شماره خبر : 17108
منتشر شده در مورخ : ۹ بهمن ۱۴۰۱
ساعت : 22:11
راوی گفت: کارگاه های قرارگاه فعال نشوند، خبری  از پول و مجوز جدید نیست

راوی گفت: کارگاه های قرارگاه فعال نشوند، خبری  از پول و مجوز جدید نیست



به قرار اطلاع در نشستی که به منظور وضعیت آب و فاضلاب استان خوزستان به ویژه اهواز در تهران برگزار شد وزیر نیرو در پاسخ به درخواست مدیر عامل آبفای استان برای اعتبار مورد نیاز، با پرداخت 500 میلیارد تومان تا آخر سال موافقت و اعلام آمادگی کرد اما مقرر شد ابتدا خرابی های ناشی از حفاری های انجام شده در مناطق اهواز ترمیم شود و تا پایان این عملیات مجوز جدیدی برای آغاز پروژه دیگری داده نشود. این طور که از شواهد پیداست عملیات مربوط به اجرای پروژه های فاضلاب اهواز که توسط قرارگاه خاتم در حال اجرا بوده متوقف یا خیلی با کندی پیش می رود که قرار شده اگر پیمانکار خواستار پرداخت مطالبات است باید عملیات سرعت گیرد و کارگاه ها فعال شوند.
صبر استاندار در برابر کم کاری برای تغییر چهره اهواز، به سر آمده
این طور که پیداست مطالعه و بررسیهای استاندار برای ارزیابی عملکرد مدیران استان و سبک و سنگین کردن تغییرات احتمالی ادامه دارد و شنیده شد مهندس چراغی که از مدیران اسبق استان با کوله باری از تجربه است، مشاور آقای محراب شده که باید دید این اتفاق چه تᅢثیری در تصمیم گیری‌های استاندار خواهد داشت.
همچنین شنیده شده استاندار در پی بازدیدهایی که از نقاط مختلف اهواز داشته، از عملکرد شهردار رضایت ندارد، یک شهردار سابق مشهد هم سفری به خوزستان داشته و با استاندار ملاقات کرده است.یکی از ضعف های مدیریت شهری اهواز که آشکارا مشهود است این است که با روند فعلی، اهواز برای نوروز و پذیرائی از مسافران آماده نیست، مگر این که مسئولان شهری بجنبند و نارضایتی استاندار را جدی بگیرند و تغییراتی در شهر بوجود آید.شاید چند نفر از اعضای شورای شهر اهواز که شروع به انتقاد از شهردار و توقف عملیات ترمیم حفاری ها کرده اند، خبر از همین نارضایتی ها از وضع شهر دارند و در صدد جبران ضعف‌های شورا و سکوت یک ساله در برابر کم کاریها برآمده اند.
انتصاب و معرفی رئیس جدید پلیس راه خوزستان
سرهنگ سعید رحیمی که تا چند روز پیش رئیس و فرمانده راهنمائی و رانندگی اهواز بود طی حکمی به عنوان رئیس پلیس جدید راه استان منصوب شد. در مراسمی که با حضور جانشین فرماندهی انتظامی خوزستان برگزار شد سرهنگ رحیمی به عنوان رئیس جدید پلیس راه خوزستان معرفی و از خدمات سرهنگ دولتشاهی رئیس سابق پلیس راه خوزستان قدردانی شد.سرهنگ رحیمی دارای سوابق و تجربیات ارزنده ای است و هر جا خدمت کرده، علاوه بر اقتدار پلیس، از احترام و محبوبیت بین مردم برخوردار بوده است.
وی دارای مدرک دکترای فیزیولوژی و کارشناس ارشد ترافیک است و امیدواریم در سمت جدید همچون گذشته موفق باشد. ‌می دانیم که با وضعیت کنونی راه های استان اعمال مدیریت صحیح آنها توسط پلیس راه، نقش حیاتی در کاهش تصادفات و ایجاد نظم در جاده ها دارد که با حضور رئیس جدید پلیس راه تحقق خواهد یافت. برای سرهنگ دولتشاهی هم ضمن ارج نهادن به زحمات شبانه روزی وی در مدت ریاست پلیس راه استان، آرزوی موفقیت در سنگر دیگر را داریم.
آرای جالب دو قاضی برای جایگزین از حبس محکومان غیر خشن
اخیراً احکام جالبی از طرف دو قاضی برای متهمانی در خوزستان صادر شده است. به موجب یکی از این رای ها متهمان در پرونده به پرداخت وجه برای تهیه کتب درسی مددجویان نهادهای حمایتی محکوم شدند تا در اختیار دانش آموزان نیازمند قرار گیرند. همچنین در یکی دیگر از این رᅢی ها، نوجوانی که بدون داشتن گواهی نامه اقدام به رانندگی با موتورسیکلت کرده بود، به خریداری سه اصله نهال برهان گلی و کاشت آن در بلوار شهرستان حمیدیه محکوم شد. متهمان دیگری هم به کاشت 280 اصله نهال محکوم شدند. 
آرای جایگزین حبس، علاوه بر نتایج مثبتی که در حبس زدائی و ساماندهی جمعیت کیفری ندامتگاه ها دارد به محکومان جرائم غیر خشن کمک می کند تا بیش از پیش خود را در امور مربوط  به محل زندگی و سایر هم نوعان خود مسئول بدانند که این مسئله می تواند در پیش گیری از جرائم مشابه در جامعه اثر بخش باشد.
آلودگی هوا در روزی که اهواز مه آلود نبود
براساس اعلام سامانه پایش هوای کشور شاخص کیفیت هوای چند شهرستان استان از جمله اهواز، روز شنبه گذشته ناسالم بود که این یعنی چنین وضعیتی برای تمامی گروههای سنی، به خصوص سالمندان و کودکان و بیماران قلبی خطرناک بوده و باید از فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند. البته روزهای قبل هم هوا آلوده بود اما تفاوتش این بود که روز شنبه، از مه خبری نبود و به همین دلیل هیچ اعتراضی از طرف شهروندان مبنی بر این که چرا فعالیت های مدارس و ادارات تعطیل نبودند، نشد. ظاهراً شاخص آلودگی هوا برای مردم عادی، مه آلود بودن هواست، در حالی که اعتقاد کارشناسان هواشناسی چنین نیست.
شاخص آلودگی هوا معیاری برای سنجش آلودگی هواست و آن عددی است که برای توصیف وضعیت آلودگی هوا استفاده می شود. بطور کلی شاخص کیفیت هوا نشان می دهد که هوای اطرافتان چقدر تمیز یا چه میزان آلوده است و این حد از آلودگی چه اثراتی ممکن است بر سلامتی داشته باشد. این شاخص بر اثراتی روی سلامتی متمرکز است که ممکن است چند ساعت یا چند روز بعد از تنفس در هوای آلوده و ناسالم با آنها مواجه شوید. در واقع شاخص کیفیت هوا که یک ابزار کلیدی به منظور آگاهی از کیفیت هوا و تعیین میزان آلودگی آن است برای پنج آلاینده اصلی هوا یعنی ذرات معلق، دی اکسید نیتروژن، ازن سطح زمین، مونواکسید کربن و دی اکسید گوگرد محاسبه می شوندو در کشور ما، چهل سال است که برنامه های سنجش آلودگی هوا در تهران و برخی از شهرهای بزرگ اجرا می شود.شاخص کیفیت هوا به شش دسته تقسیم بندی می شود که عبارتند از : میزان خوب که این حالت با رنگ سبز نشان داده می شود، میزان متوسط که این حالت با رنگ زرد مشخص می شود، میزان ناسالم برای گروه های حساس با رنگ نارنجی، میزان ناسالم با رنگ قرمز، میزان بسیار ناسالم با رنگ بنفش و میزان خطرناک که با رنگ خرمائی نشان می دهند.

برچسب ها : اهواز آلودگی هوا پلیس راه خوزستان