شماره خبر : 16039
منتشر شده در مورخ : ۲۸ آذر ۱۴۰۱
ساعت : 8:12
راوی گفت:  اداره کل راه و شهرسازی بدون مدیر و سرپرست مانده، فصل کاری از دست می رود

راوی گفت:  اداره کل راه و شهرسازی بدون مدیر و سرپرست مانده، فصل کاری از دست می رود


همان طور که پیش از این در این ستون عنوان شد، مدتی است یکی از مدیران کل استان به تهران رفته و برنگشته و کلیدی ترین و در عین حال فنی ترین اداره کل خوزستان حتی سرپرست هم ندارد. حالا که موضوع علنی شده، شفاف کردن خبر موردی ندارد. قضیه غیبت مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان است. می دانیم که انجام خیلی از کارهای عمرانی استان، از وظایف این اداره کل استان است.  ‌
ضمن این که فصل کار در خوزستان همین موقع است و بیشترین جذب اعتبارات هم در این فصل اتفاق می افتد. آگهی‌های مزایده برای پروژه ها هم اکنون باید منتشر شوند و خلاصه همه کارها قفل شده که نتیجه آن وارد شدن میلیاردها تومان خسارت به مملکت و به خصوص استان است. اصلاً مثل این که هیچ کس در باره این استان و وقایع و مسائلی که در آن اتفاق می افتد احساس مسئولیت نمی کند.  ‌
همین اداره کل راه و شهرسازی را در نظر بگیرید.  ‌
مدیر کل قبلی آن مدتها ناز می کرد که می خواهد برود و دل به کار نمی داد. بعد که خواستند جایگزین کنند، چقدر توی سرمان زدیم آدمی بیاورید که حرف و حدیثی پشت سرش نباشد و بتواند از عهده کار برآید. گفتیم بهتر است یا از مجموعه راه و شهرسازی و یک بومی با تجربه باشد، یا اگر هم از خارج استان می آورید، سوابق خوب و عملکرد قابل قبولی در رزومه اش باشد. بعد از انتخاب گزینه ای، گفتند بعضی مسائل در باره ایشان شفاف نیست و بهتر است روزه شک دار نگیرید که کسی گوش نکرد و گفتند مرغ یک پا دارد و همان شد که خواستند. حالا بعد از چند ماه آن حرف و حدیثها به جای باریک کشید و طبق معمول دودش به چشم مردم و استان رفت. از روزی که اداره کل راه و شهرسازی بدون مدیر شده، یک نامه امضا نشده  و مراجعین سرگردانند و در نتیجه نارضایتی خود را نشان می دهند و به راحتی آرام نمی شوند.
هر روز تبخیر در تعیین تکلیف مدیران استانی به ضرر مملکت و خوزستان است
در حالی اداره کل راه و شهرسازی بدون مدیر است که قرار است مثلاً نهضت ملی مسکن در استان فعال شود و معلوم نیست چطور طبق برنامه خواهند توانست ظرف یک سال تعهدات مصوب شده را اجرا کنند. می دانیم که مدیر کل راه و شهرسازی رئیس شورای حمل و نقل استان است و باید برای این شورا برنامه ریزی کند و وقتی که نیست، شورا هم تعطیل است. همچنین این مدیر کل مسئول کمیسیون ماده پنج است و با تشکیل نشدن این کمیسیون طرح های جامع و تفضیلی شهرها روی زمین مانده و کل استان از این بابت ضرر می کند و برای انجام همه کارها دست نگه داشته اند. آنها که پروانه ساختمان گرفته اند و نیاز به پی گیری کارشان از طریق اداره کل راه و شهرسازی دارند، بلاتکلیف مانده اند و هر روز که می گذرد، چون جنس ها گران می شوند، کلی ضرر می کنند. می گوئیم به استاندار متوسل شوند تا فکری بکند، می گویند خود ایشان در آستانه رفتن است و حتی جلسات روزانه استانداری هم لغو می‌شود.
وعده نماینده اهواز برای انتصاب سرپرست اداره کل بی مدیر استان
راوی موضوع را با دکتر حسینی نماینده مردم اهواز در میان گذاشت و از ایشان پرسید چرا شما نمایندگان کاری برای استان نمی کنید و از جمله تکلیف مدیریت راه و شهرسازی روشن نمی‌شود در حالی که دسترسی به وزارتخانه مربوطه و دولت را دارید. وی پاسخ داد ما هم از این اوضاع و احوال ناراحتیم و پی گیر کارها هستیم و قول داده اند که این هفته برای اداره کل راه و شهرسازی سرپرست تعیین شود. از حال و روز استاندار هم پرسیدیم که گفت هر روز منتظر خبر جدید و انتصاب تازه در این باره هستیم که امیدواریم هر چه زودتر تکلیف روشن شود.
خلاصه اینکه نباید دست روی دست گذاشت و در باره انتصابات استان بی تفاوت بود و حالا که قرار است روز از نو، روزی از نو سرپرست یا مدیر جدیدی برای استان تعیین شود بالاغیرتاً لااقل سوء پیشینه او را بخواهید، بعد اگر موردی نداشت، برایش حکم بزنید.
وعده عضو شورای شهر اهواز برای راه اندازی < زیپ لاین> و تله کابین روی کارون  ‌
رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری، گردشگری و توسعه شورای شهر اهواز با تاکید براستفاده از ظرفیت گردشگری آبی در رودخانه کارون، از برنامه ریزی برای راه اندازی <زیپ لاین> و تله کابین در مسیر این رودخانه در شهر اهواز خبر داد.  ‌
سید محمدعلی پورموسوی این را هم گفته که با توجه به وجود رودخانه کارون در شهر، در حال انعقاد قرارداد راه اندازی زیپ لاین روی رودخانه کارون هستیم.
بند سره یا زیپ لاین، نوعی وسیله ترابری متشکل از قرقره معلق روی طنابی از جنس فولاد زنگ نزن است که با بهره گیری از شیب و گرانش زمین، فرد یا محموله را از نقطه ای به نقطه ای در سطح پائین تر منتقل می کند. کاربرد زیپ لاین معمولاً برای تفریح، گردشگری و وزرش ماجرا جویانه است، گر چه منحصر به این موارد نیست و امروزه از مهیج ترین فعالیتهای فرا ورزشی است و افراد برای استفاده از آن باید جلیقه مخصوص بپوشند.
البته فکر نکنید که زیپ لاین یک وسیله تفریحی جدیدی است که قرار است در اهواز نصب شود ( اگر شود) و بد نیست بدانید تعدادی از زیپ لاین ها در استان ها عبارتند از : زیپ لاین پل معلق مشکین شهر، زیپ لاین کوه صفه اصفهان، زیپ لاین چالیدره مشهد، زیپ لاین کویر ورنه اصفهان، زیپ لاین نمک آبرود مازندران، زیپ لاین کوه عینالی تبریز، زیپ لاین پارک کوهستانی دراک شیراز، زیپ لاین رامسر، زیپ لاین دریاچه شورابیل اردبیل، زیپ لاین کماندو تهران، زیپ لاین مجموعه موج های خروشان مشهد، زیپ لاین توچال تهران و زیپ لاین برج میلاد تهران که با وعده عضو شورای شهر اهواز قرار است این کلانشهر به فهرست شهرهای دارای زیپ لاین اضافه شود. فکر می کنید اجرای این طرح رویائی آقای پور موسوی به عمر ما می رسد¿ امیدواریم، منتهی بهتر است تا زمان اجرای پروژه زیپ لاین پارک های اهواز مقداری ساماندهی شوند و وسایل بازی بچه ها و ورزشی آن ها را بازسازی کنند.
 ‌

برچسب ها : اداره كل راه و شهرسازی خوزستان پارك های اهواز