شماره خبر : 17088
منتشر شده در مورخ : ۹ بهمن ۱۴۰۱
ساعت : 9:40
تسهیل تردد ایرانیان خارج از کشور

تسهیل تردد ایرانیان خارج از کشور

 

معاون وزیر دادگستری گفت: جمعیت ایرانیان مقیم خارج از کشور برای ما یک فرصت است و دولت از کسانی که می‌خواهند به ایران برگردند استقبال می کند 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عسگر جلالیان در گفتگو با برنامه خیابان انقلاب در رادیو انقلاب با بیان این که جمعیت ۵ میلیون نفری ایرانیان خارج از کشور برای ما یک فرصت است، اظهار کرد: وزارت دادگستری در کارگروه‌های شورای ایرانیان خارج از کشور لایحه‌ای را برای اولین بار تصویب کرد که لایحه بسیار مهمی در ۲۳ ماده با ۱۱ آیین نامه است.

معاون وزیر دادگستری با اشاره به این که ما تمام ظرفیت‌مان را به کار گرفتیم تا این لایحه در مجلس قانون شود و ایرانیان خارج از کشور مورد حمایت قرار بگیرند، تشریح کرد: برای بحث تسهیل تردد ایرانیان خارج از کشور در وزارت امور خارجه کمیسیون تسهیل تردد پیش‌بینی شده تا راهکار عملیات اجرایی برای همه ایرانیان خارج از کشور انجام شود.
وی ادامه داد: اگر کسی جرمی مرتکب شده که جنبه عمومی آن را می‌توان مورد اغماض قرار داد، منعی در سفر و بازگشت به کشور ندارد. ضمن اینکه این لایحه براساس رهنمود مقام معظم رهبری است که فرمودند ایرانی‌های خارج از کشور سرمایه‌های کشور هست.
جلالیان با ذکر این نکته که دولت سیزدهم شاید یکی از دولت‌هایی است که بیشترین اهتمام را به ایرانیان خارج از کشور دارد، گفت: برای اجرایی کردن منویات ارزشمند رهبری ما به کمک و همراهی ایرانیان خارج از کشور نیاز داریم. از این رو اگر کسی برای تحصیل و اشتغال به خارج رفته این ارتباط را برقرار کند.
وی تشریح کرد: ممکن است برای بعضی از ایرانیان مقیم خارج مشکل حقوقی به وجود بیاید ما به این‌ها معاضدت حقوقی می‌دهیم. که البته این امر منوط به کمک خواستن ایرانیان خارج از کشور از ماست.
معاون وزیر دادگستری تاکید کرد؛ هجمه‌ای که رسانه‌های معاند در فضای مجازی آغاز کردند مشکلات کشور را دو چندان نشان می‌دهد و این مسائل مردم را آزار داده و اذیت می‌کند.

برچسب ها : معاون وزیر دادگستری عسگر جلالیان ایرانیان مقیم خارج