شماره خبر : 17001
منتشر شده در مورخ : ۵ بهمن ۱۴۰۱
ساعت : 10:18
رئیس بنیاد ملی نخبگان مطرح کرد: سازوکار‌های تعیین و تعریف نخبه تغییر می‌کند

رئیس بنیاد ملی نخبگان مطرح کرد: سازوکار‌های تعیین و تعریف نخبه تغییر می‌کند

 

دهقانی با بیان اینکه تمام تلاش ما این است که نخبگان کشور بتوانند ثروت آفرینی کنند، گفت: لازم است که سازوکار‌های تعیین و تعریف نخبه تغییر کرده و صرفاً ملاک‌ها بر اساس معدل و کنکور نباشد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ رئیس بنیاد ملی نخبگان در دوازدهمین نشست پاسخگویی تلفنی وزیران، معاونان و مدیران دولت سیزدهم به تماس‌های مردمی، سازوکار‌های تعریف و ارزیابی نخبگان را کامل ندانست و با تأکید بر اینکه تمام تلاش ما این است که نخبگان کشور بتوانند ثروت آفرینی کنند، گفت: لازم است که سازوکار‌های تعیین و تعریف نخبه و نخبگانی تغییر کند و صرفاً ملاک‌ها بر اساس معدل و کنکور نباشد.

دهقانی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم سال آینده در بنیاد نخبگان برای مثال ۱۰۰ جوشکار و تاجر نخبه هم داشته باشیم، افزود: مکانیسم شناسایی نخبگان باید از شکل مرسوم فرم پر کردن، تغییر یابد و با مکانیسم‌های هوشمند نخبگان را شناسایی کنیم.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه در تلاش هستیم با همکاری بانک‌ها برای نخبگان وام‌هایی فراهم کنیم ، گفت: فراهم ساختن فضا برای خدمت و فرصت کار کردن و نیز خانه و خودرو دو اولویتی است که بنیاد و معاونت در نظر دارد و به عنوان نماینده شما هر کاری بتوانیم در مسیر رفاه نخبگان انجام خواهیم داد.

برچسب ها : نخبه معاون رئیس‌جمهور نخبگان کشور