ها هم پیش بیاید و همه جا خوش رنگ شود. تا باشد،از این خبرها باشد.
 

برچسب ها : کلاس های حضوری امنیت راوی