شماره خبر : 160
منتشر شده در مورخ : ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
ساعت : 2:54
باز هم برای انتخابات،مردم را تا روز آخر بی خبر نگذارید

راوی گفت به قلم محمدکاظم حاج سردار

باز هم برای انتخابات،مردم را تا روز آخر بی خبر نگذارید

 
در حالی به انتخابات ریاست جمهوری نزدیک می شویم که مثل دوره های گذشته،هنوز هیچ اطلاعی از اینکه چه کسانی قرار است نامزد شوند و به میدان رقابت بیایند،نداریم.  ‌
چرا باید باز هم  مردم هنگام برگزاری انتخابات در بلاتکلیفی قرار گیرند و از بین بد و بدتر یکی را انتخاب کنند¿چرا هیچ عزمی برای رفع نواقص چندین انتخابات که به تدریج آراء مردم ریزش داشت وجود ندارد¿ آیا نباید مردم قبل از روزهای رای گیری از چهره هایی که باید از بین آنها یکی را انتخاب کنند مطلع شوند.
چرا از اشتباهات درس نمی گیرند و درصدد رفع یا لااقل کاهش آنها نیستند. حال که چنین است ما باید یاد بگیریم کمتر اشتباه کنیم و نسبت به وظیفه مان واقف باشیم تا  خطا نرویم. باید با هوش باشیم،چون از این طریق می توانیم از عقاید و تشخیص های درستمان دفاع کنیم،احساسی عمل نکنیم چون بعضی از احساس های ما ناشی از ناآگاهی ماست و بهترین راه برای بهترین انتخاب آگاه بودن است. نگوئیم از ما که گذشت،وای به حال دگران چون این دگران فرزندان ما هستند و باید نسبت به کشور و آیندگان بی تفاوت نباشیم. یادمان باشد،یک انتخاب بد می تواند یک مملکت را سالها به عقب ببرد،بنابراین اگر اراده ای برای معرفی چهره های انتخاباتی در مسئولین وجود ندارد،ما باید مطالبه گر باشیم و از آنها بخواهیم دست از رویه های منسوخ و نخ نما شده بردارند،اگر هم جسته،گریخته متوجه اسامی افرادی شدید که قصد دارند پا به میدان انتخابات بگذارند،از هم اکنون در صدد شناسایی و ارزیابی آنها برآئید.
بدترین شکل مدیریت انتخابات آنست که اجازه دهند افرادی که استحقاق و شایستگی سپردن امور به آنها را ندارند تایید و اجازه ورود به این عرصه را پیدا کنند،پس یادمان باشد این بار برای حضور در انتخابات،چشم ها را باید شست و جور دیگر باید دید.
با < خواهش> از مقامات استانی،آمار قربانیان کرونا پائین نمی آید
 
در خبرها بود که در پی حادثه تاسفبار آتش سوزی در یک بیمارستان عراق،استاندار بغداد و مسئولان مرتبط با این حادثه برکنار یا به صورت تعلیق درآمدند که با بررسی حادثه مسببان آن مجازات خواهند شدو  اما بخاطر آوردم،در حالی که در شبانه روز بیشتراز 400 نفر بر اثر بیماری کرونا جان خود را در کشورمان از دست می دهند،همین دو روز پیش رئیس جمهور در ستاد ملی کرونا با تشریح وضع خطرناک قربانی گرفتن کرونا گفت : از استانداران < خواهش> می کنم مراقب اوضاع باشند و بر اجرای دستور العمل ها نظارت کنند. به نظر می رسد این جور برخورد با مساله ای که به جان هموطنانمان بستگی دارد،نمی تواند در کاهش مرگ و میرها اثر چندانی داشته باشد و ظاهراً فقط در بحث جریمه ها قاطع عمل می شود.به یاد بیاوریم در شرایط حساس کنونی،بعضی شرکت های هواپیمایی تخلفات نابخشودنی دارند که نمونه اش پرواز چندی پیش آبادان - مشهد بود. یا با توجه به اینکه اعلام کرده اند تلفات بالای فعلی نتیجه مسافرت های تعطیلات نوروزی بوده،اما نشنیدیم که عاملین آزاد گذاشتن ترددها و سفرها حتی تذکر بگیرند. البته قبل از ماجرای کرونا،تعلل ها در بحث سیل ها را هم داشتیم که با وجود خسارات جبران ناپذیر آن در استان برخوردی با مقامات و مسئولانی که سهل انگاری کرده بودند،نشد. حالا هم نمونه هایی از وجود مراسم عزا یا عروسی در برخی شهرستان ها داریم که متاسفانه ازگل نازک تر به فرمانداران و مقامات آنجا گفته نمی شود که نتیجه آن بالا رفتن آمارهای قربانیان کروناست. یا در حالی که رستورانها و تالارهای عروسی در کلانشهر اهواز تعطیل و قاعدتاً مصرف مواد غذایی کمتر از زمان عادی است می بینیم که مردم مشکل تهیه مرغ و گرانی قیمت آن را دارند. همین طور در استانی که بخش اعظم شکر کشور را تامین می کند،کمبود و گرانی شکر بیداد می کند و متولیان امور پاسخگو نیستند چون خیالشان راحت است که برخوردی  در کار نیست.بیان این مطالب به معنای ضرورت برخوردهای قهری نیست اما لازم است در جائی که موضوع مرگ و زندگی مردم و تامین مایحتاج عمومی آن هم در زمانی مثل ماه رمضان مطرح است،با مواردی که سهل انگاری یا ناکارآمدی مدیران به اثبات می رسد،قاطع تر عمل شود.
کالاها به عمد در گمرک نگهداری می شوند  ‌
 
رئیس جمهور گفته سه میلیون تن کالا در کمرگ  مانده که این موضوع تازگی ندارد و برای اولین بار نیست که مطرح می شود و با توجه به اینکه تعمدی برای نگهداری کالا در گمرکات است، بنظر نمی رسد آزاد شدن این کالاها حتی با دستور رئیس جمهور هم عملی شود مگر اینکه به دلیل ماههای آخر دولت بخواهند این طلسم را بشکنند تا به نام دولت فعلی تمام شود.  ‌قضیه از این قرار است که برخی صاحبان کالا تمایلی به ترخیص کالاهایشان در کوتاه مدت از گمرک ندارند چرا که معتقدند هر چه بیشتر در گمرک بمانند، با تورم و گرانی مواجه شده و از سود زایدالوصف آن بهره خواهند برد.
البته قطعا نگهداری کالا در گمرک قانون خود را دارد و پس از طی مدت قانونی باید تکلیف کالا روشن شود اما ظاهرا راه عبور از این قانون هم پیدا شده است و بعید نیست زمانی برخی کالاها ترخیص شوند که کیفیت و تازگی خود را از دست داده اند.  ‌
حال باید دید سرانجام به این وضع خاتمه داده می شود و با آزاد سازی کالاهای متراکم و دپو شده در گمرکات و عرضه آنها به بازار، گشایشی یا تکانی به قیمت ها داده می شود یا خیر.  ‌
 

برچسب ها : خب انتخابات مردم