شماره خبر : 15904
منتشر شده در مورخ : ۲۲ آذر ۱۴۰۱
ساعت : 13:48
شناسایی بیماران خاص با کمک سامانه شهروندی بیمه سلامت

شناسایی بیماران خاص با کمک سامانه شهروندی بیمه سلامت

 

با گذشت یک ماه از آغاز فعالیت صندوق بیماران خاص و صعب العلاج، بیش از ۱۳ هزار و ۲۰۰ بیمار در سامانه شهروندی بیمه سلامت در خواست خود را ثبت کرده‌‎اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ سامانه شهروندی بیمه سلامت به نشانی BIMESALAMAT.IR در دسترس افرادی است که تمایل دارند پرونده پزشکی آن‌ها از نظر بیمار خاص و صعب العلاج بررسی شود.

چندین ماه است بیمه شدگان بجای دفترچه بیمه کاغذی از طریق این سامانه و بصورت برخط بیمه خود را تمدید می‌کنند و از اطلاعات درمانی خود نیز مطلع می‌شوند.

حنان حاجی محمودی مدیر کل دفتر بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت در مصاحبه اختصاصی در این باره گفت: بیمه سلامت رایگان برای افراد فاقد بیمه، اکنون به بیش از ۱۰ میلیون نفر رسیده است که این افراد از سه دهک اول جامعه هستند.

برای گسترده‌تر شدن چتر بیمه همگانی، باید هزینه‌های کمر شکن درمانی بیماری‌های سخت درمان مورد توجه قرار گیرد.

علی اکبری ساری رئیس مؤسسه ملی تحقیقات سلامت در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: ۳ درصد مردم دچار هزینه‌های کمر شکن درمانی هستند، اگرچه رقم بالایی نیست، اما باید با کمک بیمه همگانی و عمق بخشی به ارائه خدمات به این افراد از فقر ناشی از هزینه‌های درمانی پیشگیری شود.

اکنون سازمان بیمه سلامت با همین رویکرد سامانه شهروندی را در دسترس همه قرار داده است تا بتوانند در صورت تأیید پرونده پزشکی خود، از حمایت‌های صندوق بیماران خاص و صعب العلاج بهره‌مند شوند.

حاجی محمودی با اشاره به اینکه تعداد بیماران تحت پوشش این صندوق در حال افزایش است ادامه داد: بیماران سرطانی، متابولیک و نادر در این صندوق قرار گرفته است و بیمه شدگان از طریق لینک بیمه سلامت وارد سامانه می‌شوند و استعلام اطلاعات بیمه شدگان از طریق معاونت درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام می‌شود.
نکته مهم اینکه این حمایت‌های بیمه‌ای فقط شامل بیمه شدگان سلامت نیست و سایر بیمه شدگان را شامل می‌شود.

سید مهدی حسینی رئیس سامانه دفتر بیمه گری بیمه سلامت گفت: بیمه شدگان سازمان‌های دیگر از جمله تأمین اجتماعی نیز از این طریق اطلاعات خود را ثبت می‌کنند و از خدمات صندوق بیماران خاص بهره مند می‌شوند.

۴۵۰ هزار بیمار خاص و صعب العلاج در کشور داریم و از طریق این سامانه امکان شناسایی بیماران بیشتر نیز فراهم می‌شود.

برچسب ها : بیمه سلامت سامانه شهروندی بیمه سلامت بیمه