شماره خبر : 1639
منتشر شده در مورخ : ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
ساعت : 14:36
موسوی: ۱۵ خرداد آخرین مهلت رسیدگی به صلاحیت داوطلبان شورا‌ها

موسوی: ۱۵ خرداد آخرین مهلت رسیدگی به صلاحیت داوطلبان شورا‌ها

سخنگوی ستاد انتخابات کشور : ۱۵ خرداد آخرین روزی است که هیات‌های نظارت استان‌ها و بعد از آن هیات‌های مرکزی نظارت نتیجه قطعی و نهایی رسیدگی به صلاحیت‌های داوطلبان شورا‌ها را به ما اعلام می‌کنند.

سید اسماعیل موسوی درباره روند رسیدگی به صلاحیت داوطلبان شورا‌های اسلامی شهر و روستا افزود: ما در دو مقطع زمانی نسبت به ثبت نام از داوطلبان شورا‌های اسلامی شهر و روستا اقدام کردیم که ثبت نام از داوطلبان شورا‌های شهر‌ها در اسفند سال گذشته انجام شد و ثبت نام از داوطلبان شورا‌های اسلامی روستا‌ها نیز در فروردین امسال بود.
وی با بیان اینکه در شورا‌های شهر‌ها فرآیند رسیدگی به صلاحیت داوطلبان تقریبا به مراحل پایانی خود رسیده است گفت: یعنی در هیات‌های اجرایی شهرستان‌ها، بررسی صلاحیت داوطلبان انجام و بعد از آن نیز به هیات‌های نظارت شهرستان‌ها ارجاع داده شد و آن‌ها نیز نظرات خود را اعلام کردند.
موسوی افزود: بنابراین افرادی که (در شورا‌های شهر) تایید صلاحیت شده بودند، تائیدیه نهایی خود را در قالب یک نامه رسمی از سوی فرمانداران دریافت کردند، اما کسانی که صلاحیت شان تائید نشده بود امکان شکایت دوباره به هیات‌های نظارت استان را داشتند که این اتفاق نیز افتاد و تعدادی از رد صلاحیت شدگان به هیات‌های نظارت استان مراجعه و درخواست تجدیدنظر کردند.
وی با بیان اینکه هیات‌های نظارت استان‌ها تا روز بیست و دوم (اسفند) مهلت داشتند که شکایت‌ها را رسیدگی کنند، گفت: طبق گزارش‌هایی که دریافت کردیم، تعداد قابل توجهی از رد صلاحیت شدگان (شورا‌های شهر) در هیات‌های نظارت استان‌ها تائید شدند که به فرمانداران ابلاغ شده است و فرمانداران نیز مراحل تائید صلاحیت داوطلبان را به آن‌ها ابلاغ کرده است.
سخنگوی ستاد انتخابات کشور افزود:، اما در بحث بررسی صلاحیت داوطلبان شورا‌های اسلامی روستا‌ها، چون دیرتر ثبت نام کرده بودند، بنابراین کار‌های بررسی صلاحیت شان نیز دیرتر انجام شد.
وی گفت: اکنون در مقطعی هستیم که هیات‌های اجرایی بخش‌ها کار بررسی صلاحیت‌ها را تمام کرده اند و به هیات‌های نظارت بخش‌ها داده اند و انشاءالله نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان در این بخش نیز در بازه زمانی خودشان اعلام خواهد شد.
آقای موسوی افزود: براساس تقویم زمانی، ۱۵ خرداد آخرین روزی است که هیات‌های نظارت استان‌ها و بعد از آن هیات مرکزی نظارت، نتیجه نهایی و قطعی رسیدگی به صلاحیت‌ها را به ما اعلام و فرمانداران نیز در قالب آگهی آن را منتشر می‌کنند.
 خبرگزاری صدا و سیما 

برچسب ها : آخرین مهلت رسیدگی به صلاحیت داوطلبان شورا‌ها سخنگوی ستاد انتخابات کشور صلاحیت داوطلبان