شماره خبر : 1715
منتشر شده در مورخ : ۱ خرداد ۱۴۰۰
ساعت : 21:32
شورای شهر اهواز به خاطر رد صلاحیت بعضی اعضاء غیر فعال است

شورای شهر اهواز به خاطر رد صلاحیت بعضی اعضاء غیر فعال است

 
شورای شهر اهواز به خاطر
رد صلاحیت بعضی اعضاء غیر فعال است
در حالی که اعضای شوراهای شهر سوگند یاد کرده اند که تا آخرین روز و لحظه ای که از عمر این دوره مانده، فعال باشند اما تشکیل نشدن جلسات شورا و فعال نبودن اعضا حکایت از این دارد که چون تعدادی از اعضای شورای فعلی اهواز رد صلاحیت شده اند،آنها هم کار شورا را تعطیل یا با کمترین فعالیت،امور محوله را انجام می دهند حال آنکه تا شهریور ماه باید بدون وقفه انجام وظیفه کنند و اصلاً صحیح نیست که آقایان برای ادامه کارشان شرط بگذارند و منتظر بمانند که اگر در رد صلاحیت ها تجدید نظر شد و آنها دوباره تایید شدند،دنبال کار مردم و شهرداری باشند و گرنه شورا همچنان تق و لق بماند.‌در این وضعیت یکی از اعضای شورا دنبال طرح سوال از شهردار است و قرار بود هفته گذشته اینکار انجام شود که بدلیل قطع سیستم اینترنتی شورا،موضوع به بعد موکول شد،نتیجه اینکه لوایح قفل شده و شورا بخاطر اینکه تحت تاثیر مسائل رد صلاحیت هاست عملاً غیر فعال است. از میان اعضای فعلی شورای شهر اهواز،سه عضو آقایان فلسفی،لطفعلی زاده و شیخ موسی پور داوطلب شرکت در انتخابات شورای بعدی نشده اند. قنوات هم از تهران نامزده شده است و از 9 نفر بقیه، چهار نفر تایید صلاحیت نشده اند.
غیر فعال شدن برخی پروژه ها  و طرح سوال از شهردار اهواز 
‌همانطور که عنوان شد یکی از اعضای  شورای شهر اهواز دنبال طرح سوال از شهردار اهواز درباره تعطیل  یا  کمرنگ شدن پروژه هایی است که تا بالای 90 درصد پیشرفت داشته اند و شهردار چهار اولویت امور شهر را در دستور کار قرار داده است. بر این اساس مثلاً کارگاه خاتم که قبلاً در سه شیفت فعال بود،حالا با یک شیفت مشغول است. کلنگ میدان جمهوری هم که قرار بود به زمین زده شود به بعد موکول شد.
از نظر شهردار،نظافت شهر،لکه گیری خیابانهاجمع آوری سگهای ولگرد و جمع آوری نخاله ها در اولویت هستند که البته اینها می توانند کارهای روتین شهرداری باشند اما شهردار تشخیص داده ضرورت انجام آنها،از ادامه کار پروژه ها بیشتر است و اگر امکانش فراهم شد از شهردار در این مورد سوال خواهد شد و بهتر است موضوع باز شود تا تصور نشود پروژه ها فعلاً خوابیده اند و مهم اینست که زمان از دست نرود و با هر اعتقادی کارها طبق زمان بندی پیش بروند.
شهرداری منطقه 4 اهواز در تغییر مدیر،رکورد زد
شهرداری منطقه چهار اهواز رکورد تغییر مدیر را بین مناطق شهری اهواز دارد،بطوریکه تا حالا 9 مدیر منطقه عوض کرده است. اصولاً بی ثباتی مدیریتی،شهر را فلج کرده است و نتیجه چنین وضعیتی باعث شده 6 ماه از سال امور شهری پیشرفتی نداشته باشد. در اهواز و شاید در استان نگرش مدیریت شهری متفاوت است در حالی که باید مدیریت ها مکمل یکدیگر باشند.در بحث پروژه های عمرانی،برنامه و اهداف پروژه مهم است و نباید با تعویض مدیران،دستخوش تغییراتی شوند که باعث کندی یا توقف کارها شود،کما اینکه محل هایی داریم که پس از تغییر چهار شهردار منطقه برخی پروژه های آنجا به سامان نرسیده یا در مرحله آخر متوقف شده اند. این وضعیت به آن جهت است که هر مدیری آمد،کار قبلی را قبول ندارد و می خواهد با سلیقه خودش کار کند که این روال به مناطق شهری آسیب می رساند و هزینه ها را هدر می دهد.
حاشیه ای بر بخشنامه جدید ساعت کار ادارات
 
از مدتی پیش ساعت کار ادارات استان 30/8 الی 30/13 بوده. هفته گذشته استانداری بخشنامه کرد که به دلیل صرفه جویی در مصرف برق،ساعت کار ادارات از 30/8 الی 30/13 خواهد بود که این بخشنامه باعث تعجب همه شد چون این زمان کار اجرا می شد و نیازی به دستور جدید نبود.اما درستش اینست که از هوای خنک صبح بیشتر استفاده شود و ظهر زودتر تعطیل کنند. مثلاً بشود 30/7 الی 30/12 یا 8 الی 13 چون مصرف برق ظهرها بیشتر خواهد بود که لازم است استانداری به این موضوع توجه کند.
بعضی شهرداران مناطق به بیخ گوششان هم توجه ندارند
همانطور که در این مطلب عنوان شد،لکه گیری خیابانهای شهر در اولویت قرار گرفته و راوی پیشنهاد می کند مدیران مناطق شهری خیابانهای منتهی یا همجوار شهرداریها را در برنامه قرار دهند. به عنوان مثال خیابان در امتداد شهرداری منطقه پنج واقع در پردیس به قدری خراب است که هر راننده ای از آنجا عبور می کند نگران قطعات خودروی خود می شود که خراب می شوند. چطور آقای شهردار منطقه این خیابان بلوار مانند جنب شهرداری را که محل کارش و بیخ گوشش است نمی بیند و به خاطر تردد مردم به آن نمی رسد؟
سحر نزدیک است؟
پیرمرد در حالیکه کیسه پلاستیک محتوی دو مرغ را در دست داشت عصا زنان از مرغ فروشی خارج شد در حالیکه لبخند تلخی بر لب داشت.
جوانی که در صف بود،جلو رفت، دستش را گرفت و از سکوی مغازه پایین آورد و به خیابان هدایتش کرد.
 ظاهرا خوشحال بود که بالاخره موفق شده دو مرغ با قیمت دولتی بگیرد و به خانه ببرد.جوان پرسید: پدر به زحمتش می ارزد¿
پیرمرد با همان لبخند تلخش دست روی شانه جوان گذاشت و گفت:  ‌
تیره تر هر چه شد اوضاع،برو خوشدل باش
که زشب هر چه سر آید،به سحر نزدیک است  ‌
واقعا اگر این سوسوی امید نبود،چه می شد؟

 

برچسب ها : شورای شهر شهردار اهواز بخشنامه جدید ساعت كار ادارات