شماره خبر : 173
منتشر شده در مورخ : ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
ساعت : 2:34
میلاد ناجی اسلام و اسوه صبر و کرامت

میلاد ناجی اسلام و اسوه صبر و کرامت

در فضیلت و شرافت ماه مبارک رمضان اگرچه بر نزول قرآن در این ماه تᅢکید می شود، امّا بدون تردید ولادت با سعادت قرآن ناطق،امام مجتبی علیه السّلام، بر شرافت این ماه افزوده است. امروز پانزدهم ماه مبارک رمضان، سالروز ولادت باسعادت نواده بزرگ رسول گرامی اسلام صلی ا... علیه و آله وسلّم استº امامی که عظمت و اهمیت مسئولیت و سنگینی نقش او در حفظ اسلام از انحراف و نابودی حتمی، بر بسیاری از پیروان و دوستانش در طول تاریخ نیز پوشیده مانده است.
سالهای پیشوائی آن بزرگوار تماماً در دوران حکومت غاصبانه معاویهِ ابن ابوسفیان واقع شده بود، شریرترین و موذی‌ترین کسی که با وجود پذیرش ظاهری اسلام پس از فتح مکّه و همراهی ظاهری با مسلمین هیچگاه از دشمنی با اسلام دست برنداشت و بالاخره با سلطه بر مسلمانان و غصب حکومت اسلامی، تحت پوشش دروغین خلیفه مسلمین، نابودی کامل اسلام و محو نام مقدّس آورنده آن را هدف خود قرار داد و از بیان این هدف شوم خود نیز هیچ ابائی نداشت.
پس از شهادت امیرمᅣمنان علیه‌السّلام و پراکنده شدن یاران آن حضرت به تطمیع و تهدید معاویه، امام مجتبی علیه‌السّلام برای حفظ جان مسلمین و قطع طمع دشمنان خارجی اسلام، ناگزیر به صلح با معاویه و کناره گیری موقّت از حکومت شد و به این منظور قراردادی را تنظیم و با وی به امضا رساند که اجرای کامل آن به زیان معاویه و عدم اجرای آن موجب افشای چهره ضدّاسلامی او و برانگیختن مقاومت مسلمانان می شد.
معاویه که در حقیقت هیچگاه اسلام را نپذیرفته و بر اساس باورهای جاهلی برای رسالت شᅢنی الهی قائل نبود و در طول سالها پس از پذیرش اجباری و صوری اسلام در انتظار فرصتی برای نابودی آن بود، بلافاصله پس از امضای قرارداد صلح، با شکستن علنی تعهدات خود که در عرف اعراب جاهلی نیز بسیار زشت بود، چهره واقعی و اهداف شوم خود را نشان داده و موجب بیداری مسلمین و احیاء روح مقاومت  در بین آنان شد.
در شرایطی چنین حسّاس و در حالی که دشمن قسم‌خورده اسلامº معاویه برای اجرای هر توطئه ای آزادی عمل کامل یافته بود و بسیاری از دوستان نیز به دلیل عدم درک صحیح از تدبیر بکاررفته، گلایه مند بودند، امام مجتبی علیه‌السّلام با تربیت و اعزام دانشمندان به نقاط گوناگون سرزمین اسلامی حمایت سیاسی و اقتصادی از شیعیان و مدافعین اسلام، افشای توطئه های حکومت، مقابله علمی با جاعلان حدیث که با تطمیع معاویه به انتشار روایات دروغین و سست برای بی اعتبار کردن اسلام و دور کردن مردم از آموزه های اسلام ناب دست می زدند، تشکیل جلسات روشنگرانه در مدینه و مکه زمینه سازی برای تشکیل هسته های مقاومت که یکی از آنها قیام عاشورا بود توانست بزرگترین و مخرّب‌ترین توطئه علیه اسلام را خنثی نماید.
میلاد مسعود ناجی اسلام و کریم اهل‌بیت علیه‌السّلام را به پیروان و ارادتمندان آن بزرگوار به‌ویژه هموطنان عزیز تبریک می‌گوئیم.
سید محمدطاهر موسوی زاده
 
 

برچسب ها : میلاد ناجی اسلام