شماره خبر : 174
منتشر شده در مورخ : ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
ساعت : 2:36
از دسیسه های خارجی و داخلی در ایجاد آشفته بازار، غافل نشویم!

از دسیسه های خارجی و داخلی در ایجاد آشفته بازار، غافل نشویم!

عجیب است، هر کاری می کنند همچنان مرغ یک پا دارد و حالش خوب نمی شود و این وضع تا آنجا پیش رفت که سرانجام صدای استاندار را هم درآورد و اعتراض کرده که چرا با وجود واردات مرغ به استان و اقدامات دیگر، قیمت مرغ بالا مانده و پائین بیا نیست.
بعضی کارشناسان در زمینه مشکلات اقتصادی معتقدند که دست هایی در کار است که زحمات مسئولان برای رفع مشکلات اقتصادی مثل همین قضیه مرغ  را خنثی می کند تا مملکت به کارهای پیش پا افتاده مشغول شود و دیگران از این آشفته بازار سوء استفاده کنند. این کارشناسان عنوان می کنند که البته موضوع تازگی ندارد و از گذشته دور چنین برنامه هایی در دستور کار طمع ورزان خارجی و نفوذی ها و خائنین داخلی بوده است،از جمله زمانی که قرارداد ترکمانچای بسته شد!  ‌کلاً مشغول کردن مردم کشورها برای ضربه زدن به اقتصاد، فرهنگ و جلوگیری از پیشرفت و توسعه توسط کشورهای سلطه اقدام پلیدی است که در دنیا مرسوم است و این طور که پیداست ما را هم شامل می شود و شاید این همه گرانی و خرابی بازار و سوژه هایی که مرتب باعث تشویش جامعه می شود و فکر و ذکر مردم به آنها مشغول می شوند، حاصل شیطنت های عوامل استعمار است تا به مقاصد خود برسند و هر طور که به سود شان باشد، قراردادهایی با کشورهای مورد نظرشان ببندند.  ‌بنابراین مقامات کشوری به ویژه در زمینه اقتصاد باید هوشیارانه مواظب این دسیسه ها باشند و نگذارند عوامل نفوذی به اشکال مختلف هر روز کمبود و مشکلات اقتصادی درست کنند تا مردم و مسئولین را درگیر این مسائل کنند و خود به مرادشان برسند. مطمئن هستیم اگر سرانجام مشکل مرغ حل شود بلافاصله برنامه دیگری پیاده خواهد شد، همانطور که پیش از این شاهد چنین پروسه های ضد مردمی بوده ایم.
سازمان همیاری شهرداریها بجای قلک استانداری در عمران استان نقش داشته باشد
 استاندار خوزستان طی حکمی عزیز ساعدی را به عنوان مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای استان منصوب کرد. پیش از این لفته دورکوندی این سمت را داشت.
این سازمان با توجه به وظایف اساسی شهرداریها در تامین نیازمندیهای شهری و تاسیسات مورد نیاز عمومی با هدف کمک به خود کفایی شهرداریهای عضو از طریق تجمع امکانات و سرمایه های کوچک و پراکنده آنها و اهتمام در کاهش اتکای اعضا به عوارض جهت اداره امور شهر و شهرداریها و افزایش توان مالی شهرداریهای عضو از طریق ایجاد درآمدهای ناشی از تولید، فعالیت های اقتصادی، خدماتی بر طبق اصول بازرگانی و با شخصیت حقوقی مستقل تاسیس و برابر مفاد اساسنامه مربوطه اداره می شود. ضمن اینکه سازمان می تواند با رعایت مقررات و کسب مجوزهای مورد نیاز به اقداماتی نظیر : پشتیبانی شهرداریهای عضو، اقدامات عمرانی و تولیدی بپردازد.  ‌سازمان همیاری شهرداریهای استان در گذشته بسیار مجهز و تاثیر گذار بود اما به تدریج با فروش ماشین آلات و تجهیزاتش، اهمیت و نقش آن کمرنگ شد و به صورت قلکی برای استانداری درآمد و این وضعیت زمان حضور بعضی استانداران که نگاه توسعه ای به استان نداشتند بدتر شد در حالیکه قاعدتاً باید یک سازمان درآمدزا باشد.
جا دارد با توجه به اینکه استاندار ریاست این شورا و در غیاب او معاون امور عمرانی وی به عنوان نایب رئیس و دبیر شورا عهده دار امور سازمان هستند، برای احیای این تشکیلات که می تواند بازوی خوبی برای شهرداریها و اجرای برخی طرحهای عمرانی باشد، اهتمام لازم انجام شود.
خلوت بودن شهر، فرصتی برای تغییر چهره اهواز است
 
نیم بند بودن کار ادارات و تعطیلی خیلی از مشاغل بدون شک در کاهش ترددها و ترافیک شهر موثر است و این وضعیت فرصت مناسبی است تا شهرداری و بعضی سازمانهای دیگر مثل آبفا، خرابیها را ترمیم و به شهر سامانی بدهند.در حال حاضر آسفالت در بیشتر نقاط شهر مناسب نیست، حتی برخی نقاط نصفه و نیمه انجام شده که باید از این وضع خارج شوند. مناسب سازی معابر، خط کشی آسفالت ها، رنگ آمیزی مانع ها، پاکسازی شهر از نخاله های ساختمانی، همت برای زیباسازی شهر، رسیدگی به سواحل رودخانه، ساماندهی بازارچه ها و کارهایی از این قبیل می تواند چهره شهر را تا حدی تغییر بدهد تا معلوم شود، شهرداری رفته و شهردار دیگری آمده است.البته مطالبه اقدامات شهری به آن معنا نیست که همه کارها را از شهردار انتظار داشته باشیم بلکه ایشان باید مدیریت کند و از مدیران مناطق بخواهد متحول شوند و عملکرد بهتری داشته باشند و اگر هم کاری می کنند (که لابد می کنند) اطلاع رسانی فراموش نشود چون در حال حاضر فقط یکی دو روابط عمومی شهرداریهای مناطق تا حدودی خبررسانی می کنند و بقیه در سکوت کامل هستند. بهر حال آقایان فرصت خلوتی شهر را از دست ندهند ضمن اینکه مثل سایر کلانشهرها می توانند از شب ها هم استفاده کنند که چینن کاری در شهر ما که تدریجاً هوای آن گرم می شود، بهترجواب می دهد.
3 میلیون تن فولاد گم شد!
عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران از سرنوشت نامعلوم 3 میلیون تن فولاد در زنجیره تولید و صادرات خبر داده و گفته: این رقم معادل حدود 10% فولاد کشور است.رضا شهرستانی با اشاره به فعالیت گمرکات کشورمان در مرزهای عراق، کردستان،ترکیه، افغانستان و پاکستان در خارج از ساعت‌کاری گفت: بین آمارهای ظاهری با آمارهای واقعی 3 میلیون تن اختلاف وجود دارد و این رقم 10% تولید فولاد کل کشور است که به نظر می‌رسد قاچاق شده است .
با توجه به اینکه 90 درصد کالای قاچاق از مبادی رسمی کشور انجام می شود، اصلا تعجبی ندارد که 3 میلیون تن فولاد هم گم شود این هم روی بقیه.
محمدکاظم حاج سردار
 

برچسب ها : دسیسه بازار آشفته